Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Lite kul att allt verkar handla om vad Malmö eventuellt vill göra sista omgången, vi har uppenbarligen ingen chans att vinna emot dem av egen kraft. Att vi är ett av de bästa bortalagen, har glödheta anfallare och inga skador eller avstängningar inför sista omgången verkar inte spela någon roll - IFK Göteborg har redan tagit guldet som det verkar.

Klart att allt kan hända i fotboll, men lägg också till att Norrköping absolut inte är lika bra på naturgräs som plast som känns helt perfekt för den snabba fotboll med mindre dueller som Norrköping använder sig av.
Såhär med lite perspektiv och när känslorna lagt sig får jag nog säga att förlusten igår var lite slumpmässig men rättvis. Det var en match där en av de mest rutinerade herrarna på plan (Hooiveld) blev tagen av stundens allvar medan en kille född 96 (Engvall) höjde sig.
Självklart tror jag att den blixtsnabba kvittering IFK får blir direkt matchavgörande, men så som den kommer till genom 4 svaga sekvenser av oss kan jag inte kalla den "tur" utan mer oskicklighet som Alm hade sagt. Man får lyfta på hatten till IFK som fått fram den hetaste anfallstalangen sedan Zlatan i form av Engvall, han är ju så otroligt mycket bättre än både Riski/Boman så att han inte spelat från start sedan Vibe drog är otroligt egentligen.
Edit:
Ackumulerad poäng sen Alm och premiären -11. Alltså de fem senaste åren, samma antal år som UEFA räknar med för diverse rakningar.
Lag/År -11 -12 -13 -14 -15 Summa
Malmö 54 56 63 62 54 289
AIK 58 55 58 52 60 283
Elfsborg 57 59 46 52 52 266
Göteborg 45 39 54 56 62 256
Helsing. 63 50 49 39 37 238
Djurgårn 36 37 44 43 48 208
- 6 poäng ifrån MFF som anses ha dominerat den svenska fotbollen de senaste åren. Rätt imponerande skulle jag nog påstå