2015-10-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det beror väl på vad du menar med "walk over". Om jag får gissa kommer vi antagligen inte få möta ett Malmö som spelar på absolut maxkapacitet - likadant för er mot Kalmar. Vidare, vi har trots allt vunnit mot Malmö den här säsongen i ett läge när de fortfarande hade chansen att haka på om guldet - det lyckades inte Göteborg att göra. Med det sagt tror jag att vi har goda möjligheter att slå Malmö igen även om det är på bortaplan.

Ja, omöjligt är det som sagt var inte, men om inte Malmö underpresterar, så ser jag dom som favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Minns förresten att jag skrev om Engvall efter U21-matcherna senast. Hur märkligt det är att han inte fått ut sin kapacitet i Allsvenskan i år. Igår visar han ju att det finns där. Nästa år blir hans år om han stannar.

Klart han stannar, jag hade dock samma tankar inför denna säsongen, under fjolåret visade han att han har både mål och talang i sig. Han blev väl framröstad till årets nykomling(?), och det var välförtjänt skulle jag vilja påstå. När han får utlopp för sitt kunnande så är han jävligt bra, man får hoppas att han inte blir en ny Robin Söder dock, med skadeproblem galore.
Citera
2015-10-27, 13:18
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är MFF:are men jag vill inte ha något plastlag i CL-kval. Om inte vi vinner serien är det helt ointressant för mig med undantag av det tidigare nämnda.

Seriesegrar räknas inte något jävla slutspels"guld".

Trams! Det enda som räknas är SM-guld, BASTA!!!
Citera
2015-10-27, 14:12
Medlem
Citat:
Lite kul att allt verkar handla om vad Malmö eventuellt vill göra sista omgången, vi har uppenbarligen ingen chans att vinna emot dem av egen kraft. Att vi är ett av de bästa bortalagen, har glödheta anfallare och inga skador eller avstängningar inför sista omgången verkar inte spela någon roll - IFK Göteborg har redan tagit guldet som det verkar.
Om vi spelar med bästa manskapet och kommer upp i maxkapacitet så vinner vi, tyvärr för vår del har vi bara varit på den nivån vid ett fåtal tillfällen i år och jag tvivlar starkt på att vi kommer upp i den nivån på lördag heller, dessutom lär vi rotera en del. Trots att vi underpresterat i år så är vi fortfarande väldigt starka på hemmaplan så ska ni vinna behöver ni prestera på topp, gör ni det så lyfter jag på hatten och gratulerar er.
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nja, Peking har ju bästa utgångsläget för guldet.
Men om MFF spelar för att vinna så är det överlägset svåraste matchen! Det är bara under en ända match i år som vi inte varit nära att vinna och det var borta mott MFF.
Ni var aldrig nära att vinna matchen i våras heller. Er bästa chans var när Helander rensade bort bollen och Vibe i straffområdet och ni ville ha straff. På sin höjd var ni nära att kryssa men en seger var ni mil ifrån.
Citera
2015-10-27, 16:23
Medlem
ChaozOnceAgains avatar
Citat:
Lite kul att allt verkar handla om vad Malmö eventuellt vill göra sista omgången, vi har uppenbarligen ingen chans att vinna emot dem av egen kraft. Att vi är ett av de bästa bortalagen, har glödheta anfallare och inga skador eller avstängningar inför sista omgången verkar inte spela någon roll - IFK Göteborg har redan tagit guldet som det verkar.

Klart att allt kan hända i fotboll, men lägg också till att Norrköping absolut inte är lika bra på naturgräs som plast som känns helt perfekt för den snabba fotboll med mindre dueller som Norrköping använder sig av.

Såhär med lite perspektiv och när känslorna lagt sig får jag nog säga att förlusten igår var lite slumpmässig men rättvis. Det var en match där en av de mest rutinerade herrarna på plan (Hooiveld) blev tagen av stundens allvar medan en kille född 96 (Engvall) höjde sig.
Självklart tror jag att den blixtsnabba kvittering IFK får blir direkt matchavgörande, men så som den kommer till genom 4 svaga sekvenser av oss kan jag inte kalla den "tur" utan mer oskicklighet som Alm hade sagt. Man får lyfta på hatten till IFK som fått fram den hetaste anfallstalangen sedan Zlatan i form av Engvall, han är ju så otroligt mycket bättre än både Riski/Boman så att han inte spelat från start sedan Vibe drog är otroligt egentligen.

