Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast vi VET inte om motiv finns heller. Massor av män tittar på våldsporr utan att någonsin göra något själv. Dessutom var det bara en liten del av hans porrbilder som var våldsporr, vad jag har förstått.
Jag reflekterade direkt efter försvinnandet att flera byggställningar försvunnit i området. Detta gjorde att mina misstankar direkt gick till Östeuropa.
När jag läser FUP så ser jag att tidigare arbetade NB med en litauer..som sedan blev vräkt pga hans aggressiva beteende. NB har vid flera ggr blivit hotade av östeuropeer. Någon har hotat honom och sagt " att detta område är mitt". En kriminelle bodde runt Blomberg som senare blev vräkt.
Det har begåtts flera inbrott och stölder den senaste tiden.
Sammanfattningsvis: Idylliska Blomberg är en skådeplats för kriminella personer från främst Litauen. Det troliga är att det är organiserat. Arne Jönssons girighet har förvandlat idylliska Blomberg till en otrygg plats för alla. Måste bli lag på vilka man får anställa. Vill ej göra det till politik men detta eskalerade under Allianstiden. Intåg av östeuropeiska arbetare i Sverige har gjort att kriminaliteten ökat väsentligt.Bara fakta.