2015-10-25, 20:21
Avslutad
Som upplagt för due-due på Swedbank Stadion om Gråvitt och Ali Idrott Khan kryssar i morgon.
Citera
2015-10-25, 20:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jinx försök.. Nåja, vad du skriver på internet kan väl knappast ha nån inverkan på fotbollsmatcher.. ( )

Mjo jag förstod det men reagerade på att det är först nu när ni gått upp till allsvenskan som det verkar va av yttersta vikt att vi inte vinner guld, mellan 2011-2014 hördes det inte ett pip.

Eftersom vi inte var i allsvenskan hade vi ju ingen anledning att skriva här men till skillnad från tidigare säsonger är ni med i racet ända till slutet denna gång, i år har faran varit mer påträngande än tidigare. Men jag kan försäkra dig, alla jävla vinststreaker ni hade när vi var i Superettan gjorde mig på VÄLDIGT dåligt humör
Citera
2015-10-25, 20:58
Medlem
Eftar att sett Halmstad (igen) idag, så tycker jag att det är märkligt att de åker ut så tydligt. Det är väl inte dessa slutmatcher mot toplagen där de ska ta sina poäng. De måste missat mycket mot Kalnar, Sundsvall, Bajen, Örebro, Åtvid, Gefle etc.
Citera
2015-10-25, 21:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Eftar att sett Halmstad (igen) idag, så tycker jag att det är märkligt att de åker ut så tydligt. Det är väl inte dessa slutmatcher mot toplagen där de ska ta sina poäng. De måste missat mycket mot Kalnar, Sundsvall, Bajen, Örebro, Åtvid, Gefle etc.
Vi gjorde dem lite bättre än vad de är. Man får tänka på att många i Peking var varningsbelastade och ville absolut inte missa sista matchen. Därför var det lite passivt.

Klassiskt bottenlag för övrigt - göra fina matcher mot topplag men förlorar hedersamt med uddamålet. Sen åker man på däng mot de flesta lag med jämförbar kvalité.
Senast redigerad av Otrolig 2015-10-25 kl. 21:19.
Citera
2015-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vad är det för hittepå att ni har någon form av hat mot oss (annat än det sedvanliga som alla har)?

Vinn bara, danskjävlar.
Jag vill inte att ni tar guld för ni utgör ett mycket större hot mot oss än Norrköping. Peking kommer att bli hårt brandskattade det kommande året och nästa höst är man sannolikt tillbaka i mittenskiktet. På sikt kan man bli ett Elfsborg men potentialen som finns i MFF, AIK och Göteborg kan man inte mäta sig med. Ett AIK med full guldhybris som snubblar sig in i UEFAs pengabinge är mer oroande även om ni förr eller senare slår krokben på er själva. Göteborg är dock fienden över alla andra.
Citera
2015-10-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Som upplagt för due-due på Swedbank Stadion om Gråvitt och Ali Idrott Khan kryssar i morgon.

Då vinner gnaget med 5-0 mot Örebro
Citera
2015-10-25, 22:59
Medlem
Verbeeks avatar
Kommer taket vara stängt på friends? Tänkte om man skulle klä sig som en eskimå eller ej
Citera
2015-10-25, 23:36
Medlem
Dindlys avatar
Är samtliga biljetter till MFF - IFK slutsålda? Det går inte att hitta evenemanget på Ticnet.
Citera
2015-10-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Kommer taket vara stängt på friends? Tänkte om man skulle klä sig som en eskimå eller ej

Fotboll ska aldrig någonsin spelas inomhus annat än på försäsongsträningen.
Jag förutsätter att taket är öppet, allt annat vore skandal. Lite kyla och regn ska aldrig stoppa en fotbollsspelare.

Svaret på din fråga är att du får klä dig som en eskimå, för taket kommer vara öppet
Citera
2015-10-26, 01:49
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickezz
Fotboll ska aldrig någonsin spelas inomhus annat än på försäsongsträningen.
Jag förutsätter att taket är öppet, allt annat vore skandal. Lite kyla och regn ska aldrig stoppa en fotbollsspelare.

Svaret på din fråga är att du får klä dig som en eskimå, för taket kommer vara öppet
Ja, taket kommer givetvis att vara öppet. Vi klubbade igenom ett årsmötesbeslut i våras på att det ska vara öppet vid alla tillfällen, om det inte är skyfall så till den grad att det är omöjligt att spela fotboll om inte taket stängs.
Citera
2015-10-26, 03:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Ofori är trots allt med i truppen, var mycket tveksamheter till detta och vi får se om han kommer till spel eller om det blir Saletros bredvid Dickson. Övrig trupp:
Citat:
Uttagna spelare: 3 Per Karlsson, 7 Fredrik Brustad, 8 Johan Blomberg, 9 Marko Nikolic, 10 Henok Goitom, 12 Haukur Hauksson, 13 Kyriakos Stamatopoulos (mv), 14 Kenny Pavey, 16 Alessandro Pereira, 17 Ebenezer Ofori, 18 Noah Sonko Sundberg, 20 Dickson Etuhu, 23 Mohamed Bangura, 24 Stefan Ishizaki, 26 Jos Hooiveld, 28 Niclas Eliasson, 29 Anton Salétros, 31 Christos Gravius, 35 Patrik Carlgren (mv).

Annars finns det inte mycket å skriva förutom att man är äckligt nervös hela jävla tiden...
Citera
2015-10-26, 05:23
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag vill inte att ni tar guld för ni utgör ett mycket större hot mot oss än Norrköping. Peking kommer att bli hårt brandskattade det kommande året och nästa höst är man sannolikt tillbaka i mittenskiktet. På sikt kan man bli ett Elfsborg men potentialen som finns i MFF, AIK och Göteborg kan man inte mäta sig med. Ett AIK med full guldhybris som snubblar sig in i UEFAs pengabinge är mer oroande även om ni förr eller senare slår krokben på er själva. Göteborg är dock fienden över alla andra.

Hade inte oroat mig över att AIK eller Göteborg ska få ta del av UEFAs guldgruva.
Först måste man klara av att vinna mot ett grekiskt mittenlag och ett portugisiskt bottenlag innan man kan börja slåss mot lag som Celtic och RBS

Som MFFare är detta läget så enormt bittert, ska fjärdeplatsen säkras kommer detta eventuellt att resultera i att en stor konkurrent tar SM-guld vilket man aldrig vill se.
Hoppas därför på ett kryss mellan Fiskrens och Gnaget, då ska det väl räcka med oavgjort i Malmö för ett Pekingguld och en fjärdeplats åt MFF?
Senast redigerad av Signaturum 2015-10-26 kl. 05:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in