2015-10-26, 20:56
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast inte med silvertejp, väl? Eftersom han förnekar att han någonsin skulle ha använt silvertejp.
I sista förhöret säger han att han lagat en borr med silvertejpen...
2015-10-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte kunnat hitta något som talar för att AB känner till mer än han vill berätta, men nu hittar jag en detalj som gör min undrande.

FUP s.1111 citat;

Hur länge är han hemma då?
Inte så länge, för att jag alltså kände på mig att han inte var, att han inte var hemma så länge,
för att hörde, för att jag hörde att man tvättmaskinen var igång och, och så hörde jag hans röst
en, en viss tid men sen hörde jag inte honom mera, för att jag var ute vid flera tillfällen för att
röka och jag såg inte honom då

Mmm var bilen där då?
Jag la inte märke till det men jag tror inte att den var där, jag har aldrig sett honom alltså, det
har aldrig hänt att han skulle ha varit hemma men inte bilen

Mmm
För det tar, det tar tid att alltså gå fram och tillbaka till Blomberg, det är ju en viss, en viss
sträcka, i fjol så gick jag, Sharan eller det, det Sharanens eller i fjol så gick bilen sönder och
då fick vi gå till jobbet till fots i två veckor och det var väldigt, väldigt jobbigt

Varför börjar han surra om Blomberg och tiden det tar att gå just dit, det var väl inte i Blomberg som NB satte dit ett fönsterbleck, eller?

Det sista stycket. Det stället NB skulle sätta dit fönsterblecket låg längre bort än Blomberg, därfär menar att det skulle vara osannolikt att NB inte tog bilen dit.
2015-10-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Fast det framgår ju att han läst nyheterna och således borde veta den vägen vilken tid hon försvann. Det framkom väl på en gång i nyhetsrapporteringen. Men å andra sidan, har han sagt 18 till fru och bror redan samma kväll, så är det illa.

Han sa detta (om tidpunkten dvs) till båda samtidigt under måndagsmorgonen.
2015-10-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det var på måndagen han sa det.
Ja du har rätt, men det var före kl 7:30 på morgonen, hur visste han det då?
Det var vid frukost innan mötet med AJ och innan handsken hittades
2015-10-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det ställdes frågor om det men LJ stammade bara och kom sedan med det klassiska "inte väsentligt". Det är häpnadsväckande.

Fast med tanka på att de sjabblat iväg telefonerna till IB utan att ha undersökt dem, så är dte inte konstigt att han stammar. Eftersom det inte gick rätt till på den fronten.
2015-10-26, 20:59
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Mysteriet bara växer. Ju mer man läser FUP desto klarare blir det att någon mer är inblandad alternativt använder Litauern för att dölja sitt/deras brott. Bara att ena örhänget dyker upp igen. Knappast Litauern som har tagit tillbaka den. Örhänget är en enda stor signal som säger att här hände det, undersök vidare här, titta här har Litauern haft sitt lilla privata ställe där han har kunnat vara sig själv och njuta av livet. Ena handsken dyker upp helt plötsligt på ett konstigt ställe. Samma sak där. Inte en landsortspolisen kan låta bli att forska vidare och uppenbarligen så visste dom som placerade dessa föremål vad dom skulle hitta.

Så vem ligger bakom utplaceringen? Få vi svar på den frågan så tror jag vi är en bra bit på väg mot gåtans svar. Vem visste att Litauern brukade idka kärlek med sig själv på denna plats. Vem visste att han hade spillt blod på ett rör vid ett tidigare tillfälle? Någon som har en idé?

Det vet vi...

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag tror oxå att man kan säga att det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som spritt hennes tillhörigheter, detta har han gjort på ett sätt som han brukar göra, dvs han hissar ner rutan och kastar ut skit. Att det kan ses som troligt att det är han, det är att man hittar ett papper från en Kexchoklad precis jämte mobildelen FUP 810 /772.

