2015-10-23, 09:10
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Vad är motiven vanligtvis vid skolskjutningar?

Ja, vad sägs om mobbing vara utstött osv?
Var han det då? Det finns inget som tyder på det, du baserar din åsikt utan någon grund. Jag tycker det är fullt möjligt att han hade rasistiska motiv med tanke på dagens invandringspolitik och hans aktivitet på sociala medier och youtube.
Citera
2015-10-23, 09:12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockerKartongen
Se väldigt mycket ut som en tysk hjälm från andra världskriget, kan vara en kopia. orginalet kan vara dyrt, mycket dyrt...

Jag håller med. Trodde först det var en samurajhjälm. Men nu syns det att det är en tysk hjälm och en paintball mask.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Born2party
Det känns som att varje gång det är en svensk som mördar invandrare släpper dom information och namnet på gärningsmannen mycket snabbare. Säkert för att minska chansen för hämndaktioner. Men ändå, känns halv shitty

Har du lite siffror på det där?

Annars var ju din avsikt knappast mindre oärlig än "dom":s.
Citera
Medlem
Jag har funderingar kring händelseförloppet som jag hoppas någon kan besvara. Man hittar en skadad vuxen man vid entrén som förs till sjukhus. Därefter hittar man en avliden vuxen man vid cafét. Vilken av dessa män är det som blir stucken av GM framför "Sara" och hennes vän när de tar kort med GM? Läser man artiklar om den avlidne mannen verkar han ha sprungit för att försöka avväpna GM när denne svingat svärdet mot elever vid cafét vilket inte stämmer överens med "Saras" berättelse. Är det då den skadade mannen vid entrén som blev stucken framför "Sara"? Tittar man på hennes bild ser det ju ut som att de befinner sig en bra bit in i skolan, har då offret krupit till entrén eller vad hände?

Det vore bra med en karta eller ritningar över skolan så man förstår avstånden i byggnaden. Sitter några möjligtvis på dem?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Journalisten på SVT nu: "Så han valde bort helsvenska barn?"

Helsvensk? När kunde man ha bli det i Sverige. Enligt Reinfeldt kunde man inte vara svensk, helsvensk.

Det har inte du menar du?
Efter att ha sett de anhöriga utanför skolan så tror jag inte att det var speciellt tätt mellan de "helsvenska" barnen innanför skolans väggar.ö

Edit; var det inte Reinfeldt som sa att hans farfars farfar eller farfars farfars far var neger?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2015-10-23 kl. 09:15.
Citera
Medlem
Shurikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Var han det då? Det finns inget som tyder på det, du baserar din åsikt utan någon grund. Jag tycker det är fullt möjligt att han hade rasistiska motiv med tanke på dagens invandringspolitik och hans aktivitet på sociala medier och youtube.
Med tanke på att han bodde i en håla som trollhättan med 25 facebookvänner varav 20 av 25 lär vara familj, så jo, mycket tyder på det. Till och med media har skrivit om hans tillbakadragenhet.
Senast redigerad av Shurikan 2015-10-23 kl. 09:15.
Citera
2015-10-23, 09:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Och döda människor ska inte få sin rätt prövad menar du? Så hade man skjutit ihjäl IKEA-mördaren så hade han blivit skyldig per automatik? Jag hoppas du själv inser dina intellektuella brister i ditt resonemang här men jag betvivlar det,

Nä, men om de tagit EN GM på bar gärning.
Citera
2015-10-23, 09:15
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Bara för att det är den enda diagnos som du har hört talas om.. Det är väl det enda som det inte lutar åt...

Nej bara för att alla adhd kids när man var liten hade exakt samma drag. Man ser på honom att något är snett.
Citera
2015-10-23, 09:16
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Du har fel. Hade attacken varit mot ett asylboende exempelvis så hade reaktionen varit minst lika stor.

I slutändan så handlar det om mediaexponering och detta utnyttjar Mr Löfven gång på gång.

Varför tror du Löfven fördömde attacken mot ikeamördarens asylboende men inte själva morden på Ikea?

Det beror ju på om GM uppenbarligen begår sina brott under någon slags psykos vilket verkar vara fallet i IKEA-morden. Jag tror knappast det är fullt psykiskt sjuka människor som tänder på flyktingboenden även om dom har väldigt lågt intellekt.

Men nej, i ett labbtest kan jag garantera att människor skulle reagera starkare på skolmassaker än andra terrorbrott, om man bara informerar den som ska bearbeta informationen.
Citera
2015-10-23, 09:16
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Nej bara för att alla adhd kids när man var liten hade exakt samma drag. Man ser på honom att något är snett.

Bara för att...var ser du det?
Citera
2015-10-23, 09:17
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det beror ju på om GM uppenbarligen begår sina brott under någon slags psykos vilket verkar vara fallet i IKEA-morden. Jag tror knappast det är fullt psykiskt sjuka människor som tänder på flyktingboenden även om dom har väldigt lågt intellekt.

Men nej, i ett labbtest kan jag garantera att människor skulle reagera starkare på skolmassaker än andra terrorbrott, om man bara informerar den som ska bearbeta informationen.

Han har ju sagts vara frisk nog att dömas till fängelse då har man väl ingen psykos.
Citera
2015-10-23, 09:18
Medlem
enaxtrolls avatar
är Antons Facebook borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in