Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Det fungerar inte att se bara till absoluta tal. De måste ställas i relation till hur många sexarbetare som verkar i landet. Tyskland har åtta gånger fler invånare än Sverige, och nära 100 gånger så många sexarbetare.
Givetvis är det förekomsten av människohandel i populationen aktiva sexarbetare som är av intresse. Det är nämligen detta som utgör riskexponeringen för att drabbas av människohandel i gruppen sexarbetare. Precis på samma sätt som man kan göra riskkalkyler för exempelvis gruppen byggnadsarbetare. Tyskland har då en fjärdedel så många lagförda fall av sexuell människohandel jämfört med Sverige, som alltså ligger 4,17 gånger högre i risk.
Skillnaden är alltså dramatiskt till Sveriges nackdel, och det skiljer alltså flera hundra procent. Detta trots, eller kanske även på grund av, att tyska polisen satsat stora resurser (källa: dokument från Bundesrat, länkat tidigare i tråden). De tyska talen har fallit kraftigt sedan legaliseringen.
Oaktat detta är det alltså svårt att veta säkert hur lagstiftning påverkar människohandeln. Men syftet i Sverige var att minska människohandeln genom att minska HELA efterfrågan på sextjänster. Detta visade RFSU nyligen att det har misslyckats totalt. Det säger sig självt att det är ett gigantiskt slöseri med resurser, och oerhört ineffektivt, att försöka bekämpa 99,9 % av handeln för att komma åt en promille.
Sveriges kamp mot sexarbete är inte förnuftsdriven, utan ideologiskt betingad.
Jag är helt med i matchen, och det råder väl ingen tvekan om att Sverige styr upp sina siffror för att försvara lagen, vad är annars (forced begging, criminal activities, removal of organs, other exploitation, unknown).
Och allt annat som det hänvisas till är så vinklat att det liknar ingenting, lyckligtvis drabbar detta bara dem själva på sikt, då förtroendet för feminismen och deras mål på alla områden minskat för var dag, det är inte bara denna fråga de agerar ologiskt i.
Förmodligen ligger det en hel del i denna kategori som i andra länder betraktas som sextrafficking men som i brist på otvivelaktiga bevis hamnar i denna kategori i Svensk statistik…om inte annat ser det bättre ut.
Samma sak gäller Holland som (om jag uppfattat detta rätt) har 1/3 av sin trafficking bland de egna medborgarna, i Sverige rubriceras det som något annat, det blir inte riktigt samma sak när man jämför.
Men om jag påstår något är fel som visar sig i rapporten som diskuteras vara rätt kan jag i alla fall erkänna att jag felat och missat stycket som det hänvisas till, och i dessa siffror var det så.
Sen att Svenska myndigheter har i mina ögon tappat allt förtroende i denna fråga är en annan sak.
Lagen och dess intention har misslyckats katastrofalt och under resans gång ändrar man hela tiden syftet med lagen bara för att kunna bibehålla sitt ideologiska ställningstagande.
Lagar skall ha vett, sans, logik och skall inte baseras på ideologi eller rikta sig mot som i detta fall män.(även om man så vackert kallar den könsneutral)