Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Och inga "volymer" får hindra denna ljusblå önskedröm?
Det finns ingen ordning och reda i invandringspolitiken. Tusentals människor väller in i landet utan att myndigheterna har någon som helst koll. Tusentals människor som fått avvisningsbeslut struntar lågaktningsfullt i vilket och stannar likafullt - sociala rättigheter har de ändå genom bl a M:s försorg.
Det finns inget seriöst hos något av FÖ-partierna när det gäller att skapa ordning och reda i invandringspolitiken. Ansvarsflykt är det enda som kännetecknar beteendet.
Nya moderaterna är ett progressivt liberalt parti. För oss är människovärdet, den fria rörligheten, och FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna helt centrala. Detta är värden som gäller alltid, det är alltså inte så att "oj, det kom lite fler än planerat, då gäller inte det här längre", utan tvärtom, de liberala värden står vi upp för och kommer att ta strid för alltid. Vi som redan bor här har ingen rätt att hindra andra som vill komma hit bara för att ta del av det vi håller för självklart.
Citat:
Ursprungligen postat av torkelsnorkel
Med skrattet som följeslagare har jag följt dina konstiga inlägg.
Antingen är du ett roligt troll eller så är du ute i det blå.
Jag har idag hört flera moderata kommunpolitiker säga att de funderar på att sluta. Och om mig och min släkt kan inte sägas annat än att vi, under många decennier, har haft synnerligen goda kontakter inom först högerpartiet och senare moderaterna.
Vem är det som är ett troll och ute i det blå egentligen?

Allt det jag skriver är 100% taget direkt från partiledningen och partiprogrammet. Tror du att vi alltså egentligen inte står bakom en uppgörelse vi precis ingått? Varför skulle vi då ha ingått den ?
Vi regerade landet i åtta år och under den tiden arbetade vi hårt för att öppna upp Sverige. Steg för steg tog vi bort hindren och gjorde det möjligt för många fler att få komma hit. Vi är som parti otroligt stolta över hur vi lyckades förändra Sverige. Tror du allvarligt att vi skulle vilja kasta bort allt det vi arbetat så hårt för att genomföra?
Alltså jag blir så trött på de här extremt långsökta konspirationsteorierna om vårt parti! Visst får ni väl dra dem om ni vill men kan ni inte åtminstone hålla er i rätt forum?
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Eftersom jag jobbar aktivt för partiet och reser extremt mycket i hela landet så har jag träffat en stor mängd kommunpolitiker och inställningen är nästan alltid densamma. "Visst, det här är en utmaning för Sverige, men vi klarar det om vi alla hjälps åt. Det här är dessutom duktiga och välutbildade människor som vi behöver!" Ungefär så brukar det låta.
Det här är en bra överenskommelse! Både för Sverige och för de som nu söker en fristad här! Den visar att moderaterna kan och vill ta ansvar för Sverige och därför kommer vi att få väljarnas stöd 2018!