2015-10-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det några som konstant sitter och "snickrar" för fulla muggar på detta forum så är det ju herr oantastlig, WW och co.

Märkliga är ju att alla stora människorättsorganisationer ink. Amnesty International, över hundra organisationer som arbetar emot trafficking, över 270 organisationer som arbetar med prostituerade, flera hundra forskare etc. drar samma slutsatser som oss. Vilka har ni? Ideologisk styrda kvinnorättsorganisationer.

Well, jag antar att jag egentligen inte behöver säga så mycket mer än så.
Citera
2015-10-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Märkliga är ju att alla stora människorättsorganisationer ink. Amnesty International, över hundra organisationer som arbetar emot trafficking, över 270 organisationer som arbetar med prostituerade, flera hundra forskare etc. drar samma slutsatser som oss. Vilka har ni? Ideologisk styrda kvinnorättsorganisationer.

Well, jag antar att jag egentligen inte behöver säga så mycket mer än så.

som sagt "snickra" var ordet.

Nu har jag inte följt Micros "check" av dina haranger av uppgifter annat än i ögonvrån. Men jag misstänker skarpt att hon har rensat ut rejält bland alla dina ständiga "missförstånd" / misstolkningar av rapporter och uttalanden och att du i vanlig ordning vägrar fatta när du står med rumpan bar.

Och jag har redan presenterat i denna tråd och/eller andra liknande mina "listor"
Mina var ca tre gånger så långa som dina remember?
Jag tycker inte att jag behöver göra det ca 300 ggr som du själv verkar tycka är av absolut nödvändighet.

Sexköpslagen kommer stanna för att den fungerar, och det finns en överväldigande support för dess existens bland befolkningen. Jag hoppas också att fler nationer kommer ta till den och inte bara rycka på axlarna åt denna "manliga" sjukdom det är att tycka det är helt ok att ha sex med människor på annan grund än ömsesidig kåthet.

Jobba istället för att ge alla kvinnor i världen rätt att knulla hur mycket de vill. Betydligt vettigare "task" lägga sin ansträngning på.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-26 kl. 23:36.
Citera
2015-10-26, 22:50
Medlem
Djupfryss avatar
Är Amnesty internationell en sammansvärjning av impulsstyrda horbockar? Är egentligen WHO och FN styrt av en judisk patriarkal elit som vill ha möjligheten att för en billig penning kunna få köra in kuken i dajmkrysset på förslavade tolvåringar. Är det kanske så att AI springer Islamiska Statens ärenden istället?

Varför tror ni, rabiatfeminister, att AI propagerar för legalisering av både köpare och säljare i en ekonomisk uppgörelse gällande sex?
För att de er dummare än er, era rabiatfeministiska stolpskott?
För att de genom en judisk konspiration vill alla kvinnor illa?
För att de inte är lika smarta som svenska känslostyrda tokfeminister?

Tänk då en gång till. Det finns ingen lösning som helt sopar bort alla negativa konsekvenser av prostitution men det finns i alla fall metoder för att minimera skadeverkningarna.
Ni feminister är precis som forntida präster som i er vilja att fördöma allt som strider mot er moral flerfaldigar skadeverkningarna av just de fenomen ni anser er satta att agera domare, jury och bödel inför.
Citera
2015-10-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Är Amnesty internationell en sammansvärjning av impulsstyrda horbockar? Är egentligen WHO och FN styrt av en judisk patriarkal elit som vill ha möjligheten att för en billig penning kunna få köra in kuken i dajmkrysset på förslavade tolvåringar. Är det kanske så att AI springer Islamiska Statens ärenden istället?

Varför tror ni, rabiatfeminister, att AI propagerar för legalisering av både köpare och säljare i en ekonomisk uppgörelse gällande sex?
För att de er dummare än er, era rabiatfeministiska stolpskott?
För att de genom en judisk konspiration vill alla kvinnor illa?
För att de inte är lika smarta som svenska känslostyrda tokfeminister?

Tänk då en gång till. Det finns ingen lösning som helt sopar bort alla negativa konsekvenser av prostitution men det finns i alla fall metoder för att minimera skadeverkningarna.
Ni feminister är precis som forntida präster som i er vilja att fördöma allt som strider mot er moral flerfaldigar skadeverkningarna av just de fenomen ni anser er satta att agera domare, jury och bödel inför.

Detta har jag, och säkert andra av de " rabiatfeministiska stolpskotten" reda svarat på. Hur många ggr behöver "antifeminsitiska idioter av rang" höra det för att det ska sjunka in?

