2015-10-22, 22:10
Medlem
waehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hej! Ytterligare en naiv som inte kan lägga ihop ett plus ett.

Detta dåd är ett resultat av havererad invandringspolitik. Tycka vad man tycka vill.
Men fortsätt blunda! Puss

Nej! Inte tycka vad man tycka vill! Inte om man står för demokrati och upprätthållandet av svensk lag! Att öppet underblåsa konflikt och konfrontation, att uppmana till våldtäkter och våldsbrott mot medmänniskor!

Är det sanningen jag inte ser i mitt naiva tillstånd? Att din världsbild hur enkelsidig den än må vara, är en den enda rätta sanningen som alla skall rätta sig efter och om man inte gör det, vadå? Bli våldtagen och mördad?
Citera
2015-10-22, 22:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Du behöver inte kolla många sidor för at hitta det, tror det var mellan sida 65 och 80 typ. Någon fick reda på var det skedde rusransakan av polisen och sen kollade man upp alla i den trappen och körde uteslutningsmetoden.

Aha, det förklarar saken. Tack för infon!
Citera
2015-10-22, 22:11
Medlem
kato85s avatar
Var det verkligen nödvändigt av Polisen att skjuta ihjäl GM?

Han hade INGET skjutvapen, utan ett jävla svärd.

Ska man oskadliggöra honom kan man väl sikta på benen?

Tycker Polisen kommit alltför lindrigt undan detta "brott i ett annat brott"

Polisen är som i USA triggerhappy och borde åtalas.
Citera
Medlem
Har det bekräftats att mannen hyste högerextrema åsikter? Mig veterligen har han gillat något klipp på YouTube, men det är väl knappast tillräckligt för att göra en analys kring en persons övertygelser? Han gillade klipp på Tuben där homosexuella kommer ut ur garderoben, betyder det att vi ska beskylla HBTQ-rörelsen för detta dåd? Han gillade klipp där Åkesson piskar (i vanlig ordning) någon motdebattör, betyder det att vi ska beskylla den Sverigevänliga-rörelsen?

Jag vet redan vad media kommer säga om det här: Sverigedemokraterna spär på hat och människor blir hjärntvättade att begå såna här dåd, på grund av Avpixlat och Fria Tider. Själv är jag bara förvånad att fler attacker i liknande stuk inte har skett. Man kan läsa dagligen på Fria Tider hur unga svenska flickor blir våldtagna av asylsökare och det krävdes flera år innan flyktingboenden och invandrarskolor attackerades?

Svensken är bra tålmodig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Bra fråga! Han verkar ju inte ha haft så många vänner (åtminstone inte IRL) men någon borde ju i alla fall ha gått i samma klass som honom och liknande.

En annan fråga, från en som inte orkar stövla igenom 250 sidor av trams och OT, är hur det kom fram så tidigt vem GM var? Skrevs så vitt jag vet i tråden långt innan media hade släppt någon sån info.

En tidigare klasskamrat har sagt att dom tappat kontakten sedan studenten. Det är egentligen allt som sagts och det säger ju ingenting isig.

GM verkade iaf ha ett jobb vilket kan verka förvånande, en kollega har beskrivit honom som lugn men tillbakadragen osv.

Kanske inte så värst märkligt att GM´s identitet kom fram såpass snabbt men en avgörande nyckel var väl den husrannsakan som gjordes väldigt tätt inpå brottet och då det publicerades en bild där en reporter står framför adressen mer eller mindre.
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Någon som vet mer om GM? Syster som blivit "berikad", mobbad, själv utsatt för brott etc?

Något som kan förklara varför han begick detta fruktansvärda vansinnesdåd?

Tänker att något som hänt honom eller familjen, kanske en vän, eller en flickvän som dumpat för en invandrare etc, som fick det att slå slint i skallen...

Eller är det "bara" en meningslös idiotgärning utan någon som helst förklaring...

För jävligt oavsett, stackars föräldrar till barnen..
Citera
Medlem
Boggymans avatar
Borde han inte ha hunnit döda många fler? Annars var han ju rätt kass på uppgiften måste man ju säga, han kanske nöjde sig med dom få han fick, men har man väl börjat så är det väl bara att köra på kan man tycka, det är ju ändå kört för han.

Sopa hur som helst.
Citera
2015-10-22, 22:12
Medlem
Kalliss avatar
När jag gjorde lumpen, då fick man lära sig i anfallsstrid att alltid hålla ryggen fri.

Jag uppfattar det som att polisen intog det som kallas igelkottförsvar, dvs man bubblade in sig bakom avspärrningsband, försökte hålla en växande massa med anhöriga, nyfikna och press utanför avspärrningsbanden.

Jag tycker att upplägget är skrämmande och naivt, med tanke på hemvändande IS krigare med stridserfarenhet!

Betänk att själva attacken var ett lockbete, att själva huvudattacken lät vänta på sig, att den kom i ryggen!

Att det fanns för utplacerade sprängämnen väl gömda och utplacerade, därtill kanske terrorister med automat- till kulsprutevapen.

Polisen måste se över strategierna!

Dagens insats påminner om en Åsa-Nisse film!
Citera
Medlem
enaxtrolls avatar
Nån som kan få tag på denna killen? han kanske vet nåt.

https://www.facebook.com/profile.php...20&pnref=story
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
På vilket sätt skulle det vara en konspirationsteori eller ens en alternativ teori att SSRI kan få människor att genomföra handlingar de inte klarat utan preparaten? Det är snarare konsensus. Även bland psykiatriker är man väl medveten om att SSRI kan få deprimerad människor att få upp energinivån till den grad att man kan begå självmordsförsök.

Ja, så här: Maximalt deprimerad med noll energi till någonting, men med SSRI får man upp energinivån så man orkar skriva avskedsbrev och hänga sig eller dyl. Notera dock att de flesta gör något annat av sin energi, t ex börjar ta tag i sitt liv på ett konstruktivt sätt, äta, arbeta, träffa vänner, träna osv.
Citera
Medlem
Som vanligt en massa dravel om höger och vänster hit och dit. Varför är inga namn på BO utlagda än? eller har jag missat det. Går ju snart inte följa trådarna här längre med en massa OT
Citera
2015-10-22, 22:13
Medlem
emaptis avatar
Inte ens aftonbladet har väl vågat skriva "rasistiska motiv" än, bara att han hade sympatier, eller har jag missat det?

Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Stötte på en tyst minut på Facebook. Anordnades en sådan för offren på Ikea?
Var det inte en del manifestationer på g för asylboendet ikea-gm bodde på? Och mot rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in