2015-10-24, 13:41
Medlem
Oisin Cantwell skriver i Aftonbladet: "Varför skulle han, en tidigare ostraffad person mörda en flicka han över huvud taget inte är bekant med? Det har i flera månader varit gåtan i den här tragedin."

Ursäkta om jag låter plump men, det förstod man väl direkt man hörde att det var en 17-årig tjej samt då man såg hur hon såg ut. Kan det ligga något annat än något som har med sex eller kärlek att göra, bakom? Kan det verkligen i ärlighetens namn ligga något annat bakom?
2015-10-24, 13:41
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Tror ni att den sjuka jäveln filmat detta som en trofè och var finns den extramobilen nedgrävd?

Inte alls omöjligt att han filmat det. Klippet lär man väl inte hitta för då skulle man sannolikt redan gjort det.
2015-10-24, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Anmärkningsvärt:

”Ett par hundra meter från Blombergs café och vid den södra uppfartsvägen till Blomberg 10 blir hon påropad av en mansperson. Personen som tilltalar henne på knagglig engelska vill veta vägen till Medelplana. Han vill att hon skall följa med till hans bil som står parkerad intill kopplingsstationen.”

Denna kvinna är Arne Jönssons svärdotter. (sid 31)

Hon vittnar också på att denna man var just MG.
En möjlig falsk vittnesuppgift,
det är hennes riktiga bror styvsonen som hon så fall
skyddar rätt så rejält.
Vittnets bror Alfons* har redan sedan förut anklagats
för våldtäkt men eftersom det saknades DNA bevis
ledde det inte till åtal.
En sak är säkert pysen!
Där uppe skiner inte solen om inte AJ bestämmer så.
Så det är frågan om dessa vittnen är så trovärdiga.
Visst är NB medskyldig men han var inte ensam.
2015-10-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Oisin Cantwell skriver i Aftonbladet: "Varför skulle han, en tidigare ostraffad person mörda en flicka han över huvud taget inte är bekant med? Det har i flera månader varit gåtan i den här tragedin."

Ursäkta om jag låter plump men, det förstod man väl direkt man hörde att det var en 17-årig tjej samt då man såg hur hon såg ut. Kan det ligga något annat än något som har med sex eller kärlek att göra, bakom? Kan det verkligen i ärlighetens namn ligga något annat bakom?

Oisin Cuntwell är en löjlig ursäkt till människa. Det bästa är att ignorera kommunisten.
2015-10-24, 13:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Inte alls omöjligt att han filmat det. Klippet lär man väl inte hitta för då skulle man sannolikt redan gjort det.

Jag tror inte han har kompetens att gömma ett sådant klipp. Alltså finns det inte.
2015-10-24, 13:47
Medlem
Nu har jag brottats igenom tekniska och de tre misstänktas förhör, faderns och några vittnen. Men jag får inte ihop någon bra bild om hur offret hamnade i ladan och sen in mot slaktrummet. Om man utgår från moppens placering så undrar man, var blev första fysiska mötet, GM och offer.

Såg han från andra sidan (porten ut mot cafe't i ladan) att Lisa nu blev ensam och ropade på henne om någon form av hjälp (tänker på kvinnan dagen innan) och ett liknande tillvägagångssätt, Eller stod han någonstans bakom cafe't och där konfronterade henne med fråga om hjälp. Eller dök han upp med bilen efter arbetskamraterna lämnat ??

På så sätt få in henne i ladan (lura) mitt emot och där börjar tumultet (kampen), funnet örhänge och en handske i den delen.

Är det några som har en vettigt tänkbart händelseförlopp för det vore intressant att få ihop hela kedjan av händelser. Helt enkelt, hur i helsike hamnade hon i ladan/slaktrummet, lurad/tvång ???

Ps. Det fanns ingen nyckel att hänga upp där men det vet väl alla. Ds
Medlem
Jag har kommit till den rättsmedicinska rapporten i FUP nu och där står att man konstaterat "framskriden förruttnelse". Är det någon härinne som vet exakt vad det innebär och varför detta uppstår?
Medlem
skippens avatar
Hej.

Med hänsyn till vad det finns för fakta i fallet (FUP:en) och att man utgår från att den nu anhållne 35-åringen är gärningsmannen, så ser jag bara två möjliga lösningar.

1. Jag tror att gärningsmannen egentligen hade för avsikt att förverkliga en mörk sexfantasi en
våldtäkt helt enkelt.
Dock gick något väldigt snett efter att GM hade skridit till verket. Gissar
att LH kämpade emot mer än vad GM hade förutsatt, och då i panik... snörde repet över röret...
vilket slutade med brutet tungben... kvävning... tejpade därefter igen mun, näsa, ögon för att
slippa se...och på något sätt transporterade iväg henne till "byssan" för att senare nästföljande
dag/dagar göra sig av med henne och spåren. Dessvärre gick inte heller det enl. hans planer då
det vimlade av folk som sökte efter LH, vilket senare under veckan slutade med att LH
påträffades, och gärningsmannen greps. Tycker att denna händelseutveckling till viss del förklarar
varför GM så kategoriskt kämpar emot att berätta varför han är inblandad då han förmodligen inte
själv anser det men förstår följderna av ett erkännande. Det mänskliga psyket kan ibland spela
ett spratt.
Tror att nyckeln för att lösa upp hela knuten är de gamla "spermaspåren" (hans sexfantasier och
vad som triggade igång att han skred till verket) helt enkelt, tror att man då kanske kan komma
fram till lösningen (givetvis med rättspsykologer, mm).

2. Lustmord, vilket jag anser vara föga troligt, men varför inte
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Anledningen, enligt förhör med pappan, till att BO inte fick använda Facebook var att hon tagit ett foto på sig själv utan kläder på överkroppen. Detta foto hade en manlig skolkamrat låtit cirkulera på något sätt. Därför hade föräldrarna bestämt att hon inte fick ha Facebook. Det står också i FUP att många kvinnliga klasskamrater var avundsjuka.

Hon hade kläder på överkroppen, bikini eller linne erinrade sig SH, som på något sätt blivit för mycket. Troligen en pojkvän som lagt ut i efterhand.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Varför är det inte taget DNA eller fingeravtryck på alla sakerna om hittades på vägen mot Martorp?

Det undrar jag lite också, när man läser FUP så ser man att dom inte tagit några DNA eller prover för fingeravtryck på några av de fynden dom gjort som kreditkort och liknande.
2015-10-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det undrar jag lite också, när man läser FUP så ser man att dom inte tagit några DNA eller prover för fingeravtryck på några av de fynden dom gjort som kreditkort och liknande.

Skandal! Faktiskt!
2015-10-24, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap

Oisin Cantwell förnekar sig aldrig "Det har i flera månader varit gåtan i den här tragedin"

Ett sådant här uttalande är bara befängt" Vad vet Oisin om NB och hans tidigare liv? Vad vi vet är att han umgåtts med kriminella personer i Blomberg. Personer som fått sparken från Blombergs cafè. NB har vid flera tillfällen blivit hotad.

Vad vet vi om hans umgängeskrets? Jag är övertygad om att NB har ett finger med i spelet när det gäller stölder/inbrott i trakten.

Vi trodde inte att Anders Eklund var kapabel att döda en 10 årig flicka..men det kunde han.. När man sedan nystade i hans liv så visade det sig att han även dödat en tjej i Falun runt millenieskiftet..

Tycker Oisin Cantwell är riktigt obegåvad när han skall kommentera saker som han inte har en susning om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in