2015-10-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du lär ju ha rättat dina prov, och där se vad som är dina svagheter. Det är liksom första steget. Sedan får du lista ut hur du ska träna på dina svagheter. Vilken metod passar dig bäst?

Jag siktar högt. Jag kommer träna mycket främst imorgon. Då blir det en kombo av gamla prov, analys av desamma, ordnötning och läsning av argumenterande engelskatexter.

Vad jag har problem med är potensregler, de långa texterna på LÄS och slarvfel. Förstår inte vad problemet är med de långa texterna. Får alltid alla rätt på de korta men de långa ska alltid vara så jävla krångliga.

Vad siktar du på för resultat?
Citera
2015-10-20, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maxhen
Vad jag har problem med är potensregler, de långa texterna på LÄS och slarvfel. Förstår inte vad problemet är med de långa texterna. Får alltid alla rätt på de korta men de långa ska alltid vara så jävla krångliga.
Hur kan du då vara osäker på vad du ska fokusera på de sista dagarna inför provet?
Citera
2015-10-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hur kan du då vara osäker på vad du ska fokusera på de sista dagarna inför provet?

Självklart pluggar jag ju extra på det jag är sämst på men undrade lite mer allmänt vad folk här brukar studera de sista dagarna.

Kommer ni att plugga på fredagen eller bara vila hjärnan då? Lutar åt att ta ledigt på fredag och ta det jävligt lugnt hela dan
Citera
2015-10-20, 19:21
Medlem
TorrFlamingos avatar
Har införskaffat lite adrafinil och crack som jag tänkt använda för att behålla skärpan och fokuset under provet. Har ni någon erfarenhet av vad som kan hända ifall man beter sig lite konstigt/drogpåverkat? Kan man rentav bli avvisad och få provet ogiltigförklarat?

Tänkte ha adrafinilet som grund över dagen och inför de sista provpassen så smyger jag in på toaletten och plockar fram crackpipan för att kräma ut den djupaste mentala kapaciteten.
Citera
2015-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Har införskaffat lite adrafinil och crack som jag tänkt använda för att behålla skärpan och fokuset under provet. Har ni någon erfarenhet av vad som kan hända ifall man beter sig lite konstigt/drogpåverkat? Kan man rentav bli avvisad och få provet ogiltigförklarat?

Tänkte ha adrafinilet som grund över dagen och inför de sista provpassen så smyger jag in på toaletten och plockar fram crackpipan för att kräma ut den djupaste mentala kapaciteten.

Känns som det nästan är lite för sjukt att ta crack. Men bara nästan. Funkar inte sån där ADHD-medicin skitbra? Måste skaffa lite
Citera
2015-10-20, 19:46
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxhen
Känns som det nästan är lite för sjukt att ta crack. Men bara nästan. Funkar inte sån där ADHD-medicin skitbra? Måste skaffa lite

Jo, det funkar nog bra på vissa. Skulle använda det som "grund" isåfall, så som jag tänkt använda adrafinil. Cracket är ju bara till för slutspurten, får en enorm mental boost av det men att köra på det hela dagen skulle vara för sjukt, helt klart.
Citera
2015-10-20, 19:57
Medlem
Citat:

Haha crack? Vilken kille
Citera
2015-10-20, 20:10
Medlem
Vad för tips har ni gällande lagliga preparat som får upp energinivåerna? Hört om dextrose men aldrig testat. Är den som kaffe/redbull eller bättre? Finns det något annat som är att rekommendera?
Senast redigerad av Bronzy 2015-10-20 kl. 20:13.
Citera
2015-10-20, 20:16
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Haha crack? Vilken kille

Ens inställning är ju lite lam ifall man inte gör allt i sin makt för att prestera så bra som möjligt, eller?
Citera
2015-10-20, 20:21
Medlem
Hur mycket kommer högskoleprovet att skilja sig från år till år?
Citera
2015-10-20, 20:27
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Det är helt nya frågor, om det var det du menade.

Svårighetsgraden är nog ungefär samma.
Citera
2015-10-20, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ens inställning är ju lite lam ifall man inte gör allt i sin makt för att prestera så bra som möjligt, eller?
Om du är så desperat, blir det inte lättare att anlita spökskrivare?
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
-3 poäng i år för KVANT, -1 för VERB!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in