2015-09-22, 23:04
Bannlyst
Dock lite tråkigt för Wolfsburg först igår skandalen inom Volkswagen (om att det ljugit i tester i USA). och idag fick deras fotbollslag en smäll i andra halvlek... Förövrigt i veckans eurotalk pratas lite om Dortmund och bundesliga. Dock för lite men iaf bättre än inget

https://www.youtube.com/watch?t=2&v=eKnyyOK2WvE

55minuter och 30 sekunder in.
2015-09-23, 06:29
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Varför (eller hur) har de det? Om jag inte är alltför dåligt påläst är detta första gången i 1. BL, och ägarförhållandena är som de ska vara (alltså inte som Hoffenheim eller liknande). Har man lyckats knyta till sig så bra spelare ändå?
.
Jag vet att Audi till stor del sponsrat arenan och bygget av träningsanläggningar och andra bidrag till ungdomsverksamheten. De profilerar sig själva som om att det handlar om en långsiktig satsning. Men samtidigt har ju A-laget in tagit flertalet "färdiga" spelare av ganska hög klass så jag utgår från att man skjutit till en hel del transferpengar. Inget jag kan säga med säkerhet dock. Någon annan kanske vet?
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
4. Man skulle varit på Allianz ikväll. Känslan när ens lag ligger under i halvtid för att så totalt vända matchen är alltid underbar, men på plats enorm. Hur var det då inte där ikväll!
Cyberkalle är väl där om jag inte minns fel? Kan tänka mig att det bleva några Maß för honom igår efter matchen (förmodligen innan också)!
2015-09-23, 20:38
Medlem
Ny här på forumet och kommer från Helsingborg, 26 år men håller på Eintracht Frankfurt.
Såg i förra helgen Hamburg mot Frankfurt och tänkte lägga till en kort reserapport.

Tog väl inte mer än 5-6 timmar från Helsingborg raka vägen ner till vårt hotell som låg vid Reeperbahn. Ölen smakade som vanligt gott och schnitzeln var ju given. Mitt första besök på Reeperbahn faktiskt och man kan faktiskt förstå att det är en liten fristad. Dock såg jag inte till något som såg ut att vara "hat" eller slagsmål för den delen. Paulifansen fanns överallt och flaggor samt tröjor vajade faktiskt från nästan varje tak och fönster.

Lördagen gick till så att vi hamna på en pub inte långt ifrån arenan. Väldigt kanon currywurst fick man testa på och Königspilsnern gick ner väldigt lätt i den regniga miljön.

Jämfört med svensk fotboll och mina erfarenheter så kan knappast någon HIF:are eller MFF:are sitta i närheten och dricka öl tillsammans men här kunde Frankfurt och Hamburg sitta tillsammans utan att någon ens hetsade eller brydde sig om den ena eller andra. Förvånansvärt lite poliser med.

Stod i klacken på övre etaget och jag måste säga att Hamburgklacken var jag lite besviken på trots bra ljudtoppar. Frankfurt höll igång hela matchen med bra växelsånger.

Rätt skön match trots 0-0 och resultat var väl rättvist även Frankfurt hade en del av andra halvlek.

Efter matchen hände inget så långt ögat kunde nå och på kvällen satt många Frankfurtfans runt om Reeperbahn och tog sina öl men vi märkte inte av NÅGOT. Allsvenskan har en del att lära av Bundesliga.

Kort rapport. Blir nog en hemmamatch sen innan säsongen är slut.
2015-09-24, 10:47
Medlem
cyberkalles avatar
Fyfan vilken galen vecka bästa i livet.

Grekland var en sak men tisdagen var vansinnig han precis sätta mig med min leberkässemmel och öl när Lewandowskis show började det var redan sjukt bra ös på läktaren men efter dom nio minuterna så fullkomligt kokade Allianz.

Så har man toppat allt med två kvällar på oktoberfesten.