AI jobbar globalt. De är självfallet fokuserade på de områden i världen som lider mest av
"sinnessjuka kvinnohatande äckel till depraverade antifeminsitiska män" som ägnar sig åt ex.
sextrafficking/ kidnappning/ tvång/ handel av kvinnor och barn och en del män och inte åt små välordnade jämställda samhällen som skandinavien.

De foskuerar också naturligtvis på de mest "äckligt vidriga antifeminisistiska svinen till kukar"
som lever i samhällen som behandlar sina kvinnor värre än djur och vad lagar som sexköpslagen skulle ha för reell betydelse i dessa länder där kvinnor redan säljs fullt lagligt till tvångsäktenskap.
och inte på lilla Skandinavien med sina manliga rätt harmlösa "djur" som på sin höjd kan bröla lite av sitt antifeministiska trams på FB.

Är just därför som där finns en svenska AI avdelning som säger något annat i saken som mer är anpassat efter Skandinaviska "missfoster till antifeminsitiska män" och deras kliande relativt ofarliga kukar.

Allright?
Senast redigerad av Merapi 2015-10-26 kl. 23:37.
Citera
2015-10-27, 09:53
Medlem
Citat:

Ibland undrar jag vilken planet du kommer ifrån. Det spelar ingen roll hur mycket man visar att du har fel, du lär dig aldrig. Micro har givetvis inte haft något rätt än så länge, det är ju bara jämföra hennes "invändningar" emot det jag skrev så ser du ju vem som hade rätt.

Nej, du har inte fler organisationer, inte ens om du räknar in de helt irrelevanta kvinnoorganisationerna är de fler. I övrigt tror jag nog de flesta tycker att ex. Amnesty, WHO, Human Right Watch etc. väger tyngre än Svenska Kvinnolobbyn som bl.a. vill förbjuda vanligt mainstream porr ; )
De blir förövrigt totalt sågade av en expert på området här. Märkligt, precis samma som händer med deras argument emot sexköp. Det är alltså dessa människor du vill att vi skall sätta vår tilltro till. Haha

Ja, det är inte omöjligt att den är här för att stanna ett tag, precis som förbudet mot att homosexuella skulle få gifta sig eller att vi brände häxor. Det är i alla fall skönt att se att stödet för lagen har börjat minska bland män och unga. Tänk om vi skulle börja förse människor med korrekt information kring konsekvensen av sexköpslagen? Vad tror du hade hänt med opinionen då?

Nu har jag redan presenterat en review (Se TS) av forskningen som visade att det primärt är kvinnor som försöker kontrollera andra kvinnors sexualitet. Män visade sig föga förvånande, ville att kvinnor skulle vara mer sexuella och ha mer sex. Går inte detta rakt emot det du säger? Är inte du ett exempel på en kvinna som försöker stoppa andra kvinnor att sälja sex? Ridå!
Citera
2015-10-27, 10:05
Medlem
Citat:

Haha, så här ser det ut när någon håller på att förlora en diskussion.

Jag undrar bara vad det är som gör dig så rädd att du väljer att offrar sexsäljarnas liv och hälsa i din iver att stoppa dem? Är du är orolig för att en ev. pojkvän skall besöka en prostituerad eftersom han inte är nöjd med dig? Har ni en dålig erfarenhet i familjen av sexförsäljning? Jag är uppriktigt nyfiken.
Citera
2015-10-27, 13:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I övrigt tror jag nog de flesta tycker att ex. Amnesty, WHO, Human Right Watch etc. väger tyngre än Svenska Kvinnolobbyn som bl.a. vill förbjuda vanligt mainstream porr ; )

Du har ju fel i det också givetvis - eftersom en majoritet i Sverige är FÖR sexköpslagen, och en majoritet är FÖR att straffen skall skärpas, inte att det skall avkriminaliseras...
Citera
2015-10-27, 13:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Haha, så här ser det ut när någon håller på att förlora en diskussion.

Jag undrar bara vad det är som gör dig så rädd att du väljer att offrar sexsäljarnas liv och hälsa i din iver att stoppa dem? Är du är orolig för att en ev. pojkvän skall besöka en prostituerad eftersom han inte är nöjd med dig? Har ni en dålig erfarenhet i familjen av sexförsäljning? Jag är uppriktigt nyfiken.
Det här är väl snarare ett praktexemplar på taskig argumentationsteknik från någon som insett att den är ute och cyklar...
Citera
2015-10-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har ju fel i det också givetvis - eftersom en majoritet i Sverige är FÖR sexköpslagen, och en majoritet är FÖR att straffen skall skärpas, inte att det skall avkriminaliseras...

