2015-10-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Snarare några timmar än en hel natt. Klockan ca 21:40 kom pappan till kaféet, och han hade nog noterat transporten.

Det har jag läst, och när polisen kom. Jag har dock inte hittat när ladan genomsöktes. Söker definitiva tider, precis som det är dokumenterat när samtal gjorts, människor anlänt, och annat sökts.
2015-10-25, 23:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Min analys av Nerijus är att han är en psykopat med en sadomasochistisk läggning.

Som exempel så slickar sin arbetsgivare hämningslöst i röven, vilket äcklar brodern och samtidigt uppträder extremt dominant mot brodern och hustrun. En personlighet som slickar uppåt och sparkar nedåt

Sexuellt är han extremt underpresterande, närmast impotent, speciellt med vuxna kvinnor som kan ta för sig sexuellt. Vilket frun avslöjar i de tidiga förhören. Det första samlaget är ett rent fiasko och hon är tvungen att jobba en hel del för att han överhuvudtaget skall lyckas få upp den i samlagen som följer efter detta fiasko.

Då psykopater är extremt små människor i sitt inre, p.g.a att dom inte kan tolka den vanliga känslomässiga interaktionen mellan vanliga människor, kompensera dessa människor detta genom att försöka öka sitt egenvärde genom att visa sig stora genom överdriven hävdelse genom att använda sig av sex, makt, prestige och pengar som maktmedel.

Med tanke på hans skrattretande sexuella prestationer med sin fru, som får honom att känna sig ännu ynkligare, måste han släppa ut detta inre tryck mot någon han kan totalt dominera och även att kunna hämnas på för sina tidigare sexuella misslyckanden.

Vanligt samlag är antagligen ångestframkallande för honom varför alkohol är en viktig ingrediens för att överhuvudtaget skall funka för honom att få upp den... Där av detta eviga onanerade från hans sida blandat med fantasier om sexuell kontroll, dominans och hämnd...

Lisa fick representera hela det kvinnliga släktet som han fick ta hämnd på i mjölkrummet och få utlopp sin stora uppdämda sexuella frustration på.

Med största sannolikhet hämtade han lampglaset från runkrummet och stod och runkade i detta medans hon ströps ihjäl....

Hur man lyckas vara så skruvad och dölja det för omgivningen beror på deras enorma förmåga till skådespeleri, dom flesta människor upplever dom som trevliga personer i de flesta fall, i alla fall innan dom visar sitt riktiga jag och hänger det duperade offret i ett blått rep om halsen i ett kalt mjölkrum och ........

Nu är jag inte någon psykolog, varför jag inte kan bedöma Nerijus psykiska tillstånd men det står klart för mig att Nerijus är en manipulativ och kall personlighetstyp. Det är som du skriver, han klarar uppenbarligen inte av normala relationsförehavanden, utan är i det dolda mer intresserad av extremiteter. Det som jag inte köper är att Irina tvärnekar angående dennes böjelser. Kan det verkligen stämma att han aldrig har visat tecken på sådant under deras 6-åriga förhållande? Minsta lilla tecken på en avvikelse? Det har jag svårt att tro. Å andra sidan är han möjligen så pass rubbad, schizofren (kalla det vad du vill) att han lever ett dubbelliv? Och att det aldrig har blivit uppmärksammat av de närmaste? Minsta lilla? Jag vet inte, men jag har lite svårt att tro detta. Någonstans visste både brodern och Irina. Frågan är bara hur mycket...
Senast redigerad av TheFortress 2015-10-26 kl. 00:02.
2015-10-25, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, det påstår jag inte, och det finns inga bevis på att NB har mördat.
Det=ställt utom all rimligt tvivel att han har mördat henne,spår av fanskapet fanns t.o.m
innanför hennes kläder.
Absolut ign annan kan ha gjort det----lär finnas dna oxå enl åklagaren, spår eft både gm+offer
finns på platsen där han hängde henne !

Upp till var och en om du kallar det bevis el inte, men fullt tilräckl för 1 fällande dom iaf !
Nya grejer dyk upp hela tiden typ den joggande tjej som han försökte lura med sig i bilen !
Brodern lär ha blivit ombedd att ljuga för polisen, gm försökt mota bort "Missing People"e.t.c.

Förstår inte varf han skulle hänga flickan då han inte ens våldtagit henne, hur kan ngn vara
så grym ! Lisas sista minuter i livet måste vrt fruktansv, absolut Tony Allden-vibbar här.
Bara dödsstr gnm hängning på brottets nivå här---vet inte om Litauen har denna påföljd ?
Blir nog svårt då brottet begåtts i Sverige, precis som i Allden-fallet finns igt annat än livst
fäng att ta till med våra lagar.
2015-10-25, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Hur menar du? Vad har jönsson klanen för bakgrund?
Där satte du huvudet på spiken KLANEN.
För att förstå hur tveksamt det hela blir när det bara är vad du
uttryckte så fint "KLANEN" är dom enda betydande vittnena
som utredarna tagit upp i FUP, deras vittnes mål skyddar dom själva
samtidigt som dessa vittnesmål är totalt dräpande för NB.
Jag säger inte att han är helt oskyldig men han var inte ensam.
Kolla på reaktionerna på mitt förra inlägg, dessa tråd troll har inte varit
aktiva direkt men vaknar plötsligt upp? Intressant
bara tacka och ta emot.
På din fråga kan jag inte ge dig det hela svaret men sänder dig ett PM.
Det finns fler här som bet betydligt mer, men jag ska ge dig ett litet "HUM" om
Högsätets sexualsadist mordplats

