2015-11-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Att söka ett blocköverskridande samarbete var Löfvets förstahandsval, men m vägrade ens förhandla om saken. Taktiken hos alliansen är att tvinga s att samarbeta med mp och helst v, så att politiken skall bli så dålig att alliansen återtar makten. säger jag om dessa partiegoister som strunta i Sveriges intressen.Alliansen får inte min röst mer!

Ja, det är åtminstone Kinberg Batras strategi. Det gjordes mycket klart i DN-intervjun. Dock finns fröet till en revolt mot den strategin i Ebba Busch Thors uttalanden.
Citera
2015-11-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Jag tror Löfvén hade haft större utsikter till framgång om han kommit utan Mp i släptåg, men det damoffret ville han inte göra...sedan är det väl lite svårt att som utomstående veta exakt hur turerna gick inom alliansen och mellan alliansen o regeringen. Medierna är sällsynt opålitliga nuförtiden i sin rapportering.
Partiledningarna - alla - är för unga och orutinerade, värst i alliansen.

Nu har ett och annat hänt, och alliansen är mer splittrad i migrationsfrågor än för ett år sedan.
Men jag har svårt att se att AKB skulle stödja en ren S-regering, d v s utan MP.
Citera
2015-11-01, 23:30
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Nu har ett och annat hänt, och alliansen är mer splittrad i migrationsfrågor än för ett år sedan.
Men jag har svårt att se att AKB skulle stödja en ren S-regering, d v s utan MP.
Jag menar bara att fler blocköverskridande överenskommelser i enskilda frågor då antagligen kan göra mellan S o alliansen.
Citera
2015-11-05, 22:18
Medlem
Sixts avatar
Har Sverige någonsin haft en mer inkompetens regering? Man måste nog gå väldigt långt tillbaka i tiden för att hitta ett gäng större klåpare än de som styr Sverige just nu. För mindre än två veckor sedan gjorde sex partier upp om flyktingpolitiken. Det "räddade" systemet under de senaste två veckorna. Nu är systemet sönderkört; det finns inga fler platser. Allt är slut.

Vad är det för idioter som skapar blocköverskridande överenskommelser som inte ens håller i en månad? Det finns alltså politiker i Sveriges riksdag som inte förstår vad den egna politiken leder till för konsekvenser, och som inte klarar av att begripa detta trots att allting faller sönder framför ögonen på dem. Man blir helt utmattad bara av att tänka på vad det här kommer få för konsekvenser det närmaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in