Haha, så du menar att du tycker Svenska kvinnolobbyns ord väger tyngre än ex. Amnesty, WHO, Human Right Watch?

I övrigt, några tankar till att Kvinnan från Kvinnolobbyn fick sin "fakta" och resonemang helt sågat av en expert på området?

I övrigt får du gärna svara på samma sak som jag frågade Merpi: "Jag undrar bara vad det är som gör dig så rädd att du väljer att offrar sexsäljarnas liv och hälsa i din iver att hindra sexköp? Är du är orolig för att en ev. pojkvän skall besöka en prostituerad eftersom han inte är nöjd med dig? Har ni en dålig erfarenhet i familjen av sexförsäljning? Jag är uppriktigt nyfiken."
Citera
2015-10-27, 16:10
Medlem
Väntar bara på den dagen då vi kan sätta in annonser hos arbetsförmedlingen där anställning erbjuds inom sexhandelsindustrin och att sedan arbetsförmedlingen uppmanar de arbetslösa unga kvinnorna att söka jobb...

Dessutom med rejäla stöd till arbetsgivaren i form av bidrag, skattelättnader för att stimulera (arbetsmarknaden) ytterligare.
Citera
2015-10-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Stödet i lagen beror uteslutande på den ensidiga bild vi fått uppmålat till oss….gatuhoror som tvingas jobba av en hallick….det är bilden Svenska allmänheten har.
Och om den stämde så skulle även jag stödja lagen, men när man mörkar, tystar ner och misskrediterar med alla medel alla oliktänkand, och de man vill skydda får inte komma till tals, då är det illa ur ett demokratiskt perspektiv.
Men vi ser sakta men säkert en förändring på det området, människor reser och är mer belysta med internets hjälp än då lagen instiftades.
Även Svensk media börjar sakta men säker lyssna på de utsatta lagen var till för att skydda.
Och framförallt kan alla se att attitydförändring denna märkliga lagutformning skulle skapa har inte skett.

Om den Svenska modellen var en så otvivelaktig framgång som du hävdar är jag helt! övertygad om att AI, UN o.s.v. skulle gått på den modellen.
Men även de har sett den feministisk ideologiska fanatism som genomsyrar landet och förmodligen insett att man kan inte lägga vikt på ett sådant lands åsikter i denna typ av frågor.
Trots allt har de alla andra länders syn på saken och framförallt deras sexarbetares syn på hur de vill ha det…..när de sen tittar på Sverige…..ja du fattar…det liksom stämmer inte att det skall vara sÅÅÅ stor skillnad som du och dina vänner vill göra sken av.

Jag tror INTE lagen överlever på sikt, jag tror att vi kommer att se mer och mer av globala lösningar som länderna bygger sina lagar kring, framför allt beträffande mänskliga rättigheter, trafficking och liknande, där AI, UN och liknande internationella organisationer kommer vara norm sättarna, världen bli mindre o mindre för vart år.

Och vill man vara med och påverka får man helt enkelt ur ett internationellt demokratiskt perspektiv rätta in sig i ledet och jobba internt för globala lösningar, eller hoppa jämfota och skrika på utsidan tillsammans med Kim Jong il och vänner med liknande filosofi.
Citera
2015-10-27, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Haha, så du menar att du tycker Svenska kvinnolobbyns ord väger tyngre än ex. Amnesty, WHO, Human Right Watch?
Det var inte det jag sa eller besvarade -- jag konstaterade att hade fel i ytterligare ett av de uttalanden .. eftersom en majoritet i Sverige är FÖR att sexköp skall vara kriminaliserat och MOT en avkriminalisering eller legalisering..

Är du så dålig på att tolka text så du inte förstår vad folk svarar på ens när de försöker vägleda dig med spoilers runt din egen text?

Citat:
I övrigt, några tankar till att Kvinnan från Kvinnolobbyn fick sin "fakta" och resonemang helt sågat av en expert på området?

I övrigt får du gärna svara på samma sak som jag frågade Merpi: "Jag undrar bara vad det är som gör dig så rädd att du väljer att offrar sexsäljarnas liv och hälsa i din iver att hindra sexköp? Är du är orolig för att en ev. pojkvän skall besöka en prostituerad eftersom han inte är nöjd med dig? Har ni en dålig erfarenhet i familjen av sexförsäljning? Jag är uppriktigt nyfiken."
Det snarare du som skall ta och granska din egen drivkraft i den här frågan. Jag är ju inte den som behöver betala för det liksom . .. Sexsäljare är inte kriminaliserade i Sverige och det föreligger inga hinder för dem att söka stöd av polis/samhälle ..

Sexköpare däremot ... sexköpare ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in