2015-10-23, 19:34
Medlem
PeterNosters avatar
Intressant hyresgäst i Ödehuset.
Gabriels bror.
2015-10-23, 19:35
Medlem
Om nu fruns DNA finns på Lisas trosor...... Vad är det som säger att MGMs DNA inte hamnat där på samma sätt? Lutar mest åt att trosorna blivit kontaminerade i klädskåpet där det förmodligen även fanns annat som såväl frugan som mannen och kanske andra varit i kontakt med.

Jag skulle gärna vilja se en grundlig sökning efter Lisas DNA på den där fyrhjulingen som for runt i området i tid och otid. Den som kördes av någons lite udda son i de övre tonåren.....
2015-10-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det finns alltså inga bilder på Lisas mördade kropp? Bara den bilden i omklädningsskåpet där man ser hennes ena fot sticka fram under alla kläder.

Vilken bild är detta?
2015-10-23, 19:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Måste du ta till personangrepp? Du såg att jag hade kommit på något som ingen annan kommit på, va, och det kunde du inte tåla?

Skulle du själv lämna kvar trosor med din sperma på, på ett av dina mordoffer? Finns det inga trosor alls när polisen hittar kroppen - vilket de måste göra förr eller senare - så verkar det också konstigt. Alltså frågar man närmaste kvinna man känner och kan lita på, om hon har några att byta med.

Tror du på allvar att en kvinna, modell större, har ett par minimal stringtrosor som hon sedan lånar ut och hjälper sin man att klä på en död tjej? Återigen din "teori" är otroligt långsökt...

Läs den igen och reflektera ifall den kan överstämma med verkligheten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Måste du ta till personangrepp? Du såg att jag hade kommit på något som ingen annan kommit på, va, och det kunde du inte tåla?

Skulle du själv lämna kvar trosor med din sperma på, på ett av dina mordoffer? Finns det inga trosor alls när polisen hittar kroppen - vilket de måste göra förr eller senare - så verkar det också konstigt. Alltså frågar man närmaste kvinna man känner och kan lita på, om hon har några att byta med.

Men snälla rara, har du följt detta fall så kan du inte ha undgått att se bilder på frun som lätt är 40kg större än Lisa, hon skulle ha drunknat i frugans trosor.
Medlem
Unnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Jag slängde upp den i pdf till dig.
Här.
https://minfil.org/Fbf8kfbfb7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_87.pdf

Tack, men när jag laddar upp den får jag ett felmeddelande och är sedan tillbakagång förstasidan igen
2015-10-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Som jag läste här igår på denna tråden, tror jag att han kanske inte kan erkänner pga av att ha inte kan förmå sig till att göra det, detta pga av sk. skamkänslor, eftersom han bl.a gillade sado-sex osv osv. oavsett vad han gjort så kan och hur han fungerar så klarar han inte just detta.

Bra synpunkt, tror brottet är så vidrigt även för honom så han aldrig kommer erkänna
Han kommer alltid säga att han blivit oskyldigt dömd trots en så proffsig utredning och bevis
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom han sagt till henne att ljuga fram ett alibi åt honom så anar hon nog att något är jäkligt fel och att han inte varit där han sagt till henne (och brodern).
Däremot visste hon nog inte - utan snarare hade misstanken/en oro inför hans lögn.

Såvitt åklagaren bedömt det så är hon och hans bror inte inblandade i mordet - så man får nog utgå från att det är så.

Dock -- den andra rösten som pappan hörde i telefon --- vem kan det vara om det nu inte är brodern.

I en av de filmade intervjuerna i någon av lokaltidningarna säger åklagaren typ: "Frun och brodern är avskrivna från utredningen och kommer inte att åtalas..." Sen gör han en konstpaus och inflikar: "I alla fall inte i nuläget."

Så de utreds säkert ännu.

Mvh

/FS
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Hur fan förklarar Nerijus advokat att hans blod fanns på slangen där snaran hängde och Lisa Holms hårstrå hittades? Det är ju helt omöjligt att förklara bort det eller? Hans DNA fanns ju även på snörena. Döms han inte för detta hoppas jag att han får besök i Lettland.

Han kommer att dömas, var lugn för det.

Advokaten gör sitt jobb. En engagerad advokat med en klient som hävdar oskuld måste försöka stå bakom det uttalandet och vara mycket försiktig med yttranden som går i motsatt riktning. Det tillhör nog yrkesrollen kan man säga att man ibland får stå och påstå saker som man själv naturligtvis inser är rena tramset. Orimliga ifrågasättanden, tramsiga och osannolika bortförklaringar.

Vi har diskuterat en hel del i tråden var gränsen går. Det är en sak att säga "Min klient hävdar att han är oskyldig" - en helt annan att säga att man själv är övertygad om klientens oskuld. Vi har grävt fram en del exempel på advokater som man kan undra om de gått vilse i verkligheten i sin iver att försvara klienten. Exempelvis påstod en av lasermannens advokater att han var övertygad om sin klients oskuld.

Jag förstår mig inte riktigt på Rönnbäck, men hon är helt uppenbart engagerad i sin klients försvar och det bör hon respekteras för. Sen är det klart att nånstans går det en gräns. Börjar hon babbla om plantering eller något liknande i domstolen så riskerar det ju att dra ett löjets skimmer över henne som i värsta fall kan påverka framtida klienter hon ska företräda i rättssalar.
2015-10-23, 19:38
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Vilken bild är detta?
Från sekretessdelen av FUP.
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Som jag läste här igår på denna tråden, tror jag att han kanske inte kan erkänner pga av att ha inte kan förmå sig till att göra det, detta pga av sk. skamkänslor, eftersom han bl.a gillade sado-sex osv osv. oavsett vad han gjort så kan och hur han fungerar så klarar han inte just detta.
Tror också skammen är främsta drivkraften till att neka. Och för all del (i förlängningen) - ens till att ha träffat offret. Saken är biff, men Rönnbäck kommer titta djupt i slasken efter alternativa gm. Hoppas att slasken (ur det perspektivet) är tillfullo.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Tror du på allvar att en kvinna, modell större, har ett par minimal stringtrosor som hon sedan lånar ut och hjälper sin man att sätta på en död tjej? Återigen din "teori" är otroligt långsökt...

Läs den igen och reflektera ifall den kan överstämma med verkligheten.

Jag visste inte att hon var modell större. OK: hon kanske gått upp kraftigt i vikt under åren i Sverige för att hon haft större tillgång till pengar - och därför mat - här? Och så hade hon kvar några gamla par i en låda?

Så länge som ingen annan kan förklara hur fruns DNA hamnade i Lisas trosor, så är det en hypotes så god som någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in