2015-10-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Sid 27 i denna länk.
Number of registered (identified and presumed) victims per 100 000 inhabitants

https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf

Vi har tydligen inga trafficing bärplockare i Sverige, eller andra som arbetar under dessa förhållanden som man kan kalla trafficking.

Men som jag skrev tidigare, enligt denna EU undersökning så har Tyskland faktiskt mer sextrafficking än Sverige.
Uppenbarligen är det så att olika länder gör olika tolkningar eftersom jag kan omöjligen tro att kategori (forced begging, criminal activities, removal of organs, other exploitation, unknown) är så mycket sämre i Sverige än i andra länder, vad som faller under detta vet jag inte men misstänkt är väl att man snickrat till siffror som i andra länder hamnar under sextrafficking.
Tyskland/Danmark har inga problem alls i denna kategori.

Men det var inte om trafficking tråden handlar om, vi i Sverige är inte bättre eller sämre än andra länder.

Exakt samma länk som den jag tagit upp. Eurostat 2015. Och vad finner du på s 27?
Förstår överhuvudtaget inte vad du menar du ska bevisa med vad du finner på s 27???

Ska du kolla sextrafficking mellan länder så är de tabellerna på s. 86-88

jo, Number of victims (identified and presumed) of sexual exploitation, by gender and age (1)

Danmark hade 2014 totalt funna 45 sextraffickingoffer på sin befolkning som alltså är ca halva av Sveriges som fann 25 st 2012. Do your math.

Sen är det ju väldigt roligt att när siffror inte stämmer som ni vill att de ska vara, så beror detta direkt på att de "snickrats till" .

jag tycker du ska bevis att de snickrats till, innan du sitter och hävdar sånt.

Är det några som konstant sitter och "snickrar" för fulla muggar på detta forum så är det ju herr oantastlig, WW och co. Man får ju konstant gå efter dessa typer och kolla upp deras påståenden med en soppkvast och vattenpass inte många rätt brukar det bli.
Det borde gå om 3:an träslöjd.
Citera
2015-10-26, 16:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag har talat om för dig att ingen människa räknar på detta viset, inte Eurostat heller, när man vill jämföra länder på detta sättet, liksom så tramsigt så hälften vore nog. Man räknar förekomst per invånare, självfallet.

Och gör du detta och klarar bragden att titta i RÄTT tabeller som just avhandlar sextrafficking och inget annat så får du alltså inte fram att Tyskland har mindre funna sextraffickingoffer per capita än Sverige. A fact.

Alltså sitter du som vanligt kan jag tillägga och hävdar saker som du har noll koll eller bäring på.

Nu bevisar du bara hur obildad du är. När man gör en riskkalkyl så ska den givetvis relateras till den grupp det berör. Det är meningslöst att slå ut på antal medborgare, eftersom det inte är den populationen som berörs av riskfaktorn. Vad har gamla Helga 79 år i Bremen med prostituerades risk att göra, bara för att hon bor i Tyskland?

https://en.wikipedia.org/wiki/Relative_risk

Citat:
In statistics and epidemiology, relative risk or risk ratio (RR) is the ratio of the probability of an event occurring (for example, developing a disease, being injured) in an exposed group to the probability of the event occurring in a comparison, non-exposed group. Relative risk includes two important features: (i) a comparison of risk between two "exposures" puts risks in context, and (ii) "exposure" is ensured by having proper denominators for each group representing the exposure [1][2]

Med "exposed" så talar vi givetvis om bland annat lagstiftning.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-10-26 kl. 16:37.
Citera
2015-10-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu bevisar du bara hur obildad du är. När man gör en riskkalkyl så ska den givetvis relateras till den grupp det berör. Vad har gamla Helga 79 år i Bremen med prostituerades risk att göra, bara för att hon bor i Tyskland?

http://www.wikihow.com/Calculate-Relative-Risk

Vi jämför ingen "risk".
Vi jämför antal funna sextraffickingoffer mellan Tyskland och Sverige.

Ökar sexköpslagen antal sextraffickinoffer eller minskar den?
Finns 2 sätt kolla detta.

1) Nationellt dvs har du fakta som insamlats på ungefär samma vis under samma premisser flera år tillbaka. Kan du då inom landet se en ökning/ minskning av funna fall efter att en lag införts.

2) Mellan liknande länder med olika lagsystem. Och det är det Eurostat just gör.

