2015-10-23, 11:40
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddematte
Varför diskuteras inte Veckans Brotts ansvar som triggare?

Stort inslag om skolskjutning i tisdagens program.

Programmakarna bör nog känna sig lite kymiga idag.

Men vad ska dom göra? Programmet går ju ut på att gotta sig i brott på bästa sändartid.

Men kopplingen mellan tisdagens avsnitt och torsdagens dåd var bland det första jag reflekterade på.

Den som var -61?
Citera
Medlem
Thornhills avatar
Bara jag som ser hyckleriet kring detta fallet kontra IKEA-morden? Detta kan bli spiken i kistan för mig. Jag skiter snart att följa nyheterna.
Citera
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja? När han gick i grundskolan gick han den i en annan skola?

Ingen aning om var den 21 åriga gärningsmannen gick i grundskolan. Men det känns långsökt att de elever som går där nu (6-15 år) skulle ha med honom att göra.
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:

Men vad ska dom göra? Programmet går ju ut på att gotta sig i brott på bästa sändartid.

Men kopplingen mellan tisdagens avsnitt och torsdagens dåd var bland det första jag reflekterade på.
ALP har garanterat planerat detta längre än sedan i tisdags.
Citera
2015-10-23, 11:41
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Terrorister styrs av an stark ideologi/övertygelse och gör välorganiserade dåd.
Han var en sjuk person, det är allt !
Var står det att terrorister måste göra "välorganiserade dåd"? och rasistiska motiv är väl motiv som "styrks av en övertygelse"?

Sjuk person? Mycket möjligt.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, det var det första jag tänkte på också. Det är SVT som är ansvariga för detta brott.
För det är ju självklart att det inte är gärningsmannen som bär ansvaret. Han var bara ett viljelöst redskap för SVT. SVT är en terrororganisation. Jag vill att de tar avstånd från sig själva och Leif GW Persson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Gott om empati har jag för dem som förtjänar det, men när svennen lider och inte gör nåt åt saken förutom att se upp till ALP och skriva på flashback så glädjer det mig när fall som Lisa Holm dyker upp

Så du tycker alltså att ALP gjorde rätt?
Uppenbarligen så led han ju av samhällsutvecklingen och "gjorde något åt det".
Är det honom du känner empati för?
Och du blir glad när en liten svensk flicka blir sexmördad?
Är det så vi skall uppfatta det du skriver?

Du måste vara helt knäpp...
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Och vad beror kritiken mot invandringspolitiken på? Vi läser dagligen om en massa negativ skit som gruppvåldtäkter och gängkrig av blattarna.

Tro fan att någon aspergare eller vad GM nu har för diagnos, spårar ur till slut.

Absolut! Och invandrare läser dagligen om mord, bedrägerier och skit som utförs av svenskar. Tro fan att någon invandrare spårar ur och går till en random svenneskola och knivar 3-4 oskyldiga p.g.a det. Eller?

Fast.. det har ju iofs aldrig hänt. Vad beror det på? Invandrarnas taskiga samhällsutbildning och moral till trots? Vad har svenskar för ursäkt?

GM var uppenbarligen felkonfigurerad. Därför var han kritisk. Precis som alla små rassetomtar här inne. Först när B-svenne fattar det - och tar problemen med integration på allvar genom att vilja göra något åt dem istället för att sopa dem under mattan - så kommer det att bli bättre.

Alla A-svennar fattar redan det här och är i majoritet. Varför inte se och lära av dem istället?
Citera
2015-10-23, 11:43
Medlem
peanut1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Det som är intressant att se är hur Sverigevänner konstant ger sig på svaga offer, inkl Breivik och denna AL i Trollhättan. Det pågår en sanslös hjärntvätt och propaganda på FB, avpixlat och andra nasseforum där man talar om en "invasion" och om ett "folkmord". Om det nu ligger till så här, hur kommer det sig att Sverigevänner ALDRIG ger sig på folk i deras egna storlek? Hur kommer det sig att Nordisk Ungdom och SMR utför sina aktioner i kritvita områden som Östermalm och Kärrtorp men aldrig i Rinkeby eller Tensta? Kan det vara så att ni hade blivit totalt utraderade av Tenstabor, vilket i sin tur leder till att ni får upp hemska minnesbilder där ni blev mobbade, dominerade och utfrysta av den stora stygga blatten? Kan det vara därför ni är så måna om att slakta barn och underåriga som inte har en chans att försvara sig? Förstår ni inte att medelsvennen knappast har någon sympati för era aktioner?

Allt jag har att säga är att ni Sverigevänner är ett jävla pack som borde gå och självdö. Hoppas vänsterfacisterna tar kål på er. Hört att ni brukar åka på smäll ganska ofta av dem.

Vad pratar du om?
När du ska tala om hur ett brott konstant upprepas kan det vara bra om du har mer att gå på än ett dåd som händer för första gången i Sverige
Citera
2015-10-23, 11:43
Medlem
SS trenchcoat:
https://www.google.se/search?q=ss+trenchcoat&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source =univ&sa=X&ved=0CC8QsARqFQoTCPWno9Sm2MgCFQaBcgod3q cMBw&biw=1152&bih=575

SS hjälm:
https://www.google.se/search?q=ss+trenchcoat&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source =univ&sa=X&ved=0CC8QsARqFQoTCPWno9Sm2MgCFQaBcgod3q cMBw&biw=1152&bih=575#hl=sv&tbm=isch&q=ss+helmet

SS kläder på GM ja, inte nån löjlig starwars wannabe...
Citera
2015-10-23, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Så du tycker alltså att ALP gjorde rätt?
Uppenbarligen så led han ju av samhällsutvecklingen och "gjorde något åt det".
Är det honom du känner empati för?
Och du blir glad när en liten svensk flicka blir sexmördad?
Är det så vi skall uppfatta det du skriver?

Du måste vara helt knäpp...
Jag blir glad så fort något dåligt händer en svenne, lyckorus kan man typ säga

Sen tar du första delen där ur kontext tycker jag, det finns andra saker man kan göra än att döda för att stoppa förödmjukningen, och det har inte svennen i dagens samhälle gjort. Så då förtjänar med all form av förödmjukningen
Citera
2015-10-23, 11:45
Medlem
Så, avskedsbrevet som mördaren lämnat efter sig, kan det tänkas dyka upp här i tråden? Blir FUP ens offentligt när åtal aldrig väcks iom GMs död? Man blir ju onekligen nyfiken och en produkt av 90-talet borde väl åtminstone ha hyfs att lägga ut brevet online så Flashback kan få analysera tidigt i processen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in