2015-10-24, 11:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan u vara snäll och hänvisa till uppgiften om att det inte fanns punktformade blödningar i ögonen, tack

Har inte själv hittat det ennu, men den utormodentligt skarpa och trovärdiga advokat Anton Strand sa det i går i media.
2015-10-24, 11:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Inte illa som första inlägg, du kommer övertyga trådens alla konspirationsteoretiker att du är ett juridiskt geni! En stor tänkare som hittat rimliga tvivel på att Litauern är rätt gärningsman; Grattis!

Jag läser din text och suckar!

Men du ska veta att i en svensk domstol kommer de svälja åtalet med hull och hår och ge livstid! Och var du säker på att det kommer noteras i domskälen att det finns ytterligare bevisning som stöd för DNA fynden.

Jag tar mig för pannan och försöker analysera varför folk tvivlar på att denne Litauer är äcklet som mördade ett flickebarn.

Postaren refererar bara vad försvarsadvokat Anton Strand uttalar på Aftonbladets i livesändning.
2015-10-24, 11:35
Medlem
LeeVans avatar
Anmärkningsvärt:

”Ett par hundra meter från Blombergs café och vid den södra uppfartsvägen till Blomberg 10 blir hon påropad av en mansperson. Personen som tilltalar henne på knagglig engelska vill veta vägen till Medelplana. Han vill att hon skall följa med till hans bil som står parkerad intill kopplingsstationen.”

Denna kvinna är Arne Jönssons svärdotter. (sid 31)
2015-10-24, 11:36
Medlem
dannees avatar
Kommit till sidan 500 i fup:en.

Lisa ska tydligen ha planerat att lyssna på musik under hemfärden.

Vad för spår finns det på hörlurar + hjälm av MGM eller något som tyder på brott.
Det ska tydligen finns spår av lisas blod på insidan, hur har detta uppstått? Tidigare tillfälle eller samband med mordet.

Man undrar ju vad som händer när hon sitter på moppen... Hm... Har hon hjälmen på sig eller har hon eller gm tagit av den?!
2015-10-24, 11:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har inte själv hittat det ennu, men den utormodentligt skarpa och trovärdiga advokat Anton Strand sa det i går i media.

+ detta :

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/95726

Rättsläkaren: Magra fynd som inte utesluter annan dödsorsak
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-24 kl. 11:48.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Kontaminering. Sedan var INTE träffen högst upp på skalan. Detta är en fråga för rättsmedicinska experter.
Precis. Menar du att du hävdar att DNA inte kommer från frun?

Vad försvaret kan göra av denna ovanliga motsägelse i framställan från åklagaren får vi se. För alla jurister bör det vara uppenbart varför den kan anses försvårande för åklagarsidan (och, beroende på utgång, möjligen för vår syn på DNA-bevisning i allmänhet).
Avslutad
Citat:
Måste läsa FUP färdig först innan jag kan sammanställa ett ordentligt svar på den frågan, men redan nu tycker jag att det är MYCKET som lutar åt det hållet.

Men jag kan ju nämna ett par saker här:

Iom jag läst 350 sidor med vittnesmål så ser det ut som att tidsfönstret för att MGM kunnat begå detta mord är mindre än man först trott.
Flera vitten säger att dom sett Lisa vid cafeet stå vid sin moped kl ca 18:45-18:50

Inget MGM DNA på tejpen som hittades på Lisa

Ingen MGM DNA på alla fynd som hittades innan Lisa's kropp hittades.

Ingen MGM fingeravtryck på något av de fynd som hittades innan Lisa's kropp hittades. (eller överhuvud taget ? jag har, so far, inte kunnat hittat något MGM fingeravtryk som kan koppla MGM til mordet eller Lisa överhuvudtaget, men jag kan förståss ha missat något)

Inget Lisa DNA i MGMs bil

Dödstidpunkt har manipulerats fram

Dödsorsak sannolikt felaktig bla pga frånvaro av punktformade blödningar i Lisa's ögon, hörde också i media i går , av någon med insyn att Lisa's lungor inte inte visade tecken på strypning
(Och om detta är sant, vad mer är då sannolikt fel, och med en sekretessbelagd obduktions protokoll kan man ju frukta det värsta, för VARFÖR får vi inte se vad som står i den)
Vilka vittnen? Jag trodde att de sista som såg Lisa i livet var arbetskamraterna som såg henne runda hörnet på cafeet för att gå till moppen. Då var klockan i närheten av 18.20.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Hittade det i FUP sid. 476
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Alla förstår att det är ett mord. Men vi vet inte vem som gjort det.

Står utan alla tvivel att NB hängde Lisa.
2015-10-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Anledningen, enligt förhör med pappan, till att BO inte fick använda Facebook var att hon tagit ett foto på sig själv utan kläder på överkroppen. Detta foto hade en manlig skolkamrat låtit cirkulera på något sätt. Därför hade föräldrarna bestämt att hon inte fick ha Facebook. Det står också i FUP att många kvinnliga klasskamrater var avundsjuka.
Ditt påstående är inte sant. Hon hade Facebook, hon hade inte lagt ut bilder med bar överkropp. Läs FUP. Kolla mitt inlägg ca 0300 plus flera av samma innebörd. Läser du inte andras inlägg ? Då blir det inte mycket utbyte av den här diskussionen. Återigen; sid 72 i FUP.
2015-10-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furbo-man
Dagarna efter att Lisa hittades kunde man läsa om poliser som var helt förstörda. Undrar också vad för avskyvärt som verkligen hände.
Varför det ? Har du inte kommit igång med FUP:en ännu ?
2015-10-24, 11:41
Bannlyst
Från det rummet där NJ stått och onanerat och ejakulerat i handfatet ser man den platsen där Lisas moppe stod eller är jag fel i det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in