Självfallet kan du inte få ut ett svar på vad vi är ute efter via att jämföra förhållandet mellan sextraffickingoffer och den "reguljära" sexmarknaden. Den har ju naturligtvis även den förändrats pga legalisering/ sexköpslag. Då är ju förhållandet mellan dessa knappast av intresse.

detta har vi redan kört, ta nu en lång dusch och värm upp hjärnan lite och TÄNK, så fattar nog t.o.m du detta.
Citera
2015-10-26, 16:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vi jämför ingen "risk".
Vi jämför antal funna sextraffickingoffer mellan Tyskland och Sverige.

Dumheter. Det är givetvis risk vi talar om även om du inte begriper det. Hela din egen argumentation utgår också från ett riskperspektiv ("risken för kvinnor att fara illa", och så vidare). Att du inte inser detta är häpnadsväckande. Saknar du helt självinsikt och förmåga att reflektera?

Vill man veta hur stor risk gruvarbetare löper så relateras olycksfallen till antalet verksamma inom gruvnäringen. Vill man veta hur stor risk sexarbetare löper att bli utsatta för sexuell människohandel, så relateras givetvis antalet offer för sexuell människohandel till gruppen sexarbetare. I synnerhet abolitionister och förbudsivrare, som gör en sådan intim koppling mellan sexarbete och människohandel, måste räkna så för att kunna kallas intellektuellt hederliga.

Sättet att kalkylera är helt vedertaget och accepterat, vilket jag precis bevisade.

Jag bevisade även för Micro ett par inlägg längre upp att EU har en enhetlig definition av människohandel.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-10-26 kl. 16:56.
Citera
2015-10-26, 17:14
Medlem
Citat:
Dumheter. Det är givetvis risk vi talar om även om du inte begriper det. Hela din egen argumentation utgår också från ett riskperspektiv ("risken för kvinnor att fara illa", och så vidare). Att du inte inser detta är häpnadsväckande. Saknar du helt självinsikt och förmåga att reflektera?

Vill man veta hur stor risk gruvarbetare löper så relateras olycksfallen till antalet verksamma inom gruvnäringen. Vill man veta hur stor risk sexarbetare löper att bli utsatta för sexuell människohandel, så relateras givetvis antalet offer för sexuell människohandel till gruppen sexarbetare. I synnerhet abolitionister och förbudsivrare, som gör en sådan intim koppling mellan sexarbete och människohandel, måste räkna så för att kunna kallas intellektuellt hederliga.

Sättet att kalkylera är helt vedertaget och accepterat, vilket jag precis bevisade.

Jag bevisade även för Micro ett par inlägg längre upp att EU har en enhetlig definition av människohandel.

haha nää det gör man inte…

jag kan ta din liknelse gruvdrift…

Låt säga:
Sverige har 10 gruvor med totalt 800 arbetare låt säga år 1990-2000
av dessa så dog 8 st under denna period. ergo 1% procent av antal anställda.

ny lag kommer. där man ex. förbjuder visst metall till produktion. Ner faller antalet gruvor till 8 st totalt 2000-2010 med endast 500 anställda av dessa
dör 5 st 2000-2010. alltså 1 % av antalet anställda.

Nå WW? ska vi då konstatera att lagen var ju totalt värdelös, det dör ju lika många med den som utan.

Som sagt…use your brain.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-26 kl. 17:19.
Citera
2015-10-26, 17:32
Medlem
Citat:

Låt säga:

ny lag kommer. där man ex. förbjuder visst metall till produktion. Ner faller antalet gruvor till 8 st totalt 2000-2010 med endast 500 anställda av dessa

Nå WW? ska vi då konstatera att lagen var ju totalt värdelös, det dör ju lika många med den som utan.

Som sagt…use your brain.

Så du menar att även denna statistik är helt korrekt med andra ord

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#/media/File:Rape_rate_per_100,000_-_country_comparison_-_United_Nations_2012.png

Och detta skall vi då tolka som att andemeningen med lagen har vart en fantastisk framgång.
Citera
2015-10-26, 19:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, det visade du inte. Du visade att EU har ett dokument, men inte att det är anammat av alla anslutna länder.

De som har legal prostitution bryter t ex mot definitionen.
Citera
2015-10-26, 19:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Låt säga:

Som sagt…use your brain.

