2015-10-26, 01:10
Medlem
[quote=April62|55164300]
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrog

Helt rätt hon var på vag från stadshotellet till sin bostad. Hon kom nästan hem då någon bilburen var i vägen.
Detta har inget samröre med trådens ämne att göra.

Det är vissa som försöker svartmåla godsägaren och hans familj, varför är oklart, förmodligen någon form av personlig vendetta.

Helena dör 1992. Den tredje styvsonen i skaran (spanskfödd om jag förstått rätt) flyttar utomlands 1993. När LH dör är samma person i Blomberg och dagen efter hon var försvunnen, reser han hem.
Slump?
2015-10-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ja men då borde en kollega kunna verifiera det, men så förefaller det inte ha skett.
Det lämnar mig med alternativen som tidigare eller : att hon fick frågan tidigare och sa att hon skulle SMSa sin far först, när samme person återkommer med frågan om hon kan hjälpa till nu, med sina vädjande och nervösa ögon så svarar hon ja det är klart. Men kanske anar oråd inför en öppen bil med radion på i bakgrunden.

Fadern kommer ihåg att hon sagt "jag det är klart" och om inte kollegorna kunnat verifiera att hon sagt det och Litauerna ej pratar/förstår svenska så känns det orimligt att hon svarar "ja det är klart" och inte bara ok,ja, okej eller liknande om Litauen frågat något på knakig engelska. Jag är övertygad att hon sagt det till någon som pratar svenska och mer vill jag inte spekulera.
2015-10-26, 01:12
Medlem
cc_zeros avatar
[quote=profundersam|55164349]
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Ja, eller att vara framgångsrik på sin egen ort, oj oj oj vad ont blod det verkar väcka.

Det där är den sämsta undanflykten som finns.

"Nä, jag gör inte alls något fel som rånar tanter. Världen är hård och kall, man måste överleva. De är bara avundsjuka för att jag har pengar".

Jo tack.
2015-10-26, 01:18
Medlem
Påpekas kan att NB är impotent, enligt frun. Det är extremt vanligt bland sexmördare. Tragiska och patetiska män som inte kan få upp den och en mix av deras frustration och eventuella empatilöshet resulterar i fall som dessa. Enligt henne, Irina, har det alltid varit så. Han fick bara upp den "dagen efter", vilket är ett väldigt vanligt fenomen då blodet plötsligt får en skjuts i kroppen efter fyllan.
2015-10-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Helena dör 1992. Den tredje styvsonen i skaran (spanskfödd om jag förstått rätt) flyttar utomlands 1993. När LH dör är samma person i Blomberg och dagen efter hon var försvunnen, reser han hem.
Slump?

Vad menar du att denne spanskfödde person har för gemensamt med dessa flickor?
2015-10-26, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller helt med att varken AB eller hustrun IB är några rimliga alternativa gärningsmän men jag tycker ändå de släpptes och avskrevs alldeles för tidigt. Hustrun har jag många frågetecken kring och man borde absolut gå till botten med om hon haft kännedom om gärningen med tanke på hennes sätt att skydda mannen. Ljög om tiden - kanske på begäran men..., tvättade kläderna, försökte smuggla undan mobiltelefonerna, teg om NBs alkoholproblem, våldsamhet, hans sexuella fantasier mm. Nästan så man undrar om polisen gjort en deal med henne att släppa henne om hon vittnar mot honom....
Så kan det förstås vara. Åklagaren anser sig ju inte kunna fälla dem för något i alla fall. Jag har väl tyckt som du, men efter att levt mig in i alla förhören känns det annorlunda (eftersom jag inte är polis kan jag kosta på mig magkänsla !). Om vi tar Irina, så tvättade hon ju innan hon ens visste att Lisa försvunnit och med tanke på Lisas dödssätt så torde det inte ha varit några mängder blod på kläderna. Man kan alltså inte utesluta att hon var i god tro. Senare kom den vanliga hustru-misstänksamheten, men fortfarande inte värre än att hon vågade skämta med denne lättstötte karl om den ovanliga lortigheten och ännu ovanligare renligheten. Sedan växte hennes misstänksamhet dag för dag. Men visst var det synd att hon ställde upp och tvättade. Är det för mycket begärt att leta Lisas hårstrån på de tvättade kläderna eller i tvättmaskinens avloppsfilter ?
2015-10-26, 01:26
Medlem
Förresten. Alla ni wannabe-NB:s, ni som verkligen önskar att Lisa ville ligga med aset, kan bara lägga av. Blir så fucking irriterad. Speciellt när jag kan identifiera mig som Lisa då jag är ung kvinna av ca samma ålder. Är det värdigt? Att hon ska påklistras ivriga spekulationer om att hon samtyckt till denna "akt"?
Ni tänker er alltså ett sådant här scenario;

Lisa ska åka iväg med moppen.
En ful och skarrig Lit (rätt kort dessutom) som nästan knappt kan varken svenska eller engelska kommer fram och förför Lisa.
Lisa släpper alla planer och blir såååå våt av denna sexiga man (grovt skämt åsido).
Lisa och NB går tillsammans in i ladan och sedan släcks hennes visioner om ett samlag i en äcklig lada med en ful man då hon blir överfallen

Era jävla önsketänkanden om att hon velat ligga med NB är så patetiska. Speciellt när det handlar om en tjej som henne som såg så pass bra ut att hon kan välja och vraka bland SNYGGA, UNGA killar.
2015-10-26, 01:31
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero

Det där är den sämsta undanflykten som finns.

