2015-09-17, 18:25
Medlem
zorb89s avatar
Kurt:
När köpte du dina google aktier?
2015-09-17, 18:29
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
74-0 vet vi inte ännu. Det får tiden utvisa... Jag har gett andra förslag på bolag jag tycker är mer intressanta för den långsiktiga investeraren. Men jag talar väl för döva öron här då folk drömmer om snabba klipp. Men så enkelt är det inte att tjäna pengar på börsen. Det måste man vara väl medveten om.

Dina inlägg är absolut inte utan poäng, men diskussionen om riskvillighet hör inte hemma i denna tråd.
--

Finns ju vad det verkar en hel del företag som försöker få fram samarbete med banker om biometri-kort, så ytterst positiva signaler att ett 250-tal banker visat intresse för Zwipe.

Vilken sensor sitter i zwipes prototyper just nu? Spontant känns det som att marginalerna på sikt kan komma att bli rätt låga på bank-kort när/om vi börjar prata om stora volymer.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/17/zwipe-vill-licensiera-kreditkort/
2015-09-17, 18:33
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Dina inlägg är absolut inte utan poäng, men diskussionen om riskvillighet hör inte hemma i denna tråd.
--

Finns ju vad det verkar en hel del företag som försöker få fram samarbete med banker om biometri-kort, så ytterst positiva signaler att ett 250-tal banker visat intresse för Zwipe.

Vilken sensor sitter i zwipes prototyper just nu? Spontant känns det som att marginalerna på sikt kan komma att bli rätt låga på bank-kort när/om vi börjar prata om stora volymer.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/17/zwipe-vill-licensiera-kreditkort/
Det är precis så det är, den här tråden behandlar FPC och inte hur man ska/bör investera.

Men avundsjukan låter inte det gå innanför pannbenet.
2015-09-17, 18:39
Medlem
zorb89s avatar
WOOOW börspodden får poäng av mig!

De tar upp de saker man SKA tänka på för att tjäna pengar "Nästan ingen tror på bolaget" = Cashing

http://www.va.se/nyheter/2015/09/17/veckans-aktie-borspodden-synar-fingerprint-cards/
2015-09-17, 18:43
Medlem
Citat:
74-0 vet vi inte ännu. Det får tiden utvisa... Jag har gett andra förslag på bolag jag tycker är mer intressanta för den långsiktiga investeraren. Men jag talar väl för döva öron här då folk drömmer om snabba klipp. Men så enkelt är det inte att tjäna pengar på börsen. Det måste man vara väl medveten om.

Vi vet att du förespråkar andra aktier och nu har jag sett dig rekommendera Google ett tiotal gånger i den här tråden. Vi vet att du inte håller med. Så snälla sluta spamma tråden med dina upprepande inlägg och låt oss som vill läsa om och diskutera FPC göra det.
2015-09-17, 19:02
Medlem
Citat:
har du inte förstått vad jag skriver? Jag påstår inte att FPC inte kan dubblas inom ett år. Så kan säkert ske. Men det kan lika gärna bli rakt ner i källaren också, vilket många i den här tråden inte verkar förstå ännu.

Jag investerar själv aldrig på så kort sikt som ett två år. Snarare låter jag mina innehav vara i minst 10, men det vadet ville zorben inte gå med på inte.

Du måste vara en sån som spelar på alla nummer på ett roulettebord och blir överlycklig när du träffar.
"Den kan dubblas men den kan också åka rakt ner i källarn"

#Avd 1X2

Ok, vi vet din ståndpunkt angående FPC nu, det enda du gör är att bajsar ner tråden med dina trötta inlägg. Du får 10 000kr av Zorb om du ger dig av. (Sorry Zorb, men du har råd )
2015-09-17, 19:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Kurt:
När köpte du dina google aktier?

2010 köpte jag dom för motsvarande 220 dollar st (med hänsyn till spilten) till en dollarkurs om ca 8 kr.
2015-09-17, 19:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Du måste vara en sån som spelar på alla nummer på ett roulettebord och blir överlycklig när du träffar.
"Den kan dubblas men den kan också åka rakt ner i källarn"

#Avd 1X2
Nej men så går det för folk som försöker pricka in aktier som mångdubblas på kort tid. Visst kanske man lyckas med ett bolag. Men de andra får man naturligtvis aldrig höra om. De som gick ner i källaren alltså.