Mvh
2015-10-26, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Byxorna var neddragna till anklarna - när de lämnas in för undersökning har dock någon vrängt dem ut och in .. Troligen när de tagits av henne.
Så var det även i trippelmordet (strumpor, tights, linne felvrängda) och beskriver tillstånd efter avtagning.
2015-10-26, 00:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Feltänk

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Det har jag läst, och när polisen kom. Jag har dock inte hittat när ladan genomsöktes. Söker definitiva tider, precis som det är dokumenterat när samtal gjorts, människor anlänt, och annat sökts.
"Gustav" tror jag det är, som vittnar om NBs bil vid 20-tiden.
Tänker fel, då åkte de till handlarn för pizza-köp, måste blandat ihop det.
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2015-10-26 kl. 00:07. Anledning: Feltänk
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Jag diskuterar åklagarens gärningsbeskrivning, enligt den talade vad jag förstår mannen med mamman en kvart via skype (och då går tidslinjen från väldigt osannolik till omöjlig). Är detta inte åklagarens uppfattning är man tillbaka till extremt osannolik, vilket ju för all del också är problematiskt.

Jag förstår inte vad du menar med att resan till affären inte är kritisk, den är ju vad jag förstår enligt åklagaren den säkra bortre tidsgränsen för händelseförloppet (eftersom man har tidssäkra övervakningsbilder från det besöket).

Kan vi hitta på andra tidslinjer som kanske är mer rimliga? Helt säkert, men jag (och juristen som uttalade sig om fallet) diskuterar ju just åklagarens historia. Den (inget annat) är vad han bedömde som helt osannolik som faktiskt händelseförlopp.
Polisfyndet visar på en Skypesession, men kan ju inte visa vilken/vilka människor som deltog. Man kunde ha frågat mamman, men vad värde hade det haft ? Brorsan verkar ju verkligen osäker om en massa och hustrun slirar på sanningen. Jag tycker inte att man kan grunda ett teoribygge på skajpandet.
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, det påstår jag inte, och det finns inga bevis på att NB har mördat.
Vad kräver du i din bubbla? Övervakningskamera?
2015-10-26, 00:04
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Det=ställt utom all rimligt tvivel att han har mördat henne,spår av fanskapet fanns t.o.m
innanför hennes kläder.
Absolut ign annan kan ha gjort det----lär finnas dna oxå enl åklagaren, spår eft både gm+offer
finns på platsen där han hängde henne !

Upp till var och en om du kallar det bevis el inte, men fullt tilräckl för 1 fällande dom iaf !
Nya grejer dyk upp hela tiden typ den joggande tjej som han försökte lura med sig i bilen !
Brodern lär ha blivit ombedd att ljuga för polisen, gm försökt mota bort "Missing People"e.t.c.

Förstår inte varf han skulle hänga flickan då han inte ens våldtagit henne, hur kan ngn vara
så grym ! Lisas sista minuter i livet måste vrt fruktansv, absolut Tony Allden-vibbar här.
Bara dödsstr gnm hängning på brottets nivå här---vet inte om Litauen har denna påföljd ?
Blir nog svårt då brottet begåtts i Sverige, precis som i Allden-fallet finns igt annat än livst
fäng att ta till med våra lagar.

EU-stater har inte denna påföljd.
2015-10-26, 00:07
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Polisfyndet visar på en Skypesession, men kan ju inte visa vilken/vilka människor som deltog. Man kunde ha frågat mamman, men vad värde hade det haft ? Brorsan verkar ju verkligen osäker om en massa och hustrun slirar på sanningen. Jag tycker inte att man kan grunda ett teoribygge på skajpandet.

Jag instämmer i det som du skriver. Jag tror vidare inte att just denna Skype-session är av någorlunda stor vikt. Den påbörjades 19.35 (tror jag) och avslutades 19.51. Klockan ca. 20.07 var både Nerijus och Irina på bensinmacken. Troligtvis var han hemma för tiden för Skype-sessionen men det torde vara av sekundärt värde då han ska ha utfört dådet mellan 18.26 och 19.30 (ungefär).
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En hel del av detta kan stämma, även om man som vanligt bör ta denna typ av analyser med stora skopor salt.

En sak kan jag bekräfta genom egen erfarenhet (olyckligtvis) efter att ha levt alldeles för nära en individ med mycket klara psykopatdrag: Lika dominant och totalt utan respekt för andras gränser som personen var mot "underordnade" i hens omgivning - lika fjäskigt underdånig och krypande var hen mot de fåtal personer som stod över i hackordningen. Inga som helst någorlunda jämbördiga relationer till andra människor var möjliga.

Misstaget vanliga människor gör när dom försöker förstå dessa psykopater är att dom utgår från sitt egna känsloliv, där empati och förståelse för andra ingår.

Vilket är förmågor som dessa psykopater helt saknar i sitt själsliv. Det finns bara en människa som har värde och känslor för och det är dom själva. Alla andra är bara brickor i ett spel som går på att förse sig så mycket som möjligt på bekostnad av alla andra...

Dessa människor drivs också av ett extremt hämndbegär, som är svårt att fatta för en vanlig människa, när denne känner sig förorättad.

Detta hävdar jag vara kärnan i varför han gjorde som han gjorde mot Lisa Holm. Hon fick stå skott för hans inbillade och verkliga tillkortakommanden inom det sexuella området.

Detta är en mycket farlig människa som aldrig mer bör få släppas ut i samhället!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2015-10-26 kl. 00:10.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Så var den saken utredd, bra jobbat.
Faktum är att hon dog och hon har inga skär-, stick- eller huggskador, skottskador, grova slagskador eller förgiftningssymptom eller mera ovanlig dödsorsakande påverkan. Så strypning i något skede är väl sannolik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in