2015-10-23, 11:45
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Stakkels barn blev hjernetvättad af gammelnazister, gubbar som der finns et hav af her på flashback. GM var blot 21 år och hade hele livet foran sig, istedet for blev han indoktrineret at leve i døde nazisters drømme om raceren Europa. Jeg føler med GMs familj, utrolig svår stund for dem, verden er ikke retfærdig.

Källa på det tack
Citera
2015-10-23, 11:46
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Jerzy Sarnecki menar att killen mp ha varit rasist, men att man mer ska fokusera på att han är galan och en svag individ. Han lägger mycket mindre vikt vid det politiska.

Han uttalade sig precis på Aftonbladet live.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Drevet i våra dagstidningar är helt sanslöst, killen var en enstöring som säkert inte mådde bra. Vem vet, han kanske hade blivit mobbad eller rånad av invandrargäng. Det finns inte sällan en orsak till att en människa flippar ur på detta vis. Men... att kalla det han har gjort som terrordåd är helsjukt. Terrorister styrs av an stark ideologi/övertygelse och gör välorganiserade dåd.
Han var en sjuk person, det är allt !

Låter ju mer som ett vansinnesdåd där han ville dö på kuppen; men om han har något politiskt motiv bakom dåden så är det ju ett terrorbrott, då menar jag inte att han bara hatar invandrare utan att genom dådet försöker påverka sveriges politik, t ex integrationspolitiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Dumheter. SD har inga fotsoldater som blint följer order. Du förölämpar 1-2 miljoner röstare med ditt inlägg.

Nej, inte 1-2 miljoner, men det finns väldigt många som tar hjärntvätten väldigt enkelt. Och används den retoriken som har använts från SD toppens håll, kombinerat med de lite mer fanatiska individer och hårdare jargong som det finns på webben så är det verkligen inte svårt att se kopplingen.
Citera
2015-10-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
ALP har garanterat planerat detta längre än sedan i tisdags.

Så fantastisk omfattande planering tror jag inte låg bakom. Att promenera in på en obevakad öppen skola?

Rekvisitan hade han säkert till 90 % haft liggande i sin lägenhet. Dessa människor köper på sig prylar av denna art över tid. Det ligger i intresset.

Han såg programmet på tisdagkväll. Funderade på kvällen/natten. Funderade och planerade hela onsdagen. Slog till på torsdagen.

Nog har han haft tid alltid.

Hursomhelst vore det märkligt om man inte tar upp Veckans Brotts roll som triggare. Det borde tillhöra sund självrannsakan hos programmakarna. Vi får se vad väljer att säga, kommande tisdag kl 2100.
Citera
2015-10-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Jerzy Sarnecki menar att killen mp ha varit rasist, men att man mer ska fokusera på att han är galan och en svag individ. Han lägger mycket mindre vikt vid det politiska.

Han uttalade sig precis på Aftonbladet live.

Jerzy har en klar poäng där. Han var galen, inte politisk.
Citera
2015-10-23, 11:51
Medlem
Schweppes99s avatar
Synd att han dog. Hade varit intressant att se vilket straff han hade fått i en rättegång.
Citera
2015-10-23, 11:53
Medlem
Finns det någon expert på trauma och psykologi som på ett intelligent sätt kan kommentera hur de här eleverna uppträder bara någon timme efter att de varit i svärdsmannens absoluta närhet? De måste alldeles innan ha sett stora mängder blod och/eller döda/sårade klasskamrater samt hört fasansfulla skrik av smärta och dödsångest. Jag får inte ihop deras sätt att tala och bete sig i intervjuerna med det fruktansvärda de nyss varit med om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630464.ab

http://www.theguardian.com/world/201...swedish-school
Citera
2015-10-23, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det gör jag gärna, men snälla, gör du deta också; det du skriver är verkligen tragiskt, tycker synd om dig.
Det tragiska är när folk ska försvara ALP och lägga bild på honom som avatar, han är en hjälte i era ögon för han representerar majoriteten av svenska folket. Fega, gömmer sig bakom en mask och anklagar de oskyldiga för deras misär och rädsla. Det är det tragiska min vän.
Citera
Medlem
Jonas Gardell skriver på Facebook att det var ett högerextremt terrordåd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Synd att han dog. Hade varit intressant att se vilket straff han hade fått i en rättegång.

Sannolikt rättspsykiatrisk vård. Jag tror inte att han var vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2015-10-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Ja, det var det första jag tänkte på också. Det är SVT som är ansvariga för detta brott.
För det är ju självklart att det inte är gärningsmannen som bär ansvaret. Han var bara ett viljelöst redskap för SVT. SVT är en terrororganisation. Jag vill att de tar avstånd från sig själva och Leif GW Persson.

Förstår din ironi.

Det tidsmässiga sambandet är dock obehagligt. Det var min reflektion.

Naturligtvis har inga TV-program, filmer, händelser i omvärlden överhuvudtaget någon betydelse för någonting i samhället. Vi har alla perfekta hjärnor som förstår att skilja på rätt och fel, verklighet och fiction.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in