2015-10-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Polisen verkar tro att de som hördes i fickringningen var cafeflickorna. Detta kan inte stämma. Dels säger flickorna i intervjuer dagarna efter försvinnandet att de stängde tidigt och gick ca 18:15 eftersom de hade mycket bråttom, en tjej skulle med en buss. Detta står också i förhörsprotokollet. Det finns också två oberoende vittnen som ser flickorna lämna cafeet 18:20, det ena vittnet kollar på klockan då hon passerar Cafeet. Lisa lämnar någon minut tidigare, hon är inte med och låser. Fickringningen tyder på att någon mer än NB är inblandad, någon som talar svenska.

Detta stör mig också, känns som något missas här. Tiden är för sent för att det ska vara R och L som hon pratar med. Dessutom pratar inte NB svenska, så varför skulle BO svara på svenska?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, allt - från själva dådet till hanteringen efteråt - känns ju jäkligt hafsigt. Frågan är om den plan som eventuellt fanns gick ut på något annat, men sen gick något snett och så blev det panikåtgärder?
Han kanske upptäckte att det var röda indianer i spåret (mens) och kom av sig totalt och gick och sket på golvet.
därav kanske inte byxorna på LH drogs ned helt.
Frugan kanske också hade det och kanske det är det enda den mannen blir äcklad av.
Därför kände han sig tvungen att få det fixat på detta sätt och runkade lite på avstånd i en lampskärm.
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan förklara allt folk vid ladan i dag.

Haha sorry, här.
http://www.expressen.se/gt/nerijus-vill-vara-med-nar-garden-undersoks/
2015-10-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nej, tvärtom! Det kan vara en del i en indiciekedja som kan tyda på att han utfört brottet. Vid ett brott kan gärningsmannen få ett så kraftigt adrenalinpåslag att tarmen måste tömmas. Tarmen kan också tömmas ofrivilligt vid ett kraftigt adrenalinpåslag.

Men då borde de väl kunna jämföra bajset med sperman på väggen ?

alltså om de har lämnat kroppen vid samma tidpunkt.
2015-10-26, 20:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Plasten på bilsätena var ett krav från IB. Under arbetsdagar skulle sätena skyddas och arbetskläder användas. MEN på söndag skulle plasten bort så fritidskläder skulle kunna användas utan att bli nedsmutsade. Däför tvättades arbetskläder liksom annan tvätt på lördag. Bortsett från just extratvätten denna söndagen.

Fy vad svettigt att sitta på plast.
Jsg hittar inte Irinas förhör
2015-10-26, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hela sex dagar för att kunna göra sig av med mobildelar, jacka, hjälm. Varför spara just på säcken/plasten?
Han sparade den inte - den kan lika gärna ha legat kvar.
2015-10-26, 20:35
Medlem
Har ögnat FUP:s bilder och beskrivningar lite närmare och man blir ju ganska fundersam måste jag säga.

Är det rätt uppfattat att man vill påskina att hängningen skulle ha skett i plastslangen på bilden på sidan 658 exempelvis?
2015-10-26, 20:35
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sperman och avföringen kan vara gammal.

Om han begick brottet tillsammans och i samförstånd med annan vinner han inget på att erkänna och peka ut den andre. Han får samma straff som om han har begått det ensam. Så han säger inget.

NB hävdar själv att sperman är sex månader gammal (fup 1660/1698)
Avföringen var några dagar gammal. (fup 1344/1382)

Väldigt mycket av DNA-bevisningen bevisar bara att NB har varit i lokalen, vilket han såklart varit. Som jag ser det är det fortfarande väldigt få, men besvärande, DNA som knyter honom till dådet.
2015-10-26, 20:36
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Jag begriper inte hur MO låg placerad i skåpet kan någon förklara det för mig?

De bilder man ser av skåpet, de bilder från FUP som figurerat i tråden med en klädhög längst ner.
Ingen kan väl på allvar påstå att MO ligger under klädhögen på bilderna eller?
2015-10-26, 20:37
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkepikke
Men då borde de väl kunna jämföra bajset med sperman på väggen ?

alltså om de har lämnat kroppen vid samma tidpunkt.

Som jag förstår det är inte tekniken såpass avancerad ännu. Tyvärr! Kanske kommer tekniken utveckla men i nuläget tror jag inte det är möjligt. Jag vill också vara tydlig med att jag menar inte att avföringen är en så stark omständighet att det är ett bevis utan jag menar att sett i sitt sammanhang är det inte en ointressant omständighet.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
För han gör sig av med henne och hennes tillhörigheter, inte med sina egna grejer. Sina egna kläder slängde han ju inte på Martorp. Jag tror han inte fattar sig på DNA.
Första gången DNA kommer på tal med NB, sid 1405:
Citat:
Vet du vad dna är för nånting?
Ja
Nästa gång, sid 1483-1484:
Citat:
Mmm, förstår du vad jag menar när jag säger spår?
Ja, va, vad, vad skulle jag förstå av det?
Nej, men jag, jag frågar dig jag, jag tycker det är viktigt att du förstår vad det är jag
menar

Ja, det är klart jag förstår
Okej, fingeravtryck, dna
Ja
Du förstår att det är det jag pratar om?
Jag förstår
Saliv, hår, sperma, blod
Ja
Nog förstår han alltid.
Medlem
Mysteriet bara växer. Ju mer man läser FUP desto klarare blir det att någon mer är inblandad alternativt använder Litauern för att dölja sitt/deras brott. Bara att ena örhänget dyker upp igen. Knappast Litauern som har tagit tillbaka den. Örhänget är en enda stor signal som säger att här hände det, undersök vidare här, titta här har Litauern haft sitt lilla privata ställe där han har kunnat vara sig själv och njuta av livet. Ena handsken dyker upp helt plötsligt på ett konstigt ställe. Samma sak där. Inte en landsortspolisen kan låta bli att forska vidare och uppenbarligen så visste dom som placerade dessa föremål vad dom skulle hitta.

Så vem ligger bakom utplaceringen? Få vi svar på den frågan så tror jag vi är en bra bit på väg mot gåtans svar. Vem visste att Litauern brukade idka kärlek med sig själv på denna plats. Vem visste att han hade spillt blod på ett rör vid ett tidigare tillfälle? Någon som har en idé?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in