Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Fy fan så snyggt!

Vilken känsla det måste vara att få skjuta av en sexa alltså! Har väldigt stor respekt för så stor kaliber dock, men någon gång kanske man får (och vågar) dra av en..

Jo det blir tyvärr ett gift i kroppen. Alla 6" shells jag har beställt i år har inte kostat under 70€, jo en för 29€ blev det också. Men man blir tyvärr mer kräsen, och tyvärr lite mer vågligg. Jag hade inte tvekat 1 sekund av att dra av upp till 12" idag. Jag vet när 4" bomberna var lagliga i Sverige hoppa jag nästan 2 meter upp i luften när dom drog iväg, tyckte det var riktigt obehagligt.
Men sen lyckades man fixa 1st 6" ett år, kan säga att jag stod lutat från mörsaren ca 120m bort och höll för öronen innan den åkte iväg, riktigt rädd vad jag haha.
Men året därefter så sköt jag 5st 6" och då blev det bara ett väldigt härligt tryck när dom gick iväg.
Kan ladda upp en film till där vi drar av en 6" cylinder shell, där var ett jävla drag i den när den åkte iväg. + Att klockan var runt 20:00 när vi skött den, så där var ju helt tyst runt om kring oss. Får ursäkta rösterna i klippet och att denna film är lite "fylle filmad".
EDIT: Här hittar ni det klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=UwBCdUgSls0