Edit:
Ackumulerad poäng sen Alm och premiären -11. Alltså de fem senaste åren, samma antal år som UEFA räknar med för diverse rakningar.

Lag/År -11 -12 -13 -14 -15 Summa
Malmö 54 56 63 62 54 289
AIK 58 55 58 52 60 283
Elfsborg 57 59 46 52 52 266
Göteborg 45 39 54 56 62 256
Helsing. 63 50 49 39 37 238
Djurgårn 36 37 44 43 48 208

- 6 poäng ifrån MFF som anses ha dominerat den svenska fotbollen de senaste åren. Rätt imponerande skulle jag nog påstå
Senast redigerad av ChaozOnceAgain 2015-10-27 kl. 16:29.
Citera
2015-10-27, 16:39
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaozOnceAgain
Klart att allt kan hända i fotboll, men lägg också till att Norrköping absolut inte är lika bra på naturgräs som plast som känns helt perfekt för den snabba fotboll med mindre dueller som Norrköping använder sig av.
Det där stämmer inte. Vi har tagit många poäng på gräs och bara förlorat en gång på underlaget (mot Helsingborg av alla lag, tidigt på säsongen). Vi hanterar underlaget lika väl som konstgräs vill jag påstå.
Citera
2015-10-27, 17:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Såhär med lite perspektiv och när känslorna lagt sig får jag nog säga att förlusten igår var lite slumpmässig men rättvis. Det var en match där en av de mest rutinerade herrarna på plan (Hooiveld) blev tagen av stundens allvar medan en kille född 96 (Engvall) höjde sig.
Självklart tror jag att den blixtsnabba kvittering IFK får blir direkt matchavgörande, men så som den kommer till genom 4 svaga sekvenser av oss kan jag inte kalla den "tur" utan mer oskicklighet som Alm hade sagt. Man får lyfta på hatten till IFK som fått fram den hetaste anfallstalangen sedan Zlatan i form av Engvall, han är ju så otroligt mycket bättre än både Riski/Boman så att han inte spelat från start sedan Vibe drog är otroligt egentligen.

Edit:
Ackumulerad poäng sen Alm och premiären -11. Alltså de fem senaste åren, samma antal år som UEFA räknar med för diverse rakningar.

Lag/År -11 -12 -13 -14 -15 Summa
Malmö 54 56 63 62 54 289
AIK 58 55 58 52 60 283
Elfsborg 57 59 46 52 52 266
Göteborg 45 39 54 56 62 256
Helsing. 63 50 49 39 37 238
Djurgårn 36 37 44 43 48 208

- 6 poäng ifrån MFF som anses ha dominerat den svenska fotbollen de senaste åren. Rätt imponerande skulle jag nog påstå
Det som är imponerande är väl hur veka era spelare är när det gäller. Under den perioden har Malmö tagit två sm-guld, ni har inte tagit ett enda. Era spelare är ju mer darriga när det drar ihop sig än Pelle Olssons kalviga och rödrosiga pojkar när det vankas derby.
Citera
2015-10-27, 17:19
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Man får lyfta på hatten till IFK som fått fram den hetaste anfallstalangen sedan Zlatan i form av Engvall, han är ju så otroligt mycket bättre än både Riski/Boman så att han inte spelat från start sedan Vibe drog är otroligt egentligen.
Vad dillar du om? Engvall har spelat mängder av matcher från start i år, bland annat dom tre senaste. Dock har han råkat ut för en del skador under säsongen och har då hållits utanför laget av den anledningen.
Citera
2015-10-27, 17:26
Medlem
riktigt dålig insats igår, ungefär som det sett ut i majoriteten av de senaste 10 omgångarna. egentligen ett under att vi fortfarande hade chans på guldet efter spelet vi visat upp. förstår dock inte folk som vill få bort alm nu, vi är liksom inte sveriges bayern munchen hur mycket vissa än verkar vilja tro det. att vara ett stabilt topplag och med i toppstriden under hösten är egentligen det högsta krav man kan ha på sig i sverige.

