Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Observera att gärningsmannaskapet för mord slutar vid hänga. Sen är det brott mot griftefrid och skyddande av brottsling. Men OK, mycket av mitt antagande att GM är ensam GM till själva mordet vilar på att det ytterligt sällan är mer än en gärningsman, och i princip aldrig flera gärningsmän av båda könen, vid mord med en sexuell komponent.
Jag är överens med dig om att det ytterst sällan är mer än en gärningsman -- men det är ju inte detsamma som att det är icke-förekommande.
Jag reagerar på tidsaspekten. Sista samtalet ca 18.26, bilen står utanför ladan 18.45 men är borta 18.50.
Det är ologiskt att han först kidnappar, kör in på framsidan och ställer sig och sedan kör runt bilen på baksidan. Dessutom skulle det innebära ytterligare ett moment på de minuter det handlar om.
Han skall ju dessutom först få henne över vägen från caféet, vilken innebär mer än sekunders jobb oavsett tillvägagångssätt.
Utgår man ifrån att det redan är igång 18.26 - då måste man fundera över de TVÅ röster som pappan skall ha hört i bakgrunden.