Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Mysteriet bara växer. Ju mer man läser FUP desto klarare blir det att någon mer är inblandad alternativt använder Litauern för att dölja sitt/deras brott. Bara att ena örhänget dyker upp igen. Knappast Litauern som har tagit tillbaka den. Örhänget är en enda stor signal som säger att här hände det, undersök vidare här, titta här har Litauern haft sitt lilla privata ställe där han har kunnat vara sig själv och njuta av livet. Ena handsken dyker upp helt plötsligt på ett konstigt ställe. Samma sak där. Inte en landsortspolisen kan låta bli att forska vidare och uppenbarligen så visste dom som placerade dessa föremål vad dom skulle hitta.
Så vem ligger bakom utplaceringen? Få vi svar på den frågan så tror jag vi är en bra bit på väg mot gåtans svar. Vem visste att Litauern brukade idka kärlek med sig själv på denna plats. Vem visste att han hade spillt blod på ett rör vid ett tidigare tillfälle? Någon som har en idé?
Jag måste erkänna att jag också hade den tanken när jag läste igenom.
Tänkte att det mycket väl skulle kunna vara brodern och frun som ville ha honom ur vägen. De kanske hade en romans eller nåt.
att fixa fram spår borde ju inte varit så svårt och att prata ihop sig hur de ska agera när polisen tar dom verkar ju inte heller vara så svårt. först ljuga om tiden och sen ändra sig efter ett tag och skylla på honom.
När jag läste tyckte jag också mgm verkade för intilligensbefriad i början av förhören att han hade svårt att ljuga men när de kommer till tidpunkten när han skulle varit hemma så verkar han så säker på sin sak. Väntade bara på att hans ointelligent skulle göra att han försa sig, men det gjorde han inte.
Men mycket tyder ju på att mgm är skyldig.