Citat:
Ok, vi vet din ståndpunkt angående FPC nu, det enda du gör är att bajsar ner tråden med dina trötta inlägg. Du får 10 000kr av Zorb om du ger dig av. (Sorry Zorb, men du har råd )

Tror ni behöver höra på lite baissande också innan ni blir helt galna.
2015-09-17, 19:25
Medlem
Citat:
Nej men så går det för folk som försöker pricka in aktier som mångdubblas på kort tid. Visst kanske man lyckas med ett bolag. Men de andra får man naturligtvis aldrig höra om. De som gick ner i källaren alltså.

Det enda jag kan erkänna är mitt otroligt dåliga tålamod.
Köpte NetEnt för 90kr/st....sålde på 135kr
Köpte Boliden för 80kr/st....sålde på 100kr
Har ett par till där tålamodet va min fiende.

Nu SKA jag ligga lång i FPC och förhoppninsvis gör jag mig en ordentlig hacka.
Går det åt helvete, ja, då blir det så men jag är helt övertygad att det inte gör det.

Det är ingen tävling. Jag gratulerar dig till en grym uppgång i Google men jag antar att dom engång i tiden va ganska små dom med....
2015-09-17, 19:34
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
2010 köpte jag dom för motsvarande 220 dollar st (med hänsyn till spilten) till en dollarkurs om ca 8 kr.
Först vill jag säga snyggt jobbat med att köpa på typ lägsta kursen under 2010(216$ var lägst).

Men sen har jag en följdfråga:
220--->630 = 186% uppgång.

220*2=440=100%
220*3=660=200%
220*4=880=300%

Du tar inte fram avkastningen genom:
640/220 = 2,8

Vänligen bekräfta att jag kollar på rätt Google bolag:
http://finance.yahoo.com/q?s=GOOG

Citat:
300% på fem år tycker jag är helt ok. Bättre än börsen!

FPC är inte bättre än google. Det är mycket mer högrisk och inget den gemene investeraren ligger lång i. Det finns för mycket kortsiktighet och girighet bakom, så det är bara en tidsfråga innan korthuset faller ihop.

Citat:

Jag har inte skrivit de snällaste svaren till dig och jag förstår/vet att du inte gillar mig för 5öre.

Men kan du plocka fram något inlägg där jag haft 100% fel gällande vart bolaget var på väg?

Om jag minns rätt hade jag ca 70-90kr i motiverat värde för 2015 men trodde nog att vi kunde nå 120-150kr när marknaden skulle börja värdera in 2016. Sen kom flera prognoshöjningar som följd av att marknaden exploderade snabbare än väntat. Jag har aldrig dragit fram förhoppningssiffror utan endast räknat efter bolagets kommunicerade siffror.
2015-09-17, 19:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det enda jag kan erkänna är mitt otroligt dåliga tålamod.
Köpte NetEnt för 90kr/st....sålde på 135kr
Köpte Boliden för 80kr/st....sålde på 100kr
Har ett par till där tålamodet va min fiende.
Och alla förlustaffärer då?

Citat:
Nu SKA jag ligga lång i FPC och förhoppninsvis gör jag mig en ordentlig hacka.
Går det åt helvete, ja, då blir det så men jag är helt övertygad att det inte gör det.
Hoppas inte för mycket. Aktier är mycket svårt att tjäna pengar på om man försöker göra klipp. Det bästa är att bara ligga kvar i bra bolag. FPC ser jag stora risker med att många kommer vilja lämna. Och sådant kommer att pressa kursen framöver garanterat.

Citat:
Det är ingen tävling. Jag gratulerar dig till en grym uppgång i Google men jag antar att dom engång i tiden va ganska små dom med....

Nej det var inget litet bolag 2010. Men det är ett bolag som tjänar enorma pengar i bakgrunden över hela jorden dygnet runt. Precis min melodi...
2015-09-17, 19:46
Medlem
Citat:
Och alla förlustaffärer då?

Hoppas inte för mycket. Aktier är mycket svårt att tjäna pengar på om man försöker göra klipp. Det bästa är att bara ligga kvar i bra bolag. FPC ser jag stora risker med att många kommer vilja lämna. Och sådant kommer att pressa kursen framöver garanterat.

Nej det var inget litet bolag 2010. Men det är ett bolag som tjänar enorma pengar i bakgrunden över hela jorden dygnet runt. Precis min melodi...

Jag började med aktier 2013 och som du vet har börsen gått rätt bra sen dess, så inga direkta förluster. Däremot ligger jag rätt mycket back i Etrion.

Klart att det är svårt med aktier, hade det var pisslätt hade ju alla vart miljonärer idag....

Skrev jag att Google var litet 2010?? Läs innan du skriver!

Är du lika negativ irl? Shit vilken jobbig människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in