2015-10-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Skapligt läge för att blanka FPC nu. Jag var med under IT-bubblan

Snygg timing om du blankade vid rätt tillfälle under IT-bubblan. Alltid kul att höra om lyckade affärer, så berätta gärna.
2015-10-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Finns många liknande case i historien där det till slut hamnat i källaren och så kan även bli fallet för FPC, även om det just nu ser bra ut.

Kan du ge några exempel eller sitter du bara och snackar skit i vanlig ordning?
2015-10-28, 10:32
Medlem
Fruity Freshs avatar
Måste alla mata kurt-sune? Diskussionerna förstör den här tråden. Han hade gjort mer nytta på Placera där folk är betydligt mer trångsynta.

Idag var ett givet sälj för min del, i vart fall för 50% av innehavet. Nu är frågan om man ska hoppa in redan idag på lägre nivåer (lockande) eller om man ska avvakta till efter rapport? Hur resonerar ni andra? Vi är fortfarande 24% upp sen i måndags så fallhöjden känns rätt hög måste jag säga.
2015-10-28, 10:38
Medlem
ningudos avatar
Carnegie investment köpte 0 FING B idag, men sålde 240 000, var det inte samma företag som igår gav en riktkurs på 550-600kr? Varför tror ni de sålt så mycket idag?
2015-10-28, 10:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Får passa på att påminna om att man inte tjänat en krona förrän man sålt. Bra läge nu för den som vill sälja då sådana här dagar är optimala säljdagar.

Många som är giriga nu och det kommer att straffa sig...

För att citera mig själv igår... -13% just nu.
2015-10-28, 10:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Carnegie investment köpte 0 FING B idag, men sålde 240 000, var det inte samma företag som igår gav en riktkurs på 550-600kr? Varför tror ni de sålt så mycket idag?

Riktkurser ska man aldrig lita på utan göra egna istället. När carnegie är nöjda med vinsten har de sålt rubbet och kvar är alla dumma småsparare som trodde de skulle bli rika.
2015-10-28, 10:54
Avslutad
Där sprack grunden. Fingerprint hade stort motstånd vid kurs 450, några sekunder efter det förstördes kurs 440.
2015-10-28, 10:57
Avslutad
nu är det fritt fall
2015-10-28, 11:03
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Riktkurser ska man aldrig lita på utan göra egna istället. När carnegie är nöjda med vinsten har de sålt rubbet och kvar är alla dumma småsparare som trodde de skulle bli rika.
Jag litar inte på Carneige, jag har överhuvudtaget inte investerat en krona i aktier. Jag bara höromdagen börjat sätta mig in i marknaden.
Men frågan jag ställer är ifall ngn själv ställer en riktkurs, så måste man ju själv tro på den? Man måste ha använt en analysmodell där man kommit fram till ett ungefärligt riktvärde. I det här fallet med FING B så bedömde carneige aktien köpvärd. Så varför säljer de? Du svarar inte på frågan
2015-10-28, 11:03
Medlem
LordRymds avatar
ner mot 400kr, sen troligtvis upp
2015-10-28, 11:08
Medlem
Är det nu bubblan spricker? Känns som det är dags nu, aktien skulle nog sjunka efter Q3 ändå, eller vad tror ni?
2015-10-28, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Jag litar inte på Carneige, jag har överhuvudtaget inte investerat en krona i aktier. Jag bara höromdagen börjat sätta mig in i marknaden.
Men frågan jag ställer är ifall ngn själv ställer en riktkurs, så måste man ju själv tro på den? Man måste ha använt en analysmodell där man kommit fram till ett ungefärligt riktvärde. I det här fallet med FING B så bedömde carneige aktien köpvärd. Så varför säljer de? Du svarar inte på frågan
Carnegie är ett företag vars syfte är att tjäna pengar åt sig själva och sina aktieägare. Dom dras inte till tingsrätten om deras "spekulationer" blir fel.
Samtidigt som du ställer frågan svarar du på den. dom sätter en hög riktkurs, och sedan säljer dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in