Vem ska använda hjärnan? Resonemanget faller på att sexhandeln inte minskat med sexköpslagen. Det finns inte heller någon påvisbar positiv korrelation mellan laglig sexhandel och antal offer. Det är troligen tvärtom. Våra källor har visat i tråden att vare sig sexhandeln som helhet eller andelen män som köper sex minskat med sexköpslagen. Det finns heller ingen som trovärdigt kan påvisa ett tydligt samband mellan laglig sexhandel och en ökning av sexbranschens storlek. Däremot blir den underjordiska svarta marknaden större med olaglig marknad. Bevisligen.

Du försöker blanda bort korten. Vem tror du att du lurar?
Senast redigerad av WordWarrior 2015-10-26 kl. 20:02.
Citera
2015-10-26, 19:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det visade du inte. Du visade att EU har ett dokument, men inte att det är anammat av alla anslutna länder.

De som har legal prostitution bryter t ex mot definitionen.

Det var ett direktiv. EU-länder är bundna att ändra lagstiftningen för att följa direktivet. Nej, de som har legal prostitution har inte brutit mot direktivet. Man skiljer mellan sexarbete och människohandel, precis som man skiljer mellan samlag och våldtäkt. Eller lönearbete och slaveri.

Fanatiker.
Citera
2015-10-26, 22:00
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Låt säga:

Som sagt…use your brain.

Men eftersom den förbjudna metallen fortfarande efterfrågas uppstår svart brytning vari 5 till dör. Ojdå!

Nej visst nej. Förbud påverkade ju inte efterfrågan.
Citera
2015-10-26, 22:09
Medlem
Citat:
Vem ska använda hjärnan? Resonemanget faller på att sexhandeln inte minskat med sexköpslagen. Det finns inte heller någon påvisbar positiv korrelation mellan laglig sexhandel och antal offer. Det är troligen tvärtom. Våra källor har visat i tråden att vare sig sexhandeln som helhet eller andelen män som köper sex minskat med sexköpslagen. Det finns heller ingen som trovärdigt kan påvisa ett tydligt samband mellan laglig sexhandel och en ökning av sexbranschens storlek. Däremot blir den underjordiska svarta marknaden större med olaglig marknad. Bevisligen.

Du försöker blanda bort korten. Vem tror du att du lurar?

Ja just, för "sexhandeln" är ju ett konstant pålitligt värde, ändrar sig aaaaaaldrig.

Du har mängder med forskare som menar att den svenska sexhandeln minskade/ har minskat efter sexköpslagen. Du har polisen och du har den nationella utvärderingen av sexköpslagen som också säger detta.
men fakta är att ingen kan ha helt koll på detta, eftersom det rör sig om en väldigt ljusskygg verksamhet, vilket också är del av vad jag säger, du kan inte använda detta värde att beräkna något som helst med om du vill vara seriös.

Ska du vara det, så använder du befolkningen som motpart att beräkna mot.
Och man får fan vara extremt blåst. lite WW, för att inte begripa detta tämligen enkla.

Den som lurar någon är du som lurar dig själv…men fortsätt du.
Citera
2015-10-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är fortfarande ingen länk som visar vad de faktiskt säger i frågan ..
Vi såg ju t ex hur du själv lyckades vantolka både RFSL och RFSU:s ställningstagande i frågan.

Hum, låt oss se hur denna vantolkning tar sig uttryck.

RFSL skriver "RFSL anser dock inte att utredaren levt upp till sitt uppdrag, utan menar att utredningen varken är ”oberoende eller inkluderande”... I RFSL:s principprogram (antaget 2005) konstateras att RFSL inte anser att kriminaliserande lagstiftning är en lösning på de problem som finns inom prostitution... För RFSL är risken för negativ inverkan på skadereducerande insatser ett starkt argument mot lagstiftning."

Jag skriver: RFSL (ställer sig i sitt remissyttrande till den statliga utredning som utvärderat sexköpslagen fortsatt kritiska till lagen och underkänner utredningen som varandes varken ”oberoende eller inkluderande”. ) (5)

RFSU skriver "RFSU har länge varit kritiska till den utredningen och beställde därför en egen oberoende kartläggning från Malmö högskola... Kartläggningen är nu klar och RFSU slår därmed fast att den statliga utredningen hade fel: det finns inte tillräckliga bevis för att lagen faktiskt fungerar."

Jag skriver: RFSU (Är kritiska till sexköpslagen och underkänner den Svenska utredningen eftersom den inte är oberoende)"(6)

Så vem är det som har vantolka någonting? Föga förvånande var det du, igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in