Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Du har ju fel i det också givetvis - eftersom en majoritet i Sverige är FÖR sexköpslagen, och en majoritet är FÖR att straffen skall skärpas, inte att det skall avkriminaliseras...
Stödet i lagen beror uteslutande på den ensidiga bild vi fått uppmålat till oss….gatuhoror som tvingas jobba av en hallick….det är bilden Svenska allmänheten har.
Och om den stämde så skulle även jag stödja lagen, men när man mörkar, tystar ner och misskrediterar med alla medel alla oliktänkand, och de man vill skydda får inte komma till tals, då är det illa ur ett demokratiskt perspektiv.
Men vi ser sakta men säkert en förändring på det området, människor reser och är mer belysta med internets hjälp än då lagen instiftades.
Även Svensk media börjar sakta men säker lyssna på de utsatta lagen var till för att skydda.
Och framförallt kan alla se att attitydförändring denna märkliga lagutformning skulle skapa har inte skett.
Om den Svenska modellen var en så otvivelaktig framgång som du hävdar är jag helt! övertygad om att AI, UN o.s.v. skulle gått på den modellen.
Men även de har sett den feministisk ideologiska fanatism som genomsyrar landet och förmodligen insett att man kan inte lägga vikt på ett sådant lands åsikter i denna typ av frågor.
Trots allt har de alla andra länders syn på saken och framförallt deras sexarbetares syn på hur de vill ha det…..när de sen tittar på Sverige…..ja du fattar…det liksom stämmer inte att det skall vara sÅÅÅ stor skillnad som du och dina vänner vill göra sken av.
Jag tror INTE lagen överlever på sikt, jag tror att vi kommer att se mer och mer av globala lösningar som länderna bygger sina lagar kring, framför allt beträffande mänskliga rättigheter, trafficking och liknande, där AI, UN och liknande internationella organisationer kommer vara norm sättarna, världen bli mindre o mindre för vart år.
Och vill man vara med och påverka får man helt enkelt ur ett internationellt demokratiskt perspektiv rätta in sig i ledet och jobba internt för globala lösningar, eller hoppa jämfota och skrika på utsidan tillsammans med Kim Jong il och vänner med liknande filosofi.