2015-10-24, 18:23
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Stackars Anton. Här har han bemödat sig med att beställa en replika av en tysk M35-hjälm och så tror en massa folk att han försöker vara Darth Vader.
Tror du han kan ha skaffat utstyrseln på Buttricks eller i nån skämtbutik? Det ser ju inte direkt ut som vad man kan tänka sig en riktig replika ser ut.

"Poor mans Nazi Look - nu kan du få två Halloween-utstyrslar för priset av en! Spela den ondskefulle Darth Vader eller en iskall Nazisoldat till Halloween! Sätt skräck i byn med vårt tuffa samurajsvärd och en mantel/skyttegravskappa till nedsatt pris. Skicka in ett foto på din coola utstyrsel och tävla om en årsförbrukning av pruttkuddar och löständer!"
Citera
2015-10-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Varför jag inte nämner indikationerna för GM vad gäller asperger för dig är för att du inte inte har koll på psykiatriska diagnoser vilket gör att om jag nämner det så måst jag diskutera det med dig vilket jag då inte vill då du inte har kunskap om det.

Sluta att upprepa som ett mantra att jag inte skulle ha någon koll på psykiatriska diagnoser! Det är ju för helvete du som inte vet vad du snackar om! Nu har andra i tråden fått hjälpa dig med att nämna indikationer som du själv inte kunde nämna eftersom du inte har den minsta koll på psykiatriska diagnoser själv!

Enligt dig är ju alla som utför brottsliga handlingar psykiskt sjuka, vilket är bull! Du har redan visat i tråden flera gånger att det är du som har noll koll och bara skriver dravel. Vill du diskutera diagnoser mer ingående så finns det andra forum för det. Här diskuterar vi brott!

Jag ser det inte som speciellt troligt att GM skulle fått rättspsykiatrisk vård om han levde, han skulle fått fängelse. Ingenting tyder på psykos eller schizofreni. Om han nu mot förmodan hade asperger så skulle han fortfarande få fängelse trots det. Men du har ju noll koll på vad som ger rättspsykiatrisk vård och vad som inte ger det! Det är psykisk sjukdom i lagens mening som är det intressanta här eftersom vi diskuterar ett brott, och inte vad sladdkärringar fantiserat ihop om psykisk sjukdom vid matbordet.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-10-24 kl. 18:33.
Citera
2015-10-24, 18:24
Medlem
Jag har inte kunnat följa tråden i detalj men diskussionerna om GM tog SSRI är löjlig. Av så många patienter som tar dessa läkemedel runt om i världen och i vårt land, så kan man inte anta att det är något som ger sådana här följder. I så fall skulle vi se liknande dåd dagligen, i Sverige.
Citera
2015-10-24, 18:29
Medlem
Vore det inte bra att ni som påstår att GM led av någonting kom med bevis. Eller är det alltför svårt att inse att SD:s proganda kan skapa den här typen av ''martyrer''. Unga män som vuxit upp och blivit rasister i analfabetiska WT-familjer.
Citera
2015-10-24, 18:30
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Tror du han kan ha skaffat utstyrseln på Buttricks eller i nån skämtbutik? Det ser ju inte direkt ut som vad man kan tänka sig en riktig replika ser ut.

"Poor mans Nazi Look - nu kan du få två Halloween-utstyrslar för priset av en! Spela den ondskefulle Darth Vader eller en iskall Nazisoldat till Halloween! Sätt skräck i byn med vårt tuffa samurajsvärd och en mantel/skyttegravskappa till nedsatt pris. Skicka in ett foto på din coola utstyrsel och tävla om en årsförbrukning av pruttkuddar och löständer!"

Precis var är emblemet på hjälmen var är armbindlen?
Citera
2015-10-24, 18:33
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sluta att upprepa som ett mantra att jag inte skulle ha någon koll på psykiatriska diagnoser! Det är ju för helvete du som inte vet vad du snackar om! Nu har andra i tråden fått hjälpa dig med att nämna indikationer som du själv inte kunde nämna eftersom du inte har den minsta koll på psykiatriska diagnoser själv!

Enligt dig är ju alla som utför brottsliga handlingar psykiskt sjuka, vilket är bull! Du har redan visat i tråden flera gånger att det är du som har noll koll och bara skriver dravel. Vill du diskutera diagnoser mer ingående så finns det andra forum för det. Här diskuterar vi brott!

