2015-10-25, 23:45
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Precis som du, så får jag uppfattningen att Nerijus är den som bestämmer bland trojkan. Dels på grund av att han behärskar engelska/svenska någorlunda bra, men inte de övriga två. Han är ju vidare äldst i gänget och det har framkommit att han anser att "mannen är husets överhuvud" eller någonting i den stilen. Sedan finns det andra aspekter kring de övriga tvås undergivenhet gentemot honom. Därav det initiala skyddet och försvaret av Nerijus.

Huruvida deras barndom har varit bra eller inte är svårt att säga, men det torde finnas förklaringar att söka i barndomen. Ett sådant här dåd uppstår inte bara över en natt. Det är någonting som växer fram...

Min analys av Nerijus är att han är en psykopat med en sadomasochistisk läggning.

Som exempel så slickar sin arbetsgivare hämningslöst i röven, vilket äcklar brodern och samtidigt uppträder extremt dominant mot brodern och hustrun. En personlighet som slickar uppåt och sparkar nedåt

Sexuellt är han extremt underpresterande, närmast impotent, speciellt med vuxna kvinnor som kan ta för sig sexuellt. Vilket frun avslöjar i de tidiga förhören. Det första samlaget är ett rent fiasko och hon är tvungen att jobba en hel del för att han överhuvudtaget skall lyckas få upp den i samlagen som följer efter detta fiasko.

Då psykopater är extremt små människor i sitt inre, p.g.a att dom inte kan tolka den vanliga känslomässiga interaktionen mellan vanliga människor, kompensera dessa människor detta genom att försöka öka sitt egenvärde genom att visa sig stora genom överdriven hävdelse genom att använda sig av sex, makt, prestige och pengar som maktmedel.

Med tanke på hans skrattretande sexuella prestationer med sin fru, som får honom att känna sig ännu ynkligare, måste han släppa ut detta inre tryck mot någon han kan totalt dominera och även att kunna hämnas på för sina tidigare sexuella misslyckanden.

Vanligt samlag är antagligen ångestframkallande för honom varför alkohol är en viktig ingrediens för att överhuvudtaget skall funka för honom att få upp den... Där av detta eviga onanerade från hans sida blandat med fantasier om sexuell kontroll, dominans och hämnd...

Lisa fick representera hela det kvinnliga släktet som han fick ta hämnd på i mjölkrummet och få utlopp sin stora uppdämda sexuella frustration på.

Med största sannolikhet hämtade han lampglaset från runkrummet och stod och runkade i detta medans hon ströps ihjäl....

Hur man lyckas vara så skruvad och dölja det för omgivningen beror på deras enorma förmåga till skådespeleri, dom flesta människor upplever dom som trevliga personer i de flesta fall, i alla fall innan dom visar sitt riktiga jag och hänger det duperade offret i ett blått rep om halsen i ett kalt mjölkrum och ........
Senast redigerad av naturtvål 2015-10-25 kl. 23:49.
2015-10-25, 23:46
Medlem
När sökes mordplatsen ladan igenom första gången? Jag hittar inte så lätt bland de 7000 sidorna här, 2000 sidor FUP, och Internet. Bara undrar om han haft timmar eller en hel natt på sig att eventuellt återvända för att transportera bort kroppen.
2015-10-25, 23:47
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Det är verkligen hemskt för familjen. Det var inte meningen att kränka någon. Men intrycket jag fick efter läst fupen så verkar pappan väldigt överbeskyddande. Men med dagens mått mätt kanske det är helt normalt? Kan tycka dagens ungdom blir fruktansvärt curlade och indirekt efterblivna. De klarar inte av nånting. men det är ju en en helt annan diskussion.

Hade han varit sjukligt överbeskyddande hade hon aldrig fått köra moppe.

Han verkar vara en bra far som bryr sig, och har verkligen gjort allt man kan förvänta sig från en far.
2015-10-25, 23:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Enligt AB (i FUP) brukade NB "riva sig själv" när han blev upprörd och aggressiv.

Det missade jag vid genomgången av den gode Aivaras förhör. Tack!

