Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-01, 13:49
Medlem
Oliveiras avatar
Tittade några minuter här och där på sista avsnittet bara för sakens skull. Chockades mest över hur gammal och härjad Sofia Helin såg ut. Har hon bara blivit gammal, eller har det något med intrigen att göra, och hon är fulsminkad? Hennes skådespeleri såg i alla fall lika stelt ut som tidigare, eller det kanske snarare är hur rollfiguren är skriven.
Citera
2015-12-01, 14:29
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tittade några minuter här och där på sista avsnittet bara för sakens skull. Chockades mest över hur gammal och härjad Sofia Helin såg ut. Har hon bara blivit gammal, eller har det något med intrigen att göra, och hon är fulsminkad? Hennes skådespeleri såg i alla fall lika stelt ut som tidigare, eller det kanske snarare är hur rollfiguren är skriven.
titta lite mer så får du svaret
Citera
2015-12-01, 17:21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
titta lite mer så får du svaret

Ah, den utspelar sig 14 år senare eller nåt?
Citera
2015-12-01, 17:48
Medlem
KeithRichardss avatar
Jag gillar konceptet och Saga, men tycker att de klämmer in för många sidointriger och bifigurer som man hinner glömma bort under seriens gång.

Det absolut sämsta är i alla fall den som sjunger låten i introt. Han låter förståndshandikappad och har ett sopigt engelskt uttal. Ta bort!
Citera
2015-12-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag gillar konceptet och Saga, men tycker att de klämmer in för många sidointriger och bifigurer som man hinner glömma bort under seriens gång.

Det absolut sämsta är i alla fall den som sjunger låten i introt. Han låter förståndshandikappad och har ett sopigt engelskt uttal. Ta bort!

Mästerligt val av låt och den är riktigt bra! Lyssna på låten och framför allt texten. Som går hand-i-hand med seriens innehåll och budskap. Framför allt första säsongen.
Citera
2015-12-01, 20:09
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Mästerligt val av låt och den är riktigt bra! Lyssna på låten och framför allt texten. Som går hand-i-hand med seriens innehåll och budskap. Framför allt första säsongen.
Men valet av sångare??
Citera
2015-12-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Jag var väldigt övertygad om att han som sköt polisen (Rasmus Larsson) i början skulle visa sig vara någon annan, en medbrottsling, eftersom att de inte visade vem det var som sköt.
Jag var otroligt övertygad om att det skulle stiga ut en medbrottsling (kirurgen) ur den där ladan.
Är minst sagt besviken på avslutandet av själva brottet, men utöver det tycker jag att det var ett väldigt bra slut och jag blev minst sagt lättsam när Saga inte hoppade framför tåget.

Ser fram emot att se mer utav Saga och Henrik tillsammans. Tycker dock att de skulle haft med någon tvist i slutet som helt chockade tittarna och förändrade allt, det skulle gjort det hela så mycket mer spännande och intensivt. Det gick ju redan att räkna ut hur fallet skulle gå när det visade sig att Emil var den enda mördaren och när han hängde sig själv och Freddie. Inte så svårt att räkna ut att Saga och Henrik skulle komma in springandes i sista sekund.

Tack för en bra säsong, förhoppningsvis blir det en till om jakten på Henriks familj.

Jag håller om att jag gärna sett en medhjälpare till Emil.

Men jag tror att manusförfattarnas avsikt med kirurgen som karaktär var att visa att det inte behöver gå åt helvete för alla vanvårdade fosterhemsbarn, att alla inte blir knäppa stalkers som Annika eller kalla mördare som Emil. Att det går att lyckas ändå i livet, även om minnen givetvis satt spår som aldrig helt går ur.
Citera
2015-12-01, 21:07
Medlem
Tycker också det är ett mästerligt val av ledmotiv. Sätter stämningen briljant. Oroväckande, melankoliskt, som om något är förlorat för alltid.
Citera
2015-12-01, 22:28
Medlem
Ugglens avatar
En grej jag minns att jag hajade till över, men som inte tagits upp i tråden, är att den kvällen som som Saga ska ha hotat sin mamma så var hon med Henrik.

Tycker mig minnas att när Sagas mamma berättar för Rasmus att Saga hotat henne kvällen innan, så hade hon varit med Henrik just den kvällen. Det borde väl vara nog att rentvå henne helt??
Citera
2015-12-02, 00:31
Medlem
Mattelols avatar
Jag bestämde mig av någon anledning att börja kolla på serien men det gör ont i både ögon och öron att se Sofia Helin skådespela. Jag fattar att hennes karaktär ska vara något speciell men hon överspelar precis lika mycket här som i Arn-filmerna, det kliar i hela kroppen. HUR kan hon få rollen? Det måste finnas någon bättre svenska.
Citera
2015-12-02, 01:11
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
nej inte alls. jag störde mig på Sara från början, men sen vill man ha henne just sån. annars skulle det blivit som vilken random serie som helst med klassiska polisprofiler.
Jag håller inte med, Bron hade hållit hög kvalitet ändå. Seriens framgång bygger inte bara på karaktärerna, utan lika mycket på mordintrigerna samt att det handlar om två grannländer som tvingas samarbeta. Det är det som gör Bron "unik" och har bidragit till framgångarna även internationellt. I de remakes som har gjorts, är Sagas motsvarighet mer nedtonad. Jag tror t om att svensk-danska Bron hade blivit bättre om Saga inte var en enda stor diagnos. Sådana drag, absolut, men inte så extrema.
Citera
2015-12-02, 01:36
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Men valet av sångare??
Du är inte så musikalisk märker jag=) Sångaren är ju fantastisk, och låten finns på riktigt, och är ej skriven till bron. https://www.youtube.com/watch?v=Vy7yuj-UrNI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in