Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
2010 köpte jag dom för motsvarande 220 dollar st (med hänsyn till spilten) till en dollarkurs om ca 8 kr.
Först vill jag säga snyggt jobbat med att köpa på typ lägsta kursen under 2010(216$ var lägst).
Men sen har jag en följdfråga:
220--->630 = 186% uppgång.
220*2=440=100%
220*3=660=200%
220*4=880=300%
Du tar inte fram avkastningen genom:
640/220 = 2,8
Vänligen bekräfta att jag kollar på rätt Google bolag:
http://finance.yahoo.com/q?s=GOOG
Citat:
300% på fem år tycker jag är helt ok. Bättre än börsen!
FPC är inte bättre än google. Det är mycket mer högrisk och inget den gemene investeraren ligger lång i. Det finns för mycket kortsiktighet och girighet bakom, så det är bara en tidsfråga innan korthuset faller ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej men så går det för folk som försöker pricka in aktier som mångdubblas på kort tid. Visst kanske man lyckas med ett bolag. Men de andra får man naturligtvis aldrig höra om. De som gick ner i källaren alltså.
Tror ni behöver höra på lite baissande också innan ni blir helt galna.

Jag har inte skrivit de snällaste svaren till dig och jag förstår/vet att du inte gillar mig för 5öre.
Men kan du plocka fram något inlägg där jag haft 100% fel gällande vart bolaget var på väg?
Om jag minns rätt hade jag ca 70-90kr i motiverat värde för 2015 men trodde nog att vi kunde nå 120-150kr när marknaden skulle börja värdera in 2016. Sen kom flera prognoshöjningar som följd av att marknaden exploderade snabbare än väntat. Jag har aldrig dragit fram förhoppningssiffror utan endast räknat efter bolagets kommunicerade siffror.