2015-10-28, 15:24
Medlem
-Mystics avatar
Vad tror ni experter om detta?

http://finance.yahoo.com/news/invensense-announces-ultraprint-mass-manufacturable-130700168.html

Citat:
InvenSense, Inc. (INVN), the leading provider of MEMS sensor platforms, today announced it has released for OEM review UltraPrint™, its ultrasonic fingerprint imaging solution, manufactured on the proprietary InvenSense CMOS-MEMS Platform (ICMP), offering ramp to production in calendar year 2017. As the world’s largest fabless MEMS SOC innovator and source for the eutectically bonded ICMP, InvenSense ships, on average, over twelve million motion or audio sensor SOCs each week to leading global mobile and IoT OEMs
2015-10-28, 15:42
Medlem
krigsoffrets avatar
Vad tycker folkens om att som helt ny sætta in 20K i FPC idag?

inte allt før pålæst, har tænk avanza, tips till en helt rookie uppskattas
2015-10-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Vad tycker folkens om att som helt ny sætta in 20K i FPC idag?

inte allt før pålæst, har tænk avanza, tips till en helt rookie uppskattas

Omöjligt för oss att säga utan att veta hur du viktat din portfölj och hur stor summa 20 K är för dig.
2015-10-28, 15:46
Medlem
ningudos avatar
Jag skall med ett första försök att förutsäga fpc-aktien, riktigt gröngöling som jag är. Men av en enkel förutsägelse av folks psykologiska trend så förtusäger jag under 290 vid stängning 17:30. Jag tycker det finns en nedåtgående trend som jag inte ser kunna brytas.

317 just nu.
2015-10-28, 15:53
Medlem
Lite less att jag missa stoploss och efter dagens föreläsningar går in förs nu gör att jag inte kunnat sälja av vid högre höjd. Men jag har ett bra gav så sitter lugnt och funderar på att köpa mer om den går under 300kr. Gårdagen kändes sjuk och det va den, idag är det nästan lika sjukt. Men så är de ibland.

Tycker synd om dom som köpte vid 500 igår, såg ett antal göra det och det kan inte kännas så roligt idag. Tror dock det kommer löna sig i längden, även om det just nu ser ut att va långt bort för dessa personer
2015-10-28, 15:57
Medlem
Nu tycker jag vi vänder blad.
2015-10-28, 15:59
Medlem
camos avatar
Surt för oss med x3 cert. TUR att man inte spelar med mer än man har råd att förlora.

kurt-sune, vad är felet med dig? Nu sitter du här och spelar ball över att aktien gått ner avsevärt för att du tidigare "sagt att aktien kan sjunka". Tror du seriöst någon här inne inte är medveten om det? Du är en sån som säger åt folk som njuter av bra väder att de ska vara medvetna om att det kan regna imorgon. Tillför verkligen mycket
2015-10-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo då... Inga träd växer till himmlen, inte ens Fingerprint-trädet...

Jaså, går tvärt emot din inställning i frågan om bostadspriserna.
2015-10-28, 16:00
Medlem
Man får hoppas att alla som beger sig in i Fingerprint nu förstår att den eventuella fallhöjden fortfarande är hög med tanke på att aktien fortfarande har stigit flera hundra procent i år!

Innan man köper aktien som nybörjare är det smart att titta på hur bolaget står sig finansiellt så man inte köper grisen i säcken.

För den som är komfortabel med fingerprints produkt samt tror på en bra Q3a är väl detta ett ypperligt läge att fylla på.
2015-10-28, 16:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Jaså, går tvärt emot din inställning i frågan om bostadspriserna.

Stor skillnad på en enskild högriskaktie och en bostad. Hur bor man i en FPC-aktie till att börja med?
2015-10-28, 16:15
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Omöjligt för oss att säga utan att veta hur du viktat din portfölj och hur stor summa 20 K är för dig.

Okej,

ponera att 20k inte ær hela værlden om det går åt pipan.

Detta blir de førsta (1) i min portfølj isf. kanske føljer upp med lite mer långsiktikt sækra H&M t.ex (?)

Uppskattar varenda svar.

/intresserad rookie
2015-10-28, 16:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Surt för oss med x3 cert. TUR att man inte spelar med mer än man har råd att förlora.

kurt-sune, vad är felet med dig? Nu sitter du här och spelar ball över att aktien gått ner avsevärt för att du tidigare "sagt att aktien kan sjunka". Tror du seriöst någon här inne inte är medveten om det? Du är en sån som säger åt folk som njuter av bra väder att de ska vara medvetna om att det kan regna imorgon. Tillför verkligen mycket

Jag har hållt mig undan i flera dagar fram till igår då jag tyckte det spårat ur fullständigt och hittade tidernas blankningsläge.

Hade jag fel eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in