Det är lite tänkvärt att en hudsjukdom hos mördaren mycket väl kan vara den faktor som leder till att mordet klaras upp. Vem vet vilka spår han lämnat om han varit fullt frisk? Om det nu inte också/eller var så att han klöste sig själv nervöst på armarna under/efter brottet och därigenom orsakade den smärre blodvite som han sen oavsiktligt kontaminerade diverse ytor med.
2015-10-25, 23:49
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Det är verkligen hemskt för familjen. Det var inte meningen att kränka någon. Men intrycket jag fick efter läst fupen så verkar pappan väldigt överbeskyddande. Men med dagens mått mätt kanske det är helt normalt? Kan tycka dagens ungdom blir fruktansvärt curlade och indirekt efterblivna. De klarar inte av nånting. men det är ju en en helt annan diskussion.

Hade du tyckt det vore normalare om bo avverkat pojkvänner på löpande band? Lättklädda bilder på facebook/instagram Föräldrar som försummat barnen osv?!

Tycker Lisa ger intryck av o vara en smart och fönuftig tjej med en familj som tar sig tid ovh bryr sig.
Alla har inte WT föräldrar vet du...
2015-10-25, 23:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
När sökes mordplatsen ladan igenom första gången? Jag hittar inte så lätt bland de 7000 sidorna här, 2000 sidor FUP, och Internet. Bara undrar om han haft timmar eller en hel natt på sig att eventuellt återvända för att transportera bort kroppen.
Snarare några timmar än en hel natt. Klockan ca 21:40 kom pappan till kaféet, och han hade nog noterat transporten.
2015-10-25, 23:50
Bannlyst
Jag tror ju att Irina hjälpt honom att frakta kroppen möjligen brodern också därav en förklaring av Irinas Dna på Lisas trosor.
2015-10-25, 23:51
Medlem
[quote=Vanstyretstid|55163498]Man har vetskap här om att Helena då för 23 år sedan försvann
för att aldrig hittas mer också var på Jönsson* gård.
[/QUOTE

Vid googlande at detta var det från stadshotellet i Mariestad detta skedde...
Eller är jag på fel case?
2015-10-25, 23:52
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Hade han varit sjukligt överbeskyddande hade hon aldrig fått köra moppe.

Han verkar vara en bra far som bryr sig, och har verkligen gjort allt man kan förvänta sig från en far.

Håller med, fast jag inte har egna barn. Att man får sommarjobb genom en förälder är inget konstigt.
Mitt första sommarjobb fick jag genom farsan och det var t o m i början av 80-talet.
2015-10-25, 23:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Jag måste få lufta min frustration över polisens usla förhörsteknik. De tror kanske det finns nån poäng men det är uppåt väggarna att ställa frågorna i negativ form. Det är såå mycket lättare att svara: nej, på en negativ fråga. Kolla, så här menar jag:
Typiskt "förhörsfel" av polisen:
P: Äh, har du träffat äh, Lisa Holm som är mördad vid nåt tillfälle?
NB: Nej, verkligen inte
P: Nej, inte sett henne heller?
NB: Verkligen inte
P: Mmm

negationen: nej, inte sett henne heller? i frågan gör det enklare att säga :nej, än: ja.

Borde varit: men har du sett henne? sett någon flicka alls där? sett någon person där?

Samma s 1569:
Polis:Var det nån som var med Lena då?
Nej hon va själv
P: Okej, på söndagen, du visste inte vilken dag detta var
Jag kan inte svara… jag tror det va i början på den veckan… kanske måndag eller tisdag
P: Och då är det måndagen eller tisdagen veckan innan Lisa försvinner
Ja
P: Så du tror inte att det var på lördagen?
Nej verkligen inte.
P: Det är du kanske till och med säker på?
Det jag säkert vet så att säga att jag va vi gjorde under lördag, va jag säker på att strömmen försvann.
P: Det va inte på lördagen?
Nej verkligen inte

Negativ fråga = negativt svar!

s1599

NB: Det är omöjligt. Jag har aldrig sett detta människa i mitt liv hur kan min dna hamna på den.
Det, det, det kan inte va så här.
(Tyst cirka 1 minut)
ADV: (Hostar …)Han har ju faktiskt svarat på den här frågan.
P: Nej han har inte svarat på det hur det kan komma sig.
ADV: Men han svarar jag vet inte.
NB: Ja vi kan svara jag skoja.
P: Fundera och jag vill att du är tyst till dess. (Fhl kommentar: Uppmaningen att vara tyst
är riktad till advokaten.)

