Citat:
Ursprungligen postat av
fridayfreedom
Vilka saker tänker du på som stöder att han är oskyldig?
Måste läsa FUP färdig först innan jag kan sammanställa ett ordentligt svar på den frågan, men redan nu tycker jag att det är MYCKET som lutar åt det hållet.
Men jag kan ju nämna ett par saker här:
Iom jag läst 350 sidor med vittnesmål så ser det ut som att tidsfönstret för att MGM kunnat begå detta mord är mindre än man först trott.
Flera vitten säger att dom sett Lisa vid cafeet stå vid sin moped kl ca 18:45-18:50
Inget MGM DNA på tejpen som hittades på Lisa
Ingen MGM DNA på alla fynd som hittades innan Lisa's kropp hittades.
Ingen MGM fingeravtryck på något av de fynd som hittades innan Lisa's kropp hittades. (eller överhuvud taget ? jag har, so far, inte kunnat hittat något MGM fingeravtryk som kan koppla MGM til mordet eller Lisa överhuvudtaget, men jag kan förståss ha missat något)
Inget Lisa DNA i MGMs bil
Dödstidpunkt har manipulerats fram
Dödsorsak sannolikt felaktig bla pga frånvaro av punktformade blödningar i Lisa's ögon, hörde också i media i går , av någon med insyn att Lisa's lungor inte inte visade tecken på strypning
(Och om detta är sant, vad mer är då sannolikt fel, och med en sekretessbelagd obduktions protokoll kan man ju frukta det värsta, för VARFÖR får vi inte se vad som står i den)