2015-10-24, 16:08
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Tvivlar starkt på att deras första svenska ord är fitta och hora. Det är bara din rasism som får dig att tro det.
Utbytesstudenterna på universitet lär sig endast svordomar på svenska. De östeuropéer och sydamerikaner som kom till min klass under högstadiet lärde sig svordomar först.

Jag säger inte att detta är det som händer här, men det är såhär det fungerar. Det är inte för inte som man själv kan ord som kurwa och vittu.
Citera
2015-10-24, 16:09
Medlem
Stäng av eleverna och ge skolan möjlighet att bötfälla föräldrarna, då jävlar kommer det att bli liv i luckan.
Citera
2015-10-24, 16:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
https://knaredsskolan.wordpress.com
Varför skriva på arabiska?

Av bilderna att döma så går det en del invandrare på skolan.

Nyanlända eller inte vet jag inte, men man ser tydligt på bloggen att det går en del invandrare där. Och att många inlägg i bloggen är på arabiska tyder på att många invandrare är arabiskspråkiga. För varför skulle man annars blogga på arabiska?
Citera
2015-10-24, 16:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
https://knaredsskolan.wordpress.com
Varför skriva på arabiska?

"På gymnastiken har vi delat på flickor och pojkar. Denna veckan var flickorna i gymnastiksalen och pojkarna i hallen nästa vecka byter vi."

suck.

jag har varit i knäred. det var ett fint, nästan idylliskt litet samhälle. andra tider nu.
Citera
2015-10-24, 16:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
"På gymnastiken har vi delat på flickor och pojkar. Denna veckan var flickorna i gymnastiksalen och pojkarna i hallen nästa vecka byter vi."

Det måste gå ganska många muslimer i skolan om man gör så här?
Citera
2015-10-24, 16:19
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Tvivlar starkt på att deras första svenska ord är fitta och hora. Det är bara din rasism som får dig att tro det.

Vad är det för rasistiskt med det? Det är så det ser ut. Det är det första man lär sig när man kommer till nytt land.
Citera
2015-10-24, 16:25
Medlem
Läraren måste visa vem det är som bestämmer.
Citera
2015-10-24, 16:26
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testforumet
Stäng av eleverna och ge skolan möjlighet att bötfälla föräldrarna, då jävlar kommer det att bli liv i luckan.

Ja liv för blattarna som kommer anmäla skolan för att vara rasister..

Synd att den svenska skolan överlag är så jävla in i helvetes feg, inte ett piss görs åt saken åt sånt här. Fritt fram att mobba och vara rasisit (mot svenskar)
Citera
2015-10-24, 16:28
Medlem
Citat:

Aahhhh! Rasism! Rasistspöket! Jag ligger vaken hela natten och rasistspöket ligger och gömmer sig under min säng!
Citera
2015-10-24, 16:29
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast hur sannolikt är det att just de här flyktingbarnen bara några veckor efter ankomst till Knäred lever rövare och springer runt och ropar "fitta" och "hora" i Knäreds skola?

Är det osannolikt? De har väl inte hunnit lära sig något annat. Den som förväntar sig att de små liven ska sitta tyst och snällt på sina platser och betrakta lärare och klasskamrater som säger, läser och skriver obegripliga saker har kanske orimliga förväntningar. Ungefär som Gustav Fridolin och Jan Björklund.
Citera
2015-10-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Majoriteten sköter sig men med tanke på att vi tar emot folk från hela världen så finns det folk som har annorlunda värderingar, problem uppstår då. Problemen går natuligtvis att lösas men det tar tid och resurser, något som inte erbjuds dessa ungdomar i dagsläget.
Källa på att majoriteten sköter sig?
Citera
2015-10-24, 16:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Skolan ligger i en liten by, inga invandrare bor där.Sök själv på google!

Trollar du (illa i så fall) eller är du bara lite bakom flötet? Fattar ju varenda människa att det är rågblonda glin av halländsk låglandsras som skapar kaoz och skriker "hora" och "fitta" och är helt oregerliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in