Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Frågan kom så det inte uppstod missförstånd om vad "luckor" innebar.
Motiv och delar i ett händelseförlopp kommer alltid vara hypotetiskt - tills dess en gärningsman erkänner och lägger korten på bordet. Med stöd av bevisning dess emellan.
Jag tror fortfarande att han ropat på henne och de har en dialog (fickringning, frågan till potentiellt BO dagen innan, vittnen som sett man komma ur ladan samt vad som troligen är NB:s bil på plats)
Hot uppstår väl sen i del två - och den kniv som återfanns kan mycket väl ha varit med i bilden.
Jag tror som tidigare att hon bär hjälmen på armen. Han ser den efteråt, tar med den och kastar på rishögen. Örhängen ramlar lätt av och detta kan han ha åstadkommit då hon släpas in - alternativt i ett värjningsförsök inne i ladan.
Tycker inte det är ett dugg konstigt hur hon kan ha hamnat i mjölkrummet - eftersom jag anser att han planerat överfallet. Med tejp och rep.
Håller med. Det kan ju ha varit mjölkrummet som han även tänkt ha som BP dagen innan. Han kanske tänkte föra bort "tjejen dagen innan" med sin bil till mjölkrummet.
Men jag är inne på spåret att han dök upp vid moppen med sin bil och frågade henne om något och de höll på med något när hennes mobil ringde upp pappan och att han efter detta forslade henne mot hennes vilja till ladan med bilen.
En grej jag tänkte på. Varför maskerade han sig inte dagen innan. Han skulle väl vara ganska lätt att känna igen. Var hans motiv från början att hans tilltänkta offer skulle dö?