"Nä, jag gör inte alls något fel som rånar tanter. Världen är hård och kall, man måste överleva. De är bara avundsjuka för att jag har pengar".

Jo tack.

Okej, en till som tror AJ eller anhörig är inblandad. Då frågar jag dig samma som jag frågade Xeniaonatop.
Har du nån teori om hur NB fick "städuppdraget" ?
2015-10-26, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrGoBig
Ur FUP sid 1087 förhör med Bilevicius, A... Lite roligt är det allt, det han säger om sin bror som nu är misstänkt gärningsman

"Trivs ni med arbetet?
Ja. Min bror han slickar svensken för mycket. Han gör allt direkt och lovar mycket.
Sedan en sak jag inte gillar är att han tar åt äran för saker jag gör.
Bestämmer Nerijus över dig?
Ja"

Nerijus verkar med andra ord vara inte bara MGM utan även en sådan som slickar svensken för mycket... Fan när jag läste detta i FUP var nog den enda gången jag drog lite på smilbanden. Annars är allt annat åt helvete. Hoppas MGM får vad han förtjänar när han åker in!
Javisst lever på andra, är van med det och dessutom beroende av det, klart som fan att han förlorar fotfästet när en av hans drängar sticker iväg. intellektuellt visste han det men känslomässigt behövde nog Nerijus någon ny att trycka ned för att komma upp sig i livet.

Brodern är konfliktundvikande antagligen för att han inte kan hantera konflikter, högst troligt är det samma sak ned Nerijus, men sättet att hantera konflikterna skiljer sig liksom att dölja det. Gissar jag nog
2015-10-26, 01:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Rigga ett liknande ställe och försök att kasta över ett balsnöre, funakr om det är ett nystan som blir tungt, annars är det omöjligt, han hade bevisligen något att skära eller klippa med, så kapa snöret gör sig lätt.
Vänta nu... Om röret är 205 cm över golvet och GM är 180-185 cm lång så behöver han väl inte kasta nåt snöre...!?
Jag är 180 cm och når utan vidare 220 cm upp så varför skulle han kasta nåt? Det är ju bara att sträcka sig upp och lägga snöret runt röret.
Mät själva får ni se.
2015-10-26, 01:36
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Nu är jag inte någon psykolog, varför jag inte kan bedöma Nerijus psykiska tillstånd men det står klart för mig att Nerijus är en manipulativ och kall personlighetstyp. Det är som du skriver, han klarar uppenbarligen inte av normala relationsförehavanden, utan är i det dolda mer intresserad av extremiteter. Det som jag inte köper är att Irina tvärnekar angående dennes böjelser. Kan det verkligen stämma att han aldrig har visat tecken på sådant under deras 6-åriga förhållande? Minsta lilla tecken på en avvikelse? Det har jag svårt att tro. Å andra sidan är han möjligen så pass rubbad, schizofren (kalla det vad du vill) att han lever ett dubbelliv? Och att det aldrig har blivit uppmärksammat av de närmaste? Minsta lilla? Jag vet inte, men jag har lite svårt att tro detta. Någonstans visste både brodern och Irina. Frågan är bara hur mycket...

Ja det kan undra om, broder vittnar varje fall om att hon misstänkt honom för mordet då han kommendera henne att tvätta hans skitiga kläder. Han var ju inte direkt renlig av sig.

Kvinnor är mycket intuitiva när det gäller sina egna män och jag tror sanning är att hon visste att han var en tryckkokare som skulle explodera en dag. Misstänker starkt att hon hånade honom när hon tröttnade på hans herre fasoner i hemmet...
2015-10-26, 01:36
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Och repet har han skurit av när han tagit ner Lisas kropp därav är det i två delar .

Möjligen kan han ju ha skurit sig när han skurit av repet och möjligen kan han ju då också ha skurit Lisa samtidigt därav blodbesudlingarna. Men det konstiga är att det inte hittats fler blodbesudlingar tycker jag. ?

http://i.imgur.com/PV7PRyA.png

Tror inte han hade knivskador, det var trubbigt våld på händerna. Kanske skavt händerna på röret när han släppte ner henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in