Varför tar polisen inte tag i :... jag skoja !!?? Vad menar han, kan han mena ljuga, luras, skoja? Vill han ändra på sitt uttalande tidigare?

s 1643
Samma sak Niklas Lindström, Polisen, neg. frågor = neg svar
P: Eh, var det någon annan som var där när din bror och du var på plats i ladan?
Nej, ja, det var klockan sju på morgonen
P: Okej, mmm, och under tiden när ni är där så är det ingen annan som är i ladan över
huvudtaget?
Nej
P: Nej, så den som hittade handsken och lämnade den till polisen, det vet du inte?
Nej
2015-10-25, 23:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Min analys av Nerijus är att han är en psykopat med en sadomasochistisk läggning.

Som exempel så slickar sin arbetsgivare hämningslöst i röven, vilket äcklar brodern och samtidigt uppträder extremt dominant mot brodern och hustrun. En personlighet som slickar uppåt och sparkar nedåt

Sexuellt är han extremt underpresterande, närmast impotent, speciellt med vuxna kvinnor som kan ta för sig sexuellt. Vilket frun avslöjar i de tidiga förhören. Det första samlaget är ett rent fiasko och hon är tvungen att jobba en hel del för att han överhuvudtaget skall lyckas få upp den i samlagen som följer efter detta fiasko.

Då psykopater är extremt små människor i sitt inre, p.g.a att dom inte kan tolka den vanliga känslomässiga interaktionen mellan vanliga människor, kompensera dessa människor detta genom att försöka öka sitt egenvärde genom att visa sig stora genom överdriven hävdelse genom att använda sig av sex, makt, prestige och pengar som maktmedel.

Med tanke på hans skrattretande sexuella prestationer med sin fru, som får honom att känna sig ännu ynkligare, måste han släppa ut detta inre tryck mot någon han kan totalt dominera och även att kunna hämnas på för sina tidigare sexuella misslyckanden.

Vanligt samlag är antagligen ångestframkallande för honom varför alkohol är en viktig ingrediens för att överhuvudtaget skall funka för honom att få upp den... Där av detta eviga onanerade från hans sida blandat med fantasier om sexuell kontroll, dominans och hämnd...

Lisa fick representera hela det kvinnliga släktet som han fick ta hämnd på i mjölkrummet och få utlopp sin stora uppdämda sexuella frustration på.

Med största sannolikhet hämtade han lampglaset från runkrummet och stod och runkade i detta medans hon ströps ihjäl....

Hur man lyckas vara så skruvad och dölja det för omgivningen beror på deras enorma förmåga till skådespeleri, dom flesta människor upplever dom som trevliga personer i de flesta fall, i alla fall innan dom visar sitt riktiga jag och hänger det duperade offret i ett blått rep om halsen i ett kalt mjölkrum och ........

En hel del av detta kan stämma, även om man som vanligt bör ta denna typ av analyser med stora skopor salt.

En sak kan jag bekräfta genom egen erfarenhet (olyckligtvis) efter att ha levt alldeles för nära en individ med mycket klara psykopatdrag: Lika dominant och totalt utan respekt för andras gränser som personen var mot "underordnade" i hens omgivning - lika fjäskigt underdånig och krypande var hen mot de fåtal personer som stod över i hackordningen. Inga som helst någorlunda jämbördiga relationer till andra människor var möjliga.
2015-10-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg

Polis med SH sökte fram till 05:00 eller liknande, efter det tog Polisen paus men SH fortsatte med kompisar att söka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in