2015-10-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kommer att drabbas?

Som sagt, hon kan redan vara drabbad, fundera lite på varför de inte har någon kontakt, han vet inte ens var hon uppehåller sig.

NBs bror har sagt till polisen att NB slog sin ex fru. Ganska bra förklaring till varför de inte har någon kontakt längre.
2015-10-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spontant så tycker jag att det borde vara svårt att på egen hand hissa upp någon i ett såpass klent snöre runt ett relativt klent rör. Att dessutom tejpa med en hand, nej, jag misstänker att minst två personer var delaktiga, bror, fru eller någon annan, kanske en ljushårig person.

Eller så hade han redan förberett snaran innan... lyft upp henne på axeln (en 17 årig tjej väger inte mycket) trätt den över huvvet.. ett balsnöre är rätt styvt och är lätt att hålla öppen i en ögla utan att det slaknar. det är inte svårt för en stark kille.. han kanske höll ett starkt grepp i hennes långa hår osv och då är det omöjligt att komma loss.
2015-10-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte hur fysiskt stark MGM är, men med tanke på att han jobbade som nån form av grovarbetare/hantverkare så lär han varit iaf hyfsat tränad. Och LH inte så jättestor.

Som LeonVance varit inne på, att lyfta upp en späd LH kanske en decimeter behöver inte vara så svårt, ens heller om hon gör motstånd.

Benägen hålla med. Särskilt som det fanns blod på platsen.

Menmen, få mordutredningar följer någon form av mall. Alltid finns det några frågetecken...

Han kan kanske gjort sig illa/redan haft sår på händerna när han t,ex skulle sätta snaran runt halsen eller kanske ramlat omkull när han överföll Lisa därav finns de blodspår från GM men LH har ingenting under naglarna.
2015-10-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det finns dagar jag inte duschar på 3 dagar också.... Så en vecka för en som honom är inte alls otroligt. Alla luktar inte svett för att vi utför fysiskt arbete.
OK, min ringa erfarenhet av kvinnor förstås. Själv saknar jag luktsinne, så jag klarar av mycket.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Varit galet irriterad på att han inte erkänner, trots att alla bevis och indicier pekar mot honom, men nu förstår man ju. Skammen är så oerhörd för honom att han inte KAN erkänna, precis som nån annan skrev här.

Det är oerhört tydligt att det är han som är skyldig.
Medlem
MrGoBigs avatar
Ur FUP sid 1087 förhör med Bilevicius, A... Lite roligt är det allt, det han säger om sin bror som nu är misstänkt gärningsman

"Trivs ni med arbetet?
Ja. Min bror han slickar svensken för mycket. Han gör allt direkt och lovar mycket.
Sedan en sak jag inte gillar är att han tar åt äran för saker jag gör.
Bestämmer Nerijus över dig?
Ja"

Nerijus verkar med andra ord vara inte bara MGM utan även en sådan som slickar svensken för mycket... Fan när jag läste detta i FUP var nog den enda gången jag drog lite på smilbanden. Annars är allt annat åt helvete. Hoppas MGM får vad han förtjänar när han åker in!
2015-10-23, 22:52
Medlem
Lustigt att Nerjus mindes exakt var det låg byggritningar inne i boden där kroppen hittades, men han påstår tidigare i förhöret att han inte minns hur det såg ut i boden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror ingen av dessa två punkter.

Som jag förut har omnämnt så kan han inte erkänna detta! Detta är bland de värsta skambrott som finns det han är åtalad för.

Ett skambrott finns det ingen förståelse, ingen förlåtelse. Inte ens från hans egen familj. Då är det bara att skaka på huvudet och blåneka. Detta är det minst sämsta han kan göra.

Jag tror aldrig att han kommer att erkänna. Detta kommer jag att tro fram till dess han, mot all förmodan, skulle erkänna sig skyldig och börja berätta.

Hoppas verkligen att hans 14-åriga dotter, var än hon nu kan befinna sig, inte kommer att drabbas av vad hennes far är misstänkt för.

Antingen det (vilket inte är osannolikt)

eller så faller han samman totalt och känner en befrielse i det, att erkänna vad han burit inom sig. Och det brott han gjort. Kanske fler.

Finns inget mellanting.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
NBs bror har sagt till polisen att NB slog sin ex fru. Ganska bra förklaring till varför de inte har någon kontakt längre.

Nej det var en jävligt dålig förklaring. Hon ljuger om alibit och tvättade kläderna i samband med brottet. Det tyder på att hon gjorde det med vilja. Hon skyddar sin man. Att hon stannar utomlands är av rädsla, för att inte bli inblandad. Mycket dumt att släppa henne, men det gick uppenbarligen inte att bevisa hennes inblandning just då.
2015-10-23, 22:53
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har ff inte läst FUP. Finns det någon stol i mjölkrummet? Är den undersökt?

det finns ingen stol eller pall där
2015-10-23, 22:54
Bannlyst
Efter att ha läst fup i några timmar nu så kan jag på inget sätt förstå Inger Rönnbäcks uttalande om att hon inte är imponerad av bevisläget, och att N.B är oskyldig,herregud....
2015-10-23, 22:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hur planterar man blod med mindre än att man har ett provrör med icke-koagulerat sådant?

Har inte läst FUPen, men fanns det inte avföring på platsen med, som kan kopplas till NB? Tycker det känns som svåraste att "ta" från någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in