2015-10-25, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Så sugen på Fallout 4 men inte klarat ut de andra...vet inte om det blir köp. Jag tröttnar lätt på spelen
Tack för ditt inlägg.

Jag har inte heller spelat de två första spelen men älskade trean samt New vegas. Det finns vissa hipsters här inne som tycker att de två första är bättre än dem sistnämnda! tänka sig.

Återkom gärna om du ändrar dig.
Citera
2015-10-25, 15:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Jag har hört att det inte ska vara några loading screens överhuvudtaget. Men det kan ju inte stämma, då skulle väl världen laddas upp i horisonten känns det som. Men när man går emellan en stads olika delar så förstörs helt klart upplevelsen om man ska behöva vänta på att få komma till södra delen t.ex

Du menar att vissa delar av kartan skulle vara låsta till en början och att de låses upp när man har kommit till vissa delar av storyn?

Det kommer inte hända då Bethesda själva har sagt (och Todd Howard själv på E3) att spelarens frihet är prioritet nummer ett, vill du gå till ett ställe på kartan redan från första början så ska du kunna göra det om du vill, om du klarar av fienderna du möter dvs
Citera
2015-10-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Du menar att vissa delar av kartan skulle vara låsta till en början och att de låses upp när man har kommit till vissa delar av storyn?

Det kommer inte hända då Bethesda själva har sagt (och Todd Howard själv på E3) att spelarens frihet är prioritet nummer ett, vill du gå till ett ställe på kartan redan från första början så ska du kunna göra det om du vill, om du klarar av fienderna du möter dvs
Haha nej jag menade vänta länge på att få komma in i en del alltså med laddningar inte med upplåsning! Typ skyrim hade ju femhundra grottor som man skulle in i men det var sjukt många minuter man fick vänta tillslut. Pc är väl snabbare men ps4 hoppas jag är snabbare än förra generationen
Citera
2015-10-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Så sugen på Fallout 4 men inte klarat ut de andra...vet inte om det blir köp. Jag tröttnar lätt på spelen
Har du bra förutsättningar som bra skärm/tv och bra ljud så blir känslan bättre. Sen får man inte spela sönder i början då det kommer bli tråkigt. Tycker det ska bli skönt att slippa alla äckliga ungar på fifa och köra något som kan liknas med en bra bok/film!
Citera
2015-10-25, 17:34
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Har du bra förutsättningar som bra skärm/tv och bra ljud så blir känslan bättre. Sen får man inte spela sönder i början då det kommer bli tråkigt. Tycker det ska bli skönt att slippa alla äckliga ungar på fifa och köra något som kan liknas med en bra bok/film!

Samma längtan här haha

Orkar inte med alla autistiska aidsbarn online.
Citera
2015-10-25, 22:37
Medlem
Hur dags tror ni man får se mer gameplay(och då menar jag oavbrutet, direkt från spelet) innan release? Finns ju alltid några som glatt tackar och bockar när de sätter in skivan en vecka innan resten men det kanske inte är fallet denna gång. De har börjat trycka skivor iaf så det känns ju som om nåt ytterst kåt fan kan sno åt sig en kopia och börja snarast
Citera
2015-10-25, 23:20
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Hur dags tror ni man får se mer gameplay(och då menar jag oavbrutet, direkt från spelet) innan release? Finns ju alltid några som glatt tackar och bockar när de sätter in skivan en vecka innan resten men det kanske inte är fallet denna gång. De har börjat trycka skivor iaf så det känns ju som om nåt ytterst kåt fan kan sno åt sig en kopia och börja snarast
Jag tror livestreams brukar börja komma 1-2 veckor innan släppdatumet baserat på tidigare stora spelsläpp.
Citera
2015-10-25, 23:26
Bannlyst
Hörni, 0:35 i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=OzV1GlDDlv8 så skjuter spelaren mot en fiende, fiendet heter "synth assaulter" men vad anser ni det är för något? När skotten träffar fiendet låter det kling, jag menar alltså att synth assaulter är någon form av robot i människoform. "Synth" kanske är namnet på gänget som våran assaulter tillhör?

Eller vad säger ni?
Citera
2015-10-25, 23:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Hörni, 0:35 i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=OzV1GlDDlv8 så skjuter spelaren mot en fiende, fiendet heter "synth assaulter" men vad anser ni det är för något? När skotten träffar fiendet låter det kling, jag menar alltså att synth assaulter är någon form av robot i människoform. "Synth" kanske är namnet på gänget som våran assaulter tillhör?

Eller vad säger ni?

Varit känt sen dag 1 att androider kommer att vara en del av handlingen.

http://newfallout.com/fallout-4-leaked-story/leaked-fallout-4-story.jpg

http://2e130c55e0c2763c8a20-c7a4d0feffd26319b59c92c4aecae366.r18.cf1.rackcdn.c om/df789d676dc3a9eab477686ecfe87aa69d7d99d3.jpg
Citera
2015-10-25, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Varit känt sen dag 1 att androider kommer att vara en del av handlingen.

http://newfallout.com/fallout-4-leaked-story/leaked-fallout-4-story.jpg

http://2e130c55e0c2763c8a20-c7a4d0feffd26319b59c92c4aecae366.r18.cf1.rackcdn.c om/df789d676dc3a9eab477686ecfe87aa69d7d99d3.jpg
Mycket intressant. Vi kan alltså bekräfta att androiderna och deras gäng heter "Synth". Mycket intressant att se hur detta spelar sig in i storyn, jag var på hugget där direkt när jag såg det och det var mycket bra och skickligt av den enstaka andre som var på hugget precis före mig. Men nära skjuter ingen hare serru.

Längtar verkligen också till att maxa ut grafiken på det här spelet, det ser riktigt snyggt ut. Har bland annat en riktigt bra dator som slaktar kraven på spelet. Kommer nog spela igenom först utan mods och sen direkt efter mods. Där kan jag eventuellt ändra mig om jag känner att Bethesda Softworks (som är en del av ZeniMax Media) gjort någon fail här o där med interface eller gameplay. Men det blir kul att se vet ni.

Är riktigt glad över laservapnen och hur de låter, väldigt mjukare jämfört med trean och New Vegas.
Citera
2015-10-25, 23:48
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Fallout 4 har gått guld i produktionen sedan en tid tillbaka. Om det är någon käpp som kan tänkas hamna i hjulet såhär långt fram i produktionsledet, skulle det vara någonting i den faktiska fysiska pressningen av skivorna. Minimal risk, och även om det händer så finns ju spelet digitalt.

så du skrev den 21e att spelet varit färdigt sen en tid tillbaka. två dagar efter du skrev var de färdiga med spelet. sluta sprid en massa skit snack
Citera
2015-10-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav

Eller vad säger ni?

Om det är en android så anspelar Synth garanterat på "Synthetic" alltså konstgjord.

Men visst kan det vara ett gäng-/gruppnamn som konstgjorda varelser kan "känna" lite tillhörighet till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in