Jag ser det inte som speciellt troligt att GM skulle fått rättspsykiatrisk vård om han levde, han skulle fått fängelse. Ingenting tyder på psykos eller schizofreni. Om han nu mot förmodan hade asperger så skulle han fortfarande få fängelse trots det. Men du har ju noll koll på vad som ger rättspsykiatrisk vård och vad som inte ger det! Det är psykiskt sjuk i lagens mening som är det intressanta här eftersom vi diskuterar ett brott och inte vad sladdkärringar fantiserat ihop som psykisk sjukdom vid matbordet.
Jag har inte nämnt att om GM levde att han skulle fått rättspsykiatrisk vård, nu börjar du ljuga också. Och varför jag inte nämnde indikationerna vad gäller asperger är för att du inte har nån kunskap i det ämnet vilket gör att våra diskussioner då blir meningslösa. Men nu när någon annan nämnt indikationerna så borde du nu vara nöjd och härmed slut diskuterat.
Citera
2015-10-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Han ville väl se cool ut, att han använde svärd istället för en smidig kniv var väl också för att det skulle vara mer spektakulärt/häftigt.

Nja en kniv är smidig om man vill lönnmörda en eller två och sen försvinner. Ska man döda fler och inför ögonen på så många vittnen finns risken att man bli nedbrottat. Har hänt rätt ofta att knivmän bli övermannad/nedbrottat. Beväpnad med svärd är det däremot inte många som våga ingripa.
Citera
2015-10-24, 18:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Nja en kniv är smidig om man vill lönnmörda en eller två och sen försvinner. Ska man döda fler och inför ögonen på så många vittnen finns risken att man bli nedbrottat. Har hänt rätt ofta att knivmän bli övermannad/nedbrottat. Beväpnad med svärd är det däremot inte många som våga ingripa.

Precis en kniv är ett dåligt val om man ska göra sådana är idiotiska attacker, det räcker med att man tar upp en stol så kan du freda dig jävligt bra mot en med kniv, blir lite svårare om han har ett svärd.
Citera
2015-10-24, 18:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vore det inte bra att ni som påstår att GM led av någonting kom med bevis. Eller är det alltför svårt att inse att SD:s proganda kan skapa den här typen av ''martyrer''. Unga män som vuxit upp och blivit rasister i analfabetiska WT-familjer.
Jag tycker att det faktum att en 21-åring som klär ut sig, går till en skola med kniv och dödar två "led av någonting", eller? Att en enstöring som sitter vid datorn hela dagarna och matas med info om "undergången", massinvandringen, och sannolikt inte känner hopp om framtiden tar ut sin frustration på annan är inget konstigt, det kommer ske sådana här saker nån gång per år.

Det har med samhällsutveckling att göra, där SD är en del, massinvandring och försämrad psykiatrisk vård en annan.

Anton var inte lycklig, det är ett som är säkert...
Citera
2015-10-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Jag har inte nämnt att om GM levde att han skulle fått rättspsykiatrisk vård, nu börjar du ljuga också. Och varför jag inte nämnde indikationerna vad gäller asperger är för att du inte har nån kunskap i det ämnet vilket gör att våra diskussioner då blir meningslösa. Men nu när någon annan nämnt indikationerna så borde du nu vara nöjd och härmed slut diskuterat.

Du verkar minst sagt förvirrad i denna diskussion! Vet du att vi befinner oss i brottsforum? Psykisk sjukdom vid brott diskuteras då utifrån om han visste vad han gjorde eller inte och i förlängningen om han skulle fått vård eller inte.

Jävla härskartekniker du håller på med genom att påstå att jag inget vet något om diagnoser för i att nästa stund påstå att jag är en lögnare. Du förstår ju uppenbarligen inte sammanhangen i vilka vi diskuterar här.

GM utförde ett brott. Han visar inga tecken på psykisk sjukdom. Däremot finns bevis på radikalisering, högerextremism, rasism och nazism. Att i det läget börja påstå att GM var psykiskt sjuk för att förminska det brott han utfört är minst sagt osmakligt. Det är uppenbart vad du själv lider av!
Citera
2015-10-24, 18:40
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma

Han hade väl både kniv och svärd?
Citera
2015-10-24, 18:43
Medlem
vizsofiuss avatar
Är det bara jag som inte tror på "rasistteorin"?

Om vi kollar igenom hans youtube samt facebook så borde han enligt mig gillat fler videos som antydde på någon form av "white genocide". Jag tror att Anton var djupt deprimerad och ville ta sitt eget liv. Den utväg som han såg som bekvämast var då "suicide-by-cop" vilket polisen redan har har berättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in