Nu taggar vi för Dortmund nästa helg.
2015-09-24, 11:21
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Grekland var en sak men tisdagen var vansinnig han precis sätta mig med min leberkässemmel och öl när Lewandowskis show började det var redan sjukt bra ös på läktaren men efter dom nio minuterna så fullkomligt kokade Allianz.

Gratulerar att du fick uppleva det live! Måste varit magiskt.
2015-09-24, 20:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Gratulerar att du fick uppleva det live! Måste varit magiskt.
Helt magiskt Stephan Lehmann som är arenaspeaker gick banans.

Tyvärr så blev jag tvungen att åka hem idag pga vissa saker hoppas att jag hinner ner snart igen.
2015-09-24, 20:11
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NURDIESGE
Ny här på forumet och kommer från Helsingborg, 26 år men håller på Eintracht Frankfurt.
Såg i förra helgen Hamburg mot Frankfurt och tänkte lägga till en kort reserapport.

[...]

Allsvenskan har en del att lära av Bundesliga.

Kul att höra! Hoppas du hänger här mer och skriver en längre reserapport!

Nu dags för Leipzig - Freiburg!
Senast redigerad av Lekmand 2015-09-24 kl. 20:26.
2015-09-24, 20:49
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NURDIESGE

Trevlig reserapport. Mången gånger som man förundras över den trevliga stämningen som ofta råder inför BL matcher, skall väl sägas att det inte alltid var så. 80-90-talet var det inte sällan man fick vara försiktig inför matcherna.

Åter igen, välkommen hit. Alltid kul när vi lyckas bredda antalet lag med supportrar här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

När du har nyktrat till är vi nog många som vill höra lite om Greklandsmatchen Kalle, lär ha varit något utöver det vanliga.
2015-09-24, 23:08
Bannlyst
Eurosport har börjat med en ny tjänst som heter Dplay. Har inte testat tjänsten ännu, någon här som har det skulle vara intressant att veta om Eurosport2 där sänds i HDkvalité. Det har dom ju inte på sin vanliga eurosportplayer... Såg förövrigt ett fel i informationen på deras sida.
Här följer du Europadominanten Bayern München, frejdiga Borussia Dortmund, Oscar Wendts Schalke 04 och Albin Ekdahls klassiska Hamburg.

Oscar wendt spelar ju fan inte i Schalke04. Förövrigt är Schalke04 nu 3a i serien
2015-09-26, 15:52
Medlem
Hrgota är inte ens med i matchtruppen längre...skadad?

Varför byter han inte klubb? Han kommer aldrig ta plats i Mönchengladbach, ska han göra det får han byta till en sämre klubb, få speltid och utvecklas och sen gå tillbaka...
2015-09-26, 19:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hrgota är inte ens med i matchtruppen längre...skadad?

Varför byter han inte klubb? Han kommer aldrig ta plats i Mönchengladbach, ska han göra det får han byta till en sämre klubb, få speltid och utvecklas och sen gå tillbaka...
Skulle tro att han kommer att lämna klubben i januarifönstret. Som det är nu är han totalt ute i kylan.

Själv är jag glad och nöjd över den oväntade poäng som Hannover tog i Wolfsburg idag. Spelarna visade en kämpaglöd som jag inte sett tidigare under säsongen. Hoppas att laget kan bygga vidare på detta och komma in i en positiv trend. Nästa helg möter man Werder Bremen på hemmaplan och det är en match som defintivt går att vinna!
2015-09-29, 06:54
Medlem
Germanofils avatar
Utgångstipsen inför kvällens CL känns givna. Bayern ska inte ha några som helst problem med att slå Dinamo Zagreb hemma. Bayer Leverkusen får det däremot riktigt, riktigt tufft. Om de skulle ta poäng på Nou Camp vore det en smärre sensation. Tror tyvärr att vi får se en klassisk Neverkusen-genomklappning och stryk med 4-0 eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in