2015-10-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Dina åsikter är en sak, din antidemokrati en helt annan men det fattar inte du.

Ja jag vet att gick off topic igen herr mod och med tanke på alla varningar jag fått i helgen så räknar jag med avstängning och i rättvisans namn borde jag inte vara den enda .

Vad har demokrati och antidemokrati med Antons hatmord att göra? Däremot har SD mera med sekt och lågutbildade medlemmar att göra än ni vill låtsas om.

Tycker du att Anton utförde en demokratisk handling? Tycker inte jag men du hyllar honom så du är den meste antidemokraten av oss båda med god marginal.
Citera
2015-10-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Känns inte som något stort problem. Jag är redan klar med min analys av det lilla kräket
Ja en del är då inte mycket för att ta till sig fakta, nej snabba slutsatser baserat på noll och intet det är melodin det.
Citera
2015-10-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Höj nivån.

Ja nivån gäller ju hatmord på oskyldiga människor så den är ju mycket låg. Det är inte jag som sänkt nivån. Det är Anton och ni hyllar honom. Vem har då problem med låg nivå?
Citera
2015-10-25, 15:06
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Trodde aldrig jag skulle hålla med idioten quezen men tysta minuter av det slaget är i bästa fall meningslösa och irriterande och i värsta fall kränkande.

Att folk som direkt berörs av händelser likt denna eller diskoteksbranden i gbg eller vad det nu är har behov av sorgearbete är självklart. Men varför ska någon på en skola 50- 100 mil bort hålla käften i nån akt som ska vara nån form av vördnad/respekt/whatever?
Det har ingen som helst påverkan för offer eller deras anhöriga och jag tvivlar starkt på att det fyller någon funktion för ungarna som ska stå och vara tysta.
Faktum är att skulle man hålla en tyst minut för varje barn som dör skulle det inte gå att öppna käften någonsin.

Du och de som inte vill hålla en tyst minut behöver absolut inte göra det.. Det står inte i någon lagbok att du behöver göra det. Det är frivilligt.. I detta fall tycker "jag" att de är lämpligt att hålla en tyst minut eftersom händelsen skakade hela Sverige... En person gick in i en skola med ett svärd och dödade två personer och själv sedan skjuten av polis... Sedan varför han gjorde det är en helt annan sak och hör inte till varför det skall hållas en tyst minut.. Anledningen till att denna händelse blivit så stor är för att de enligt media inte tidigare har skett i Sverige. De är den första "skolattacken".. Just därför kan jag tänka mig att det hålls en tyst minut för att hedra offren...
Citera
2015-10-25, 15:07
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Din hatiska hjärndöda kuksugare. SD har inget att göra med gärningen.
Alla partier har påverkad Anton, Sd har påverkad genom deras negativa inställning till invandring och vänstern har påverka Anton genom deras positiva inställning till invandring.
Citera
2015-10-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Ja nivån gäller ju hatmord på oskyldiga människor så den är ju mycket låg. Det är inte jag som sänkt nivån. Det är Anton och ni hyllar honom. Vem har då problem med låg nivå?
Jag trodde du ville debattera de åsikterna du gav uttryck för i det inlägg jag besvarade, det var trots allt med de orden du avslutade inlägget?

Bemöt mina frågor nu istället för att tramsa och köra med "ni", "SD-anhängare", "hyllar honom" och bla bla bla, lägg ner personangreppen och börja debattera.
Senast redigerad av Foolson 2015-10-25 kl. 15:11.
Citera
2015-10-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Han kanske vill finna nån slags mening med sitt liv. Nåt syfte. Många kan känna ångest över vad dom gör med sina liv, förutom att bara låta allt rulla på. Så han tänkte att han kan offra sitt liv för någonting han ansåg vara otroligt viktigt. Jag misstänker att han var lyckligare och mer levande under de där 10 -15 min än någonsin tidigare.

Det kan säkerligen vara så, med tanke på hur han agerade ut och iscensatte sin död. Från att vara en obetydlig nolla till att bli rikskändis.Dessutom visste han att hans lidande skulle vara över när polis kom på plats.....därav utfallet mot polisen.
Citera
2015-10-25, 15:09
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Ingen vad jag vet.

Såg en printscreen på nån FB-sida som hyllar honom dock. Med största sannolikhet false flag. SD-hatare som vill skapa kaos och splittring. Inget konstigt med det.
Så där brukar Muslimer skylla ifrån sig. Fundamentalister och Rasister förenen eder och hoppa åt helvete!
Citera
2015-10-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det kommer och den listan kommer att bli lång. Kartläggningen pågår i detta nu. Denna tråd och flashback är allt som behövs. Tack för hjälpen så långt Foolson!
Du har alltså inte ett enda exempel?

Nå, ska du bemöta frågorna eller är det för avancerat för dig att debattera?
Citera
2015-10-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade: Nej! Har du en personlighetsstörning, ta t.ex. psykopati, då är du inte alls galen så du inte vet vad du gör. En psykopat har full koll på vad han gör och vet vad som är rätt och fel. Det är därför psykopater får fängelse och inte rättspsykiatrisk vård. En psykotisk eller schizofren person däremot är förvirrad och vet inte nått vad den gör. Men i dagligt tal så blandas detta ihop och alla som är störda anses vara sjuka och galningar som inte vet vad de gör, men så är det inte. GM var inte psykiskt sjuk och inte galen. Han visste precis vad han gjorde.

Sannolikt är det så, även o det inte går att till 100% utesluta ett psykosgenombrott (tror jag inte på) eller att han hade drogat sig (vilket jag håller för mer sannolikt).
Däremot finns det psykiska sjukdomar som inte innefattar psykos...t e x depresseion, bipolär sjukdom etc.
Äeven autistiska tillstånd är sjukdomar som inte innefattar psykoser. De om blir dömda till vård behöver inte ha haft akuta psykoser.
När det gäller Breivik vill jag minnas att experterna var delade på den punkten. Men det ansågs vara politiskt omöjligt att döma honom till vård. På liknande sätt var det med Flink i Falun.
Citera
2015-10-25, 15:20
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja en del är då inte mycket för att ta till sig fakta, nej snabba slutsatser baserat på noll och intet det är melodin det.
Noll och intet? Var har du varit de senaste dagarna. Vad måste du få veta för att klara av att idiotförklara det lilla äcklet ?
Citera
2015-10-25, 15:22
Bannlyst
Kan det vara så att han fick en hasch psykos? Han gillade några cannabis filmer på sitt youtube konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in