Citat:
Ursprungligen postat av
SuperChihuahua
Det behöver väl inte betyda att det är en dejtingsida? Du blir garanterat inte uppvaktad av riktiga människor utan det gamla vanliga spamet som man får i mejlen och andra sociala nätverk som inte har resurser att kunna hantera spam. Betyder det att Gmail är en datingsida? Betyder det att Twitter är en datingsida?
Dina jämförelser är absurda då varken Gmail, Facebook eller Myspace har funktioner där man kan signa upp för att träffa andra människor på samma sätt som hi5 gör.
Har du registrerat dig på sidan? Om inte så föreslår jag att du gör det och utforskar det själv.
Man har bland annat en funktion för "Meet Me" som fungerar som ett spel (det är kanske det här man menar med att sidan är en spelsida?) där man får andra personers profiler och där man kan antingen välja "No thanks" eller "Match med ett hjärta på" för att sedan börja chatta med vederbörande person.
Nu går jag igenom funktionen och den har listat hittills alla som har likat min egen profil för sedan gå över till personer som passar mina angivna egenskaper.
Citat:
Han har garanterat registrerat sig för att spela, vilket inte är helt konstigt om man är 9 år!
Det finns inga spel på sidan förutom den här "Meet Me" funktionen och ett "spel" om att ha användare som "pets". Knappast spel som attraherar yngre folk.
Nu kanske man har tagit bort spelen från att ha utvecklat sig till att bli en dating social network sida. Du verkar för övrigt göra en del antaganden själv, han kanske är sexuell mogen för sin ålder vilket inte är helt otänkbart från dessa länder så att han gör sexuella närmanden och vill ingå i en relation med personer som är betydligt äldre är nog inte helt otänkbart.