Citat:
Det där stämmer inte. Vi har tagit många poäng på gräs och bara förlorat en gång på underlaget (mot Helsingborg av alla lag, tidigt på säsongen). Vi hanterar underlaget lika väl som konstgräs vill jag påstå.

underlaget spelar nog ingen roll, det håller jag med om. däremot hade jag varit orolig med tanke på det rätt så dåliga facit emot övriga topplag som norrköping visat (speciellt med tanke på att kryss troligtvis inte räcker). det är ju bara just förstamötet med malmö som ni lyckats vinna. ingen seger mot vare sig AIK, IFK göteborg eller Elfsborg (en seger emot djurgården om man kan få det till att de fortfarande var ett topplag i slutet av september)
Citera
2015-10-27, 18:36
Avslutad
Citat:

Real Madrid, atletico madrid, Häcken och Juventus är dom enda lagen som vunnit på Swedbank dom sista 2 åren. Norrköping är grymma i år och jag hoppas verkligen att ni vinner men jag är tveksam till om ni håller samma klass som ovan nämnda europeiska giganter. 😃
Citera
2015-10-27, 18:51
Medlem
simonvps avatar
Såg repris på aik-gbg igår natt. Jävlar vad aik var bleka, tycker faktiskt Gbg vinner klart rättvist utan att för den sakens skull göra en jättematch. Imponerande bra försvarsspel av Gbg dock, mittbackarna låg ju fan rätt i varje situation i princip. Märkbart också hur svårt aik har haft för Gbg i år: i vårmatchen hade väl aik inte ens ett skott på mål?

Förvånar mig inte om det blir någon mer sjuk tvist i guldstriden; typ att mff leder mot Peking, Gbg har oavgjort mot Kalmar och Solna tar ösk relativt enkelt, och att det sen blir ett sent mål för någon av Gbg/Peking och att det kommer avgöras på det. Eller så går Peking ut och totalt mosar mff, fan vet jag
Citera
2015-10-27, 18:55
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Såg repris på aik-gbg igår natt. Jävlar vad aik var bleka, tycker faktiskt Gbg vinner klart rättvist utan att för den sakens skull göra en jättematch. Imponerande bra försvarsspel av Gbg dock, mittbackarna låg ju fan rätt i varje situation i princip. Märkbart också hur svårt aik har haft för Gbg i år: i vårmatchen hade väl aik inte ens ett skott på mål?

Förvånar mig inte om det blir någon mer sjuk tvist i guldstriden; typ att mff leder mot Peking, Gbg har oavgjort mot Kalmar och Solna tar ösk relativt enkelt, och att det sen blir ett sent mål för någon av Gbg/Peking och att det kommer avgöras på det. Eller så går Peking ut och totalt mosar mff, fan vet jag
Peking kan aldrig mosa MFF, om MFF gör sitt förbannade jobb så ska dom ha minst kryss mot Peking.
Allt annat är korrupt isåfall
Citera
2015-10-27, 19:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Real Madrid, atletico madrid, Häcken och Juventus är dom enda lagen som vunnit på Swedbank dom sista 2 åren. Norrköping är grymma i år och jag hoppas verkligen att ni vinner men jag är tveksam till om ni håller samma klass som ovan nämnda europeiska giganter. 😃
Man kan nästan lägga till Örebro på den listan. De BORDE verkligen ha vunnit tidigare den här säsongen när de hade ledningen i 95:e minuten. Hade bara Haginge (?) drivit bollen mot hörnflaggan istället för att slå en djupledspassning hade de vunnit och sluppit det extremt tursamma målet i baken. AIK borde väl ha vunnit häromåret också men Malmö kvitterade på ett solklart offsidemål.
Senast redigerad av Otrolig 2015-10-27 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in