Det är bevisat att han köpte en kexchoklad dagen innan den 6/6, FUP 1660/1622. Helt osannolikt sammanträffande.....
2015-10-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja du har rätt, men det var före kl 7:30 på morgonen, hur visste han det då?
Det var vid frukost innan mötet med AJ och innan handsken hittades

Polisen kom och knackade på hos grannarna vid 03 för att se om någon hört/sett något och visade en bild på LH. Han och frun hade då pratat med dem i hallen.
2015-10-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Sid 661 i fup
Bild 12: Närbild på blodbesudlingen, S256, härrörande från Nerijus Bilevicius.
Smutsen på slangen var avskavd i området direkt under blodbesudlingen. Avskavt område markerat med triangel.

Det finns en jävligt bra metod att få en sanning att framstå som en lögn eller osannolik och det är att utelämna vissa bitar för att nå det syfte man vill ha. Trollfasoner!!!

Det står INGENTING om att det är smuts och damm OVANPÅ blodbesudlingen!!!
Har någon här hört talas om att det kan hamna blod OVANPÅ smuts och damm???
Ser ni med hjärna skillnaden?

O ja; sådana blodspår har jag säkert avsatt tusen gånger (i samband med att blod droppat/stänkt).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dörrknackning kl 03
Berättade polisen då att hon försvann vid 18 tiden?

Varför frågan om DNA på Tröja/jacka och om det försvinner när man tvättar, varför fick dom inte tala om att hans kläder var tvättade???
Jag ser det som ett erkännande
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Det vet vi...

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag tror oxå att man kan säga att det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som spritt hennes tillhörigheter, detta har han gjort på ett sätt som han brukar göra, dvs han hissar ner rutan och kastar ut skit. Att det kan ses som troligt att det är han, det är att man hittar ett papper från en Kexchoklad precis jämte mobildelen FUP 810 /772.

Det är bevisat att han köpte en kexchoklad dagen innan den 6/6, FUP 1660/1622. Helt osannolikt sammanträffande.....
Då vet vi att Skaraborgspolisen lever upp till sitt rykte. Chokladomslaget beslagtogs inte.
2015-10-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Han har ju i princip redan erkänt mordet för din bror, han säger att dom måste säga att han va hemma kl 18( hur visste han på söndag kväll att hon försvann då?) ( han frågar om DNA pga en jacka som hänger i ladan, hur visste han att hon varit i ladan?)

Förstår inte frun som ljuger, vad ska hon ha hem honom till? Obegripligt!

Det här bör vara klart

Frun kanske inte vill reta upp en sadist allt för mycket. Risken finns ju att han släpps fri rätt som det är, eller får permission. -Klart han ska ha permission, han är ju så snäll.
2015-10-26, 21:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte kunnat hitta något som talar för att AB känner till mer än han vill berätta, men nu hittar jag en detalj som gör min undrande.

FUP s.1111 citat;

Hur länge är han hemma då?
Inte så länge, för att jag alltså kände på mig att han inte var, att han inte var hemma så länge,
för att hörde, för att jag hörde att man tvättmaskinen var igång och, och så hörde jag hans röst
en, en viss tid men sen hörde jag inte honom mera, för att jag var ute vid flera tillfällen för att
röka och jag såg inte honom då

Mmm var bilen där då?
Jag la inte märke till det men jag tror inte att den var där, jag har aldrig sett honom alltså, det
har aldrig hänt att han skulle ha varit hemma men inte bilen

Mmm
För det tar, det tar tid att alltså gå fram och tillbaka till Blomberg, det är ju en viss, en viss
sträcka, i fjol så gick jag, Sharan eller det, det Sharanens eller i fjol så gick bilen sönder och
då fick vi gå till jobbet till fots i två veckor och det var väldigt, väldigt jobbigt

Varför börjar han surra om Blomberg och tiden det tar att gå just dit, det var väl inte i Blomberg som NB satte dit ett fönsterbleck, eller?
Kanske för att verktygen som NB behövde fanns där? Nu minns jag inte alltihop och är för lat för att läsa om. Så det är en chansning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in