2015-10-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mycket talar för att två män ligger bakom brottet. Om NB begick brottet tillsammans och i samförstånd med någon annan hjälper det inte NB att erkänna och berätta, det är bara taskigt mot kompisen.

Ehhh. Vad menar du med "mycket talar för att två män ligger bakom brottet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför måste höftpartiet ha tryckt in på tvären? Står det i FUP hur hon återfanns på bredden? Jag hittar det inte i FUP. Tänkte att annars kan ju hon ha lyfts in med tex rumpan mot skåpets insida och då är nog inte 24 cm något problem som gör att ben måste brytas av i höften. Rumpan är väl typ fett som är formbart och så vidare. Själva skelettet på kroppar nog ganska lite..känns som det mesta som gör att man får volym är fett och muskler (formbar materia). Men felvända ben tyder på något iaf.
24 cm är inte speciellt mycket, det är nog risk att bara höftbenet kan ha den bredden och sen kommer infästningen av lårbenen utanför detta.
Möjligt att det går att tyck in med mycket våld men de kan inte vara lätt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pelvis#/media/File:Slide1ADAA.JPG
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fick ej hämta sina arbetskläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Den var ju också avspärrad en tid och förekom på bilder med polispersonal arbetandes.Det har ju funnits uppgifter om att andra anställda inte fått komma in och hämta arbetsklädet därifrån pga undersökningar.

Det var just det fetade jag tänkte på.

Fick höra detta av en UL när jag var där nu i oktober. Undrar om det hittades något i utbyggnaden?

Sedan undrar jag en sak till er som har läst FUP: När gick larmet då mopeden flyttades?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-24 kl. 21:27.
2015-10-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Så som jag har förstått det börjar rättegången nästa vecka, och planeras att ta fyra dagar. Fyra dagar? Är inte det lite kort?

Har också reagerat på åklagarens rättegångsplanering. Speciellt följande. En nekande misstänkt ska höras av åklagare, försvarare, målsägarbiträde, eventuellt har rätten frågor att ställa - i totalt en timme och en kvart. Efter det planerar åklagaren att höra brodern och hustrun samt ännu en person (?) - alla tre ska höras på en halvtimme. Eventuellt menar åklagaren att vittnet AB ska stå som reserv om kallad bror och fru ej ämnar dyka upp. Det framgår inte tydligt. Oavsett är en kvart var lite väl optimistiskt. Förmodligen dyker de inte upp. Förhöret med den misstänkte kommer sannolikt att ta mycket längre tid, iallafall om han inte sitter tvärtyst. Gör han det måste ändå massor av frågor ställas.

Citat:
Dag 2

09.00 Målsägandeförhör

09.45 Misstänktförhör

11.00 Ev Aivaras Bilevicius och Irina Bileviciene

AB,

11.30 MS
2015-10-24, 21:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kan klädhögen var det som NB har lindat runt LH med och sedan lagt henne i bilen för att flytta på henne? Därav det inte finns några tydliga DNA-spår i bilen.
Han hade täckplast i bilen bakom framsätena, det har den yngre brodern sagt och varit något frågande kring enligt förhör i FUP.
Inte osannolikt att kroppen svepts i plast, eller lagts på plast under transporten.
Kan vara förklaringen till att inget DNA påträffats i bilen.
Plasten kan han ha förstört eller gömt så att den inte påträffats.
Sannolikt förstört den bit som han rullat ut och hade kontakt med kroppen.
Han hade också en kniv i facket i dörren, behöver dock inte använts i det här fallet öht.
Han försökte ju lura in en joggande kvinna i bilen på lördagen, kan ju vara bra att ha en kniv tillhands när man är ute på jakt.
Gästarbetaren ett as som bör avlivas offentligt, hängd på allmän plats i direktsändning efter en månads förvaring i bur på allmän plats där allmänheten får spotta och urinera på honom.
2015-10-24, 21:27
Medlem
Jag är övertygad om att NBs mamma har svaret till hans beteende , det är trots hon som skapat detta monster, någon insyn lär hon ju hava.
2015-10-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Intressant hyresgäst i Ödehuset.
Gabriels bror.

Kan inte släppa din kommentar ovan. Vem är Gabriel ?
2015-10-24, 21:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ehhh. Vad menar du med "mycket talar för att två män ligger bakom brottet?
Som jag har beskrivit, är det svårt att snara, tejpa och hänga en 17-årig tjej ensam, och det är svårt att transportera en 17-årig död tjej utan att lämna spår i bilen.
2015-10-24, 21:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett mycket bra och sammanfattande inlägg om den skötsamme och trevlige snickaren. En riktig hederspascha.

Ja det kan man verkligen fråga sig? Är detta en människa som beter sig på detta sätt? Man skulle kunna säga att han är ett rovdjur i människoskepnad.
Nej, nej ni gör en tankevurpa här - djur lustmördar inte för att tillfredsställa sina perversa fantasier. Det är det bara människor som gör.
2015-10-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det finns inget om felvända ben

Jag kan tala om för dig att det finns och att det är inte för oskull TR kommer få se denna bod samt skåpet. (De får se bilderna även som är sekretess) Bara placerandet där är i sig brutalt och utan det minsta respekt för offret vilket TR kommer bli varse. Jag har alldeles nyligen kikat in i ett sådant skåp med samma mått, tomt förvisso men förstått att här är behövs kraft och brutalitet.

Jag har definitivt full förståelse att poliserna som hittade offret kände stort obehag även om de i utövning är professionell, det sitter livet ut att se sådan brutalitet mot en ung flicka med framtiden framför sig.

Vore så gott om du kunde krypa ner under stenen.
2015-10-24, 21:30
Medlem
Betänk att på själva mordplatsen så togs avspärrningarna bort väldigt snabbt.
De var endast borta under ett dygn eller så men ändå...

Hur tänkte man här egentligen??
Den enda rimliga mordplatsen.

Gudskelov spärrade man av igen och det är ju fortfarande avspärrat här.
2015-10-24, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Eller en kollega: "Kör försiktigt"
LH: "Ja, de e klart"
Nej tiden är fel för det & så hade vi fått reda på det från kollegan ifall så var fallet. Snarare gissar jag att det var en medveten tryckning av en tjej som visste vad hon gjorde och anade något.

Möjligheten finns ju att hon fortsatte med det på vägen till martorp har svårt att se något som tydligt indikerar mot just det. Vi har föremål utmed vägen och detta tolkar jag som konsekvens av möjlig strid. Finns det något som talar emot det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in