2015-10-22, 23:07
Medlem
JnDs avatar
Såg precis Löfvens tal, varför läser han från ett papper? Har han ingen åsikt själv?
Citera
2015-10-22, 23:08
Medlem
Bra bilder här från Daily Hail

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3284339/Five-injured-sword-attack-Swedish-school-suspect-shot.html
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Bilden han posererar med de två tjejerna sa jag för 2 timmar sedan att jag trodde han gjort EFTER sticken. Tankar och idéer? Snälla sluta snacka politik.

Vad baserar du det på ?

Borde ju ha varit skrik o panik igenom hela skolan efter dådet, detta bör ju även de två tonårsbrudarna få med sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Med risk för att få alla vänsteranhängare efter mig nu:

Gick GM själv på samma invandrartäta skola? Kan han rimligtvis ha blivit mobbad, trakasserad under skolgången utav invandrare då? Tänker mest om han under några år nu byggt upp ett hat som tyvärr eskalerade rätt ordentligt tidigare idag.

kan mycket väl vara så, även om man skrev ut på aftonbladet att flera av fd klasskompisarna hade beskrivit honom som trevlig, men också som tyst och att han levde i sin egna lilla värld.

han kan ju med andra ord vara sådan extremist som inte visar ett skit för andra, hans föräldrar var ju väldigt förvånade om jag inte minns fel.
Citera
2015-10-22, 23:09
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad baserar du det på ?

Borde ju ha varit skrik o panik igenom hela skolan efter dådet, detta bör ju även de två tonårsbrudarna få med sig.

Han hade knivhuggit en lärare utanför skolan innan denna bilden togs, enligt polisen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Var har du läst det fetade?

nej polis sköt två skott mot gm, ingen annan.
Citera
Medlem
jonas-martinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Efter att ha gått igenom hans likes så finns det väldigt lite som styrker Expo- och MSM-analysen. Ingenting alls faktiskt. Om man ska bygga ett case på hans youtubevideos så är det gamergate-ateism-nihilism kombinerat med idéer om att social justice warriors/feminister är dumma i skallen och djupt korrupta ögontjänare. Inga konstiga åsikter då väldigt många unga som följer trender i USA tycker ungefär så.

Gissar att han helt enkelt hamnat i nån sorts nihilistisk kris och helt plötsligt fick lust att utföra ett idiotdåd i amerikansk schoolshooting-stil av ungefär samma värdelösa skäl so sådana dåd brukar utföras. Blir intressant att se hur fallet utvecklar sig. Att så många vänstermiffon vill politisera det här på så svaga grunder bara för att kunna kleta ner sina fiender tycker jag säger mer om deras karaktär än om fallet.

Mycket bra inlägg. Jag ögnade snabbt igenom de gillade videoklippen och instämmer helt och hållet med dina slutsatser. Möjligen sympatiserade GM med SD men det säger inte särskilt mycket eftersom det numera är över en miljon svenskar som gör det. Låt oss hoppas att polisen gör en betydligt grundligare och sakligare utredning av GM:s motiv polis än Expo och MSM.

Svt rapar upp att GM var "fascinerad av nazismen". För att han gillade några videoklipp med anknytning till WW2? Nog krävs det mer än så för att man ska kunna sägas vara fascinerad av ett ämne? Sedan hävdas det i artikeln att den hjälm GM bar är "förvillande lik den hjälm tyska soldater bar under under andra världskriget".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/garningsmannens-avled-efter-polisens-skott

Journalisten har tydligen aldrig sett Star Wars men det är klart, vill man se nazister överallt och koppla så många våldsdåd som möjligt till nazism och högerextremism så är det lätt att glömma sådana detaljer. Vi kan kanske ha en omröstning här i tråden. Hur många associerar hjälmen till Star Wars och Darth Vader och hur många associerar till tyska soldater från andra världskriget?
Citera
2015-10-22, 23:10
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peanut1
Källa på det?

Ont:
När man ser vad han gillat på youtube är det inte svårt att lista ut att det handlar om en djupt olycklig och möjligtvis personlighetsstörd individ, förmodligen kombinationen av båda.

Då är det lite märkligt att prata om att han "är ett jävla svin" och "patetisk".

Nu ska vi höra tjat om detta dåd i 10 år framåt så fort vi pratar om Sverigedemokraterna, trots att det här är första gången liknande händer.

Uttrycket "värdegrund" är ett uttryck för förtryck och är inte en del av vad vi kallar demokrati. En individ ska i en demokrati inte tvingas till sitt tyckande, utan var och en har sin rätt till sin personliga åsikt.

Så ta din "värdegrund" och kör upp den i arslet, hoppas du dör av det IDIOT!
Citera
2015-10-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan förstås vara så att svärd hade varit hans förstaval i alla fall, men hur det än ligger till med den saken så skulle förmodligen skjutvapen gett ett högre antal offer. Med andra ord är det ju i alla fall tur (i oturen) att det blev ett svärd den här gången och inte något ännu dödligare.

Ja men det gör mig fundersam.

Man kan göra väldigt mycket skada med ett svärd och det bara inom en minut.
GM har haft flera minuter på sig och tagit sig tid för fotografering bla.

Han kan ju ha varit helt värdelös på att använda svärdet och kanske även obeslutsam, låg reell motivation och övertygelse osv.

Jag tycker nog att det finns en möjlighet att han faktiskt fick gjort det han kom för om du förstår vad jag menar?

Vi har däremot hört alldeles för lite för att säkerställa någon koppling mellan GM och BO. Det mesta är fortsatt höljt i dunkel och kommer förbliva sådant iom GM´s död.
Citera
2015-10-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Med risk för att få alla vänsteranhängare efter mig nu:

Gick GM själv på samma invandrartäta skola? Kan han rimligtvis ha blivit mobbad, trakasserad under skolgången utav invandrare då? Tänker mest om han under några år nu byggt upp ett hat som tyvärr eskalerade rätt ordentligt tidigare idag.

Det är det mest realistiska. Jag upplevde massor av hat från araber där jag gick och den skolan var typ 50-50 araber och svenskar. I hans var det ju ännu värre ställt. Han blev säkert bötad och hotad på daglig basis.
Citera
Medlem
LillaBlommans avatar
Bekräftelse

Fått veta av en som kände GM, att han inte tyckte om invandrare så mycket..
Men ett svärd....? Why.....

Kan också bekräfta av personen jag känner, att GM inte gått på den skolan förut.

Vila i frid till offren som dog..
och styrka till er som blev skadade
Senast redigerad av LillaBlomman 2015-10-22 kl. 23:13. Anledning: Glömde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
En insnöad opålitlig gamer som suttit inne likt en enstöring och lirat samtidigt som han byggt upp ett större hat mot sin omgivning framförallt gent emot invandringspolitiken i Sverige. Ett lägre IQ än majoriteten samt en kraftigare störning i hjärnan kombinerat med våldsamma spel gör att det en dag svartnar. Något han antagligen planerat ett tag. Man vill ju tro att han fått sin utstyrsel från huvudpersonen i spelet Dishonored.

Du är medveten om att den grupp du adresserar tenderar att ha högre IQ än medel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in