2015-10-22, 23:45
Medlem
Någon som vet något om en krockad ambulans vid skolans Entré?

Bilder:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21629275/803/normal/5ec04cc7308e2/KP_2015_KRONAN_2274.JPG
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21628470/705/normal/1cc4d6f9fce54/skola.jpg
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Sant. Förrän åtal var väckt, skulle jag ha skrivit.

Det har dock hänt tidigare att folk blivit uthängda innan åtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Vilka är offren? Är båda invandrare? Tycker det florerar mycket rykten om att GM är högerextremist, men har hittills inte sett ett enda bevis. Fram med dem. Bilder och namn på de mördade!
Funderar på varför en 17 åring är på en grundskola !!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Nope. 6an till 9an är jättevanligt i Stockholm iallafall.

Inte väldigt förvånad över att Stockholm kan ha tillåtits dispans

Jag antar att Fridolin har ett och annat att förklara.

Tack för infon.
Citera
2015-10-22, 23:46
Medlem
Wertyms avatar
jag tänker så att kanske så tittade GM på Efterlyst i tisdagskväll, där sände dom bilder från en polisövning. dom övade på ett scenario där en skytt skjuter folk på en skola. sedan två dagar efteråt tar GM och gör likadant, fast med ett svärd.

kanske bara var ett sammanträffande eller så blev han inspirerad av reportaget.
Citera
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Känns som att han planerat att göra något men väl där gjorde han allt spontant.

Tror ni att han ville dö? Vet inte men av någon anledning så tror jag faktiskt inte att han riktigt var medveten och beredd på konsekvenserna

Anton måste ha haft en fattig hjärnverksamhet. Han kunde säkert inte tänka i termer av konsekvenser. Det enda goda med den här händelsen är väl att Antons frön inte längre bidrar till genpoolen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Tydligen så blir man nazist i Sverige om man likear videos som handlar om Hitler.

Finns inget sjukare land än Sverige just nu. Det är någon form utav masspsykos

Ja märkligt.. Jag är lite äldre men för några år sedan gillade jag Rammstein! Fan om nån kommer på mig nu.. Gillar dock inte Hitler, men Rammstein verkar funka för att vara höger..Å då är jag opolitisk
Citera
2015-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du menar att GM var en frisk fläkt i detta sjuka land?
Vadan denna dogmatiska oenighet? Traditionen i sverige är väl ändå konsensus? Det borde gå att enas om vilka som har mest skuld i denna incident.
När kan vi vänta oss det första förslaget om att SD BÖR FÖRBJUDAS SOM ORGANISATION /PARTI???
Och så kan ju mkt upprördhet sparas - till kommande dramer av liknande sort, i det spännande landet Sverige?!
Citera
Medlem
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Du har stavreskolan och lyrfågelskolan bara 2-3 kvarter ifrån mgm's bostad.
Stavreskolan är nästan helt etniskt svensk med något enstaka undantag. Lyrfågeln är också nästan helsvensk med undantag av välkomsten där det går lite nyanlända, men dom bussas dit och området är i stort sett helsvenskt annars.

Kronan däremot ligger på andra sidan stan och har säkert 95% med utländsk härkomst och ligger i stans invandrartätaste bostadsområde.

Det är fakta. Vad man drar för slutsatser av det lägger jag mig dock inte i.

Inte ens två, tre kvarter. Han bodde i första lägenhetshuset i korsningen Tunhemsvägen/Slättbergsvägen, precis intill Lyrfågelskolan. I övrigt är din beskrivning korrekt.
Citera
2015-10-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Du har stavreskolan och lyrfågelskolan bara 2-3 kvarter ifrån mgm's bostad.
Stavreskolan är nästan helt etniskt svensk med något enstaka undantag. Lyrfågeln är också nästan helsvensk med undantag av välkomsten där det går lite nyanlända, men dom bussas dit och området är i stort sett helsvenskt annars.

Kronan däremot ligger på andra sidan stan och har säkert 95% med utländsk härkomst och ligger i stans invandrartätaste bostadsområde.

Det är fakta. Vad man drar för slutsatser av det lägger jag mig dock inte i.

Kan ju mycket väl vara att det är för att de har utländsk härkomst, men har även funderat på om det kan ha att göra med att han kanske känner elever/lärare som går på de två skolorna som ligger närmare hans bostad, vilket gjort det "jobbigare" för honom, för det lär ju vara lättare att ha ihjäl folk som man inte känner.
Citera
2015-10-22, 23:48
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redholo

Fundera på du. Vilka bevis finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in