2015-10-24, 21:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den gula utbyggnaden på Martorp.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ni som plöjt FUPen,framgår det varför det var så stort intresse för den gula utbyggnaden på Martorp?

Har det varit ett stort intresse för den stora gula utbyggnaden på Martorp? Det låter intressant.

Har tyvärr inte läst FUP.
2015-10-24, 21:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
From förhoppning. Sannolikt kommer NB fortsätta neka i sten, och som jag sagt tidigare är det faktum att han ens inte ens tillstår att ha träffat Lisa - sannolikt en bidragande orsak till att han i slutändan blir dömd.
Det har du fanimej rätt i, blånekandet kommer bli hans fall!
2015-10-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frågan kom så det inte uppstod missförstånd om vad "luckor" innebar.
Motiv och delar i ett händelseförlopp kommer alltid vara hypotetiskt - tills dess en gärningsman erkänner och lägger korten på bordet. Med stöd av bevisning dess emellan.

Jag tror fortfarande att han ropat på henne och de har en dialog (fickringning, frågan till potentiellt BO dagen innan, vittnen som sett man komma ur ladan samt vad som troligen är NB:s bil på plats)
Hot uppstår väl sen i del två - och den kniv som återfanns kan mycket väl ha varit med i bilden.
Jag tror som tidigare att hon bär hjälmen på armen. Han ser den efteråt, tar med den och kastar på rishögen. Örhängen ramlar lätt av och detta kan han ha åstadkommit då hon släpas in - alternativt i ett värjningsförsök inne i ladan.
Tycker inte det är ett dugg konstigt hur hon kan ha hamnat i mjölkrummet - eftersom jag anser att han planerat överfallet. Med tejp och rep.

Håller med. Det kan ju ha varit mjölkrummet som han även tänkt ha som BP dagen innan. Han kanske tänkte föra bort "tjejen dagen innan" med sin bil till mjölkrummet.

Men jag är inne på spåret att han dök upp vid moppen med sin bil och frågade henne om något och de höll på med något när hennes mobil ringde upp pappan och att han efter detta forslade henne mot hennes vilja till ladan med bilen.

En grej jag tänkte på. Varför maskerade han sig inte dagen innan. Han skulle väl vara ganska lätt att känna igen. Var hans motiv från början att hans tilltänkta offer skulle dö?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inmålad i ett hörn.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Absolut samt att han påstår sig aldrig ens ha sett LH. Även där har han målat in sig i ett hörn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Kan inte återge vilken sida eftersom jag inte har nån FUP. Jag är dock inte den enda som läst detta stycke om felvända ben. Det är svårt att tolka felvända ben som något annat än att benen är vända på något onaturligt vis, dvs. av.
Det är ingen sjuk spekulation (verkligen ett slag under bältet, och ett lågvattenmärke vad gäller personligt påhopp).
Du får gärna förklara hur benen kan vara vända åt fel håll, utan att vara av?
Vare sig du eller jag har läst det sekretessade obduktionsprotokollet?

Det finns inget om felvända ben
2015-10-24, 21:18
Medlem
Efter att ha läst fup, så måste jag säga att jag är imponerad av polisens arbete.
Har även tidigare, tragglat igenom IKEA morden och Trippelmorden och även där slås jag av ett gedigert arbete. En enorm mängd vittnesmål.
2015-10-24, 21:18
Medlem
angladotters avatar
När det gäller den döda kroppens "felvända ben" tolkar jag det sålunda:

Anta att mördaren lyfter in Lisas kropp i skåpet och att den hamnar sittande med uppdragna knän vänd snett åt vänster, mot dörrens gångjärnssida, utifrån sett. När han sedan ska stänga dörren tar knäna och underbenen emot, och när han pressar igen dörren trycks benen åt höger. När polisen sedan öppnar dörren sitter Lisa alltså vänd åt vänster men hennes ben är pressade åt höger (utifrån sett), vilket man i FUP beskriver som att "hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll".

Det här betyder inte att några ben brutits, utan bara att kroppen kommit att hamna i en onaturlig ställning, med lårbenen "felvridna" vid höftlederna.
Senast redigerad av angladotter 2015-10-24 kl. 21:23.
2015-10-24, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Sidan 159 i min läsare, deras sidnr 121
Tack, då ser vi att just hennes verkligen ramlar av lätt.
.. Själv vete tusan hur många jag tappat genom åren. Bara sådär.
2015-10-24, 21:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mycket talar för att två män ligger bakom brottet. Om NB begick brottet tillsammans och i samförstånd med någon annan hjälper det inte NB att erkänna och berätta, det är bara taskigt mot kompisen.
2015-10-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har det varit ett stort intresse för den stora gula utbyggnaden på Martorp? Det låter intressant.

Har tyvärr inte läst FUP.

Den var ju också avspärrad en tid och förekom på bilder med polispersonal arbetandes.Det har ju funnits uppgifter om att andra anställda inte fått komma in och hämta arbetskläder därifrån pga undersökningar.
Senast redigerad av Noningra 2015-10-24 kl. 21:26.
2015-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Absolut samt att han påstår sig aldrig ens ha sett LH. Även där har han målat in sig i ett hörn.

Han är så jävla sjuk att han tror på det själv, han tejpade för hennes ansikte för att avpersonifierad henne och i hans värld fungerar det så , det var bara en figur i hans egen värld
2015-10-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Kan klädhögen var det som NB har lindat runt LH med och sedan lagt henne i bilen för att flytta på henne? Därav det inte finns några tydliga DNA-spår i bilen.
Det är ju möjligt men det fanns också täckplast bakom förarsätena enligt brodern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in