2015-10-26, 20:38
Medlem
Aurora16s avatar
Varför byttes hans advokat ut?
2015-10-26, 20:38
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Eller svarta plastsäckar! Var är rullen eftersom han vad jag förstog nyligen bytt plasten på höger säte.
Jag har inte sett nått om det i fup
Tycker just detta om sätet är konstigt

Ja konstigt.Han hade kroppen i framsätet packad i plast eller pressening ger inga spår
2015-10-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
AB säger i förhör att han aldrig använt silvertejp i arbetet.
Han motsäger sig själv.
FUP sid 1084:
Är det din bror som lindad det verktyget?
Jag tror tom jag också har lindad, det var ett lock som alltid ramlade av.
2015-10-26, 20:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Adriana är kallad av åklagaren, enligt stämningsansökan.
Jaha men inte av advokaten...så hon ska styrka åtalet då.
2015-10-26, 20:41
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16

Misstänktes för jäv (blev iofs friad men valde ändå att att avstå från uppdraget efter det).
2015-10-26, 20:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jaha men inte av advokaten...så hon ska styrka åtalet då.
Advokaten får förhöra.
2015-10-26, 20:42
Medlem
Han har ju i princip redan erkänt mordet för din bror, han säger att dom måste säga att han va hemma kl 18( hur visste han på söndag kväll att hon försvann då?) ( han frågar om DNA pga en jacka som hänger i ladan, hur visste han att hon varit i ladan?)

Förstår inte frun som ljuger, vad ska hon ha hem honom till? Obegripligt!

Det här bör vara klart
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det omvittnas av jaktdeltagare att rep också kom till användning. Dessutom att det inte kan uteslutas att vissa sådana rep lämnats kvar upphängda. MGM kan ha inspirerats av sådana, kanske t o m kunnat återanvända. Det finns väl "risk" att advokaten spinner en historia om detta, som jag dock inte tycker försämrar gärningsbeskrivningen märkbart.

Absolut. Det har t.o.m fotats repstump som hänger från fästskena i taket i västra delen av slaktrummet. Det totala intrycket jag få efter alla förhör med jaktgänget är att krokar "brukar" användas, men att rep "förekommer" - Ungefär så.
Advokaten kan ha drunknat i slasken.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Hon ansåg sig olämplig pga hennes engagemang i MPS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Har ögnat FUP:s bilder och beskrivningar lite närmare och man blir ju ganska fundersam måste jag säga.

Är det rätt uppfattat att man vill påskina att hängningen skulle ha skett i plastslangen på bilden på sidan 658 exempelvis?

Hon dog av hängning i ett blått snöre från ett järnrör som sitter i mellanrummet i södra delen av ladan.
2015-10-26, 20:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Har ögnat FUP:s bilder och beskrivningar lite närmare och man blir ju ganska fundersam måste jag säga.

Är det rätt uppfattat att man vill påskina att hängningen skulle ha skett i plastslangen på bilden på sidan 658 exempelvis?
Ja det är rätt. Tycker dom skulle ha använt slangens rätta namn i stället. Pemslang och den är väldigt hård och tål mycket vikt och tryck.
Det finns bättre bild på slangen på sid 661
2015-10-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Även om så konstigt nog är så omöjliggör tidsaspekten att NB inte skulle ha varit vid ladan vid mordtillfället. Att NB skulle vara helt oskyldig låter orimligt, då måste GM ha fått tag på både NBs DNA och blod och planterat dessa utan att ha lämnat något spår efter sig. Dessutom skaffat hustruns DNA och planterat på trosan. Redan dubbla DNA från familjen visar att familjen måste vara inblandad. Brodern och hustrun lämnar alibin åt varandra men inte åt NB. Är det någon av dem måste de ha på samma sätt som en utomstående ha planterat NBs DNA och blod. Hur troligt är det och varför?

Kan hustruns dna hamnat där av "misstag" kan även mgm:s gjort det.
Det är det som är den springande punkten.
-1+1=0 Inte -1+1=1 som de flesta tycks tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in