2015-10-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon hade kläder på överkroppen, bikini eller linne erinrade sig SH, som på något sätt blivit för mycket. Troligen en pojkvän som lagt ut i efterhand.

Kan du säga vart det står i FUP:et om det?
Medlem
Några saker att tänka på:

* Varför i helvete lämnar man en stor hjälm och en jacka i en rishög bara några meter ifrån kroppen??
Och varför dumpades tillhörigheter på vägen dit som rena fotspår.
Varför dumpades inte alla prylar på samma ställe??

* Hostel-varning på ladan. Kan vara bland det vidrigaste jag sett. Skitigt, äckligt och skumt.
Dessutom med sperma överallt på väggarna och dessutom i lampskärmar!?!?

Baltern har också suttit och bajsat mitt i ladan.

Duschar endast en gång i månaden och då på tillsägelse av frugan. Oftast vid byte av sängkläder.
Detta vid ett fysiskt och varmt jobbande

Alltså, vad fan är detta??

* Är detta morddebuten så är det märkligt. Att hänga upp någon med nerdragna byxor helt enkelt för att titta och förmodligen dra en snabbrunk.
Han måste ha tänkt på det här otroligt länge. Varje gång han runkade inne i äckel-ladan.

* Den stora frågan är nu inte om han kommer att åka dit för det kommer han att göra.
Den stora frågan är om han kommer att börja prata.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tjejerna var i intervjuer i tv i juni mycket säkra på tiden då de med eftertryck sade flera gånger båda två att den ena tjejen skulle med en buss och därför så hade de mycket bråttom.

Det står i FUP att tjejerna säger att Lisa lämnade 10 minuter tidigare, hon var inte med och låste dörren.
Fast samtidigt säger de väl att de såg henne vika om hörnet på cafeet, där hennes moppe var parkerad. Det var väl samtidigt som de själv gick mot bilen?
2015-10-24, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
blev hon strypt eller hängd?
var hon vid liv när hon var i arbetsboden?

Det kan inte teknikerna svara på exakt.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lisa hade inte punktformade blödningar i ögonen, och det har ett offer som har blivit strypt.
Och jag har läst rättsläkarens konklussion ang dödstidpunkten och han kan inte konkludera att Lisa dog den 7 Juni, det står ju svart på vitt i FUP, men åk har ju ändå på något konstigt sätt tydligen mannipullerat rättsläkaren till att påstå det (även om jag inte har hittat det i FUP ändnu).
Tungbenet är av.
Medlem
Låt säga att frugan ser ett par handskar, hon flyttar på dem eller ger dem till GM. Han använder dem vid dådet och rör vid troskanten med handskarna som hans fru har hållit i....Kanske fanns saliv eller svettdroppe på handsken som hon överfört dit. Ska det va så jävla svårt att se att DNA kan hamna där det har hamnat???

Betyder inte att hon inte varit inblandad, men visar hur DNA kan överföras.
2015-10-24, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Absolut inte, i hans fall finns det ju mycket bättre skäl varför sekundäravsättningar är rimliga än att någon skulle ha avsatt en annan möjlig gärningspersons DNA på någons underkläder (oavsett insida eller utsida, beklagar dock om jag angav fel därvidlag tidigare) utan att avsätta sin egen.

Problemet för åklagaren är att man måste argumentera för både och (rimligheten i sekundäravsättning i det ena fallet och orimligheten för sekundäravsättning i det andra). Självklart talar sånt som kvantiteten och möjligen typen av avsättningarna till åklagarnas fördel, men med förtar inte det faktum att detta är ett tydligt problem.

Som helhet har inte detta någon betydelse.. Det är inget stort problem som du vill framhäva. Självklart kanske det ökar IB inblandning med någon procent..men det finns flera rimliga orsaker varför hennes DNA hamnat där..bla hans hygienvanor.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Vart kan man se bilden på klädhögen? Hittar den inte längre back i tråden.
Det är en sekretessad bild som några uppenberligen fått tillgång till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Många verkar fortfarande inte fatta att han inte hade massa porrbilder på sin dator och telefon sparade. Detta var sånt som var cashat efter surfning osv. Vem som helst här i tråden skulle ha tusentals bilder om man kollade dennes dator om internethistoriken inte var rensad.

I min dator och telefon hittar du inte en enda sådan typ av bild (våldsporr). I min telefon finns ingen porrhistorik överhuvudtaget, jag tycker det är märkligt att porrsurfa på telefonen, men jag är inte heller porrberoende....
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturTjej
Kan du säga vart det står i FUP:et om det?

Har stängt ner FUP, men står i SH:s förhör. (Lisas pappa)
2015-10-24, 16:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan inte varit han som städat, eftersom han tillför mer än han tar bort. Jag tror inte LH forslats i bilen alls. Hur noggrant är teleskoplastaren kollad? Tror jag läste att den varit ute på Blombergs ägor, trots det var söndag. Den ska dessutom stått parkerad på fel ställe efter "lånet".

Hur menar du nu? Jag syftar givetvis på att han hade fem dagar på sig att städa bilen.
2015-10-24, 16:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Duschar en gång i månaden.
Har trasiga tänder. ("Tandlös".)
Röker ofta.
Dricker öl regelbundet, även innan han ska köra bil.
Talar knackig engelska, fast han har bott där i några år.

Vilket solkigt intryck han måste ha gett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in