2014-12-29, 17:44
Medlem
Tjena gott folk köpte nyss en golden explosion från svea vad tycker ni om den??
Citera
2014-12-29, 18:08
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roger26

Skulle inte tacka nej till en, men skulle nog heller aldrig köpa en på grund av priset
Citera
2014-12-29, 18:18
Medlem
Tigerskotts avatar
Många som köpt mycket fina saker och ett flertal som har nära till Bonnen med utmärkta priser och man blir avis men känner mig ändå förvånansvärt nöjd trots låg budget

(1 paket av varje):

Royal Party:
* 50 mm kaskad bomb (2 i varje)
* 45 mm kaskad bomb (3 i varje)
* Big Thunder (3 i varje)
* Thunder Airbomb (6 st i varje, 5 kvar råkade testa en: mycket bra

Svea:
* 35 mm Monster (3 st i varje)
* Airbomb (12 st i varje)
*1 st Super Monster 50 mm (Golden Brocade den jag tycker är finaste av dom)(60 kr för 1).

Runt 25 sek i denna film ser man den:
https://www.youtube.com/watch?v=-xFDJhFKm_o

3 min in i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=MRmm_Hr9eRk

Har även lite "fulsmällare": bla Explosive 1 som smäller bra trots dom är pyttesmå
Tar en bild senare när jag får tillfälle för det är alltid roligt med bilder även om det
inte är så mycket.
Citera
2014-12-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roger26
Jag älskar den. Köpte den själv förra året. Detta året är det min kompis som köper den istället. Jag har trasseratmin budget.
Citera
2014-12-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag älskar den. Köpte den själv förra året. Detta året är det min kompis som köper den istället. Jag har trasseratmin budget.
fint å höra
Citera
2014-12-29, 19:12
Medlem
För min del blev det
1x Victory 14
1x Jackpott 21
1x Tivoli
1x Victory Superstar
1x Jupiter
1x Goldbar
2X 12 pack airbomb ifrån Svea
2x Airbomb ifrån ÖoB
1x Airbomb ifrån Festival
2x Raketer ifrån Festival
1x Flash Bomb

Sen lite små grejer ifrån olika ställen

Sen har man lite Polska smällare hemme
Citera
2014-12-29, 19:25
Medlem
tigerrakets avatar
Var på en Extreme provskjutning idag. Tre tårtor drabbades av rörsprängning. Provskjutaren tog till och med paus för att byta ut tårtor och jag påpekade då att han får köra ner en pinne i dem för att slå dem till botten. Samtliga skott i den nya låg en bit upp. Den tårtan gick upp, men sedan kom den tredje rörsprängaren.

Blev inte precis spring in i butiken efter det, om vi säger som så. Köpte dock lite Magic stars och Thunder Airbombs
Citera
2014-12-29, 19:28
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Var på en Extreme provskjutning idag. Tre tårtor drabbades av rörsprängning. Provskjutaren tog till och med paus för att byta ut tårtor och jag påpekade då att han får köra ner en pinne i dem för att slå dem till botten. Samtliga skott i den nya låg en bit upp. Den tårtan gick upp, men sedan kom den tredje rörsprängaren.

Blev inte precis spring in i butiken efter det, om vi säger som så. Köpte dock lite Magic stars och Thunder Airbombs
Hmm det var tråkigt
Vad tyckte du om woodstock eller sköt dem inte upp den?
Citera
2014-12-29, 19:33
Medlem
Citat:

Det är en av anlednigarna till att jag ratat EF. Vi hade två tårtor från EF för något nyår sen och den ena fick en rörsprängning direkt medan den andra hade kommit en bit in. Dock har det hänt mig på fler märken.
Citera
2014-12-29, 19:44
Medlem
pyro860s avatar
Sådär, nu har jag pysslat lite idag också.

Gjort en vinklad 25sh Thunder King (FM) tårta och igår satte jag på lite fötter på Thunder Flashar. Airbombtårtan kommer först ha 4x 5sh rader som skjuter vanligt och sista raden kör på quickfuse. Ska ha denna till arrangemanget. Jag har även slaktat en Coba för att komma åt den sista änden för att ha i arrangemanget och sen satt ihop den, limmat och haft mig men inte tagit kort. Den ser inte så mycket ut för världen faktiskt, men den ska ju vara i en låda så jag orkar inte göra något snyggt yttre Just nu torkar även airbombtårtan efter att jag limmat i några kartonbitar mellan raderna. Den ser inte heller jättemycket ut för världen, men jag måste stabilisera bottnen, sätta någon kartong runt och sen tror jag att jag skippar det yttre eftersom den just ska vara i arrangemangslådan. Hoppas allt fungerar som det ska

Tror fan på mitt arrangemang efter lite missbedömning med knallraketerna. Kör dom löst istället, det får gå ändå

Tog ändå bilder på denna tårtan och under bygget om någon vill titta: http://i.imgur.com/WavyENQ.jpg

Här är en bild på fötterna till Thunder Flash. Kört detta i två år tidigare och det fungerar alldeles ypperligt! Lite kartong, en sax och smältlim och man kan tända dom säkert. Dom blev inte lika snygga som förra året, men dom duger i krig: http://i.imgur.com/WPxjBie.jpg

Sen blev det en liten inhandling till idag dessutom

1x Stjärnbomb 50 (3-pack) (Linders) 99:-
2x Flashing Thunder (12st) 29:-/st

http://i.imgur.com/ds0HKFh.jpg

Velat testa Stjärnbomberna några år. 57g krut per styck låter lovande! Flashing Thunder har man hört lite om, men dom har jag aldrig testat. Ett sexpack innehåller iallafall 49,8g krut, vilket låter bra här också! Har någon gjort det och vad tycker ni isåfall om dessa?
Citera
2014-12-29, 19:49
Medlem
Citat:

Låter lite oroande, brukar det bero på att shellen inte är i botten av röret?
Några fler som har haft problem med detta? Jag har ju köpt två tårtor av dem, vill att de ska fungera ju
Citera
2014-12-29, 20:02
Medlem
Citat:

Var någon av dessa Eldorado? någon som haft problem med den tidigare?. slå i botten.. Ta en träpinne och känna försiktigt? Tog bort pappret nu från tårtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in