2015-10-20, 17:56
Medlem
panther1s avatar
Han kom ju hit när han var 15 säger de. Så han är ju inte 15 år på bilden utan 20 år?
För ingen i världen kan ju tro att snubben på bilden är 15 bast? Killen i glasögon är kanske 16-18 år. Hade någon sagt att Zabi var 25-28 år så hade jag inte reagerat, det låter ganska sannolikt om man ser till hans utseende. Jag säger inte att han inte är 20 år utan bara att min gissning utefter den översta bilden landar på 25-28 år. Men vem vet, han kanske är 20 år gammal. En del människor ser yngre ut än vad de är medans andra ser äldre ut.
Senast redigerad av panther1 2015-10-20 kl. 18:08.
Citera
2015-10-20, 18:09
Medlem
Djsagooggs avatar
Prövade han på how-old.net och mycket riktigt visar han sig vara runt 30.
http://imgur.com/a/9ARPP

Tänk ändå att de lär ha ansträngt sig för att hitta den yngsta möjliga att göra reportage om. Hur gamla är då inte de andra?
Citera
2015-10-20, 18:20
Medlem
Domingo89s avatar
Bra jobbat Flashbackare, det här arbetet håller högre kvalité än den vår kära polismyndighet lyckas med.

Jag tänkte att vi kanske skulle försöka få en viral spridning av den här informationen på sociala medier innan äckelmedia lyckas förstöra innehållet/tysta ner det på sitt magiska vis.

Finns det någon som skulle kunna slänga ihop en trevlig text där information/fakta gällande "Zabi" presenteras sakligt? Följande skulle sedan kunna kompletteras med länkar till diverse bilder samt artikeln. Kom gärna förslag och idéer på hur vi kan få fram ett material som är bra för detta ändamål.

Detta delas sedan som om morgondagen inte fanns av oss alla.

I flera trådar frågar folk vad vi ska och kan göra. Här har ni svaret. Det här är en bra börja. Låt oss samarbeta och få det här äcklet utslängt samtidigt som vi lyfter frågan sakligt och punktligt. Vi har nu en chans att påverka på våra villkor och faktiskt visa hur efterbliven den svenska journalistkåren samtidigt som vi visar hur lögnaktiga dessa bidragssnyltare är.

Avslutningsvis ber jag om ursäkt om jag är off topic.
Citera
2015-10-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djsagoogg

Tänk ändå att de lär ha ansträngt sig för att hitta den yngsta möjliga att göra reportage om. Hur gamla är då inte de andra?

Hörde en representant från migrationsverket säga till SR att det blir en underlig situation när barnen ser ut att vara 40 år. Om man ska vara snäll så får man väl gissa att snittåldern är nånstans mellan 30- 40 år då eller så föds dom med skägg i Talibanbergen, vem vet.
Citera
2015-10-20, 18:32
Medlem
Härligt, ännu en troende muslim som tränar boxning som låtsas vara 16 när han är 36 och gör det väldigt klart att han inte har några som helst planer på att åka hem till Afghanistan igen. Precis vad Sverige behöver.

Det ska bli intressant när alla dessa 16-åringar har gråsprängda tinningar när de är 26 (det vill säga 46). Men då lyckas de väl hitta någon vänstervriden läkare som påstår att folk åldras fortare utav krigstrauma eller något annat skitsnack.

30000 av dessa guldklimpar får vi bara i år... Grattis Sverige... Det är som att leva i en mardröm som bara blir värre för varje dag.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2870094-30-000-ensamkommande-barn-under-2015
Senast redigerad av Aeventyr 2015-10-20 kl. 18:34.
Citera
2015-10-20, 18:38
Moderator
Tystnads avatar
Inte sjutton är han "barn" syns ju direkt.. ett litet skägg under munnen odlar han...

Ja det finns inte en chans att man kommer att kunna leva upp till att hålla denna höga standarden för alla skäggbarn, bara en tidsfråga innan hela systemet kollapsar.
Citera
2015-10-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djsagoogg

Testade den sidan och min 13-åriga grabb fick 25 år som resultat så ta det med en nypa salt.

För övrigt håller jag med om att mr Zabi aldrig kan vara så ung. Snarare runt 25 år trots det faktumet att invandrargrabbar ser äldre ut än deras svenska motsvarigheter.
Citera
2015-10-20, 18:46
Medlem
Någon som har fått svar från GP?
Citera
2015-10-20, 18:48
Medlem
Men om han är 36 och uppger att han är 16 år. Så kommer han alltså att få arbeta till
85 år för att få pension .

Svårt att se hur gammal någon är. Vissa kan ha kraftig skäggväxt i tonåren
Senast redigerad av mangne 2015-10-20 kl. 18:50.
Citera
2015-10-20, 18:49
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Men om han är 36 och uppger att han är 16 år. Så kommer han alltså att få arbeta till
Arbeta?
Citera
2015-10-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne

24 var han väl?
Citera
2015-10-20, 19:02
Medlem
hushlittledarlings avatar
Alla utvecklas olika! Jag vet det kanske kommer som en chock för er barn. Men fakta är att så är det. Vissa ser ut som 20 när de är 15.

Vet tjejer som ser ut som 25 fast de är 16 år.
När jag spelade fotboll så var de som var 16 år redan med i a-laget, stora som hus, starka som fan...

Vet att det kanske är en chock för er. Men handlar det om att håna en invandrare så förstår jag ert hat. Då har ni lyckats... ni är duktiga på att känna att ni har mindre kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in