2015-10-20, 15:32
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ok, ett korrekt påpekande. Det står att de är tillverkade i USA, men det sägs inte vem som skött själva leveransen.
Men tror du att Saudi och de andra agerar självständigt i förhållande till USA?

Jag tror inte USA lägger in protest i FN mot dessa leveranser, kan vi säga..

Det ska bli intressant att se hur offensiven mot Aleppo går, de närmsta veckorna lär bli ganska avgörande för hur hela kriget slutar. Jag tippar på att Assad-alliansen lyckas ta staden, eftersom jag inte ser hur motståndarna ska få in tillräckligt mycket vapen tillräckligt snabbt. Dessutom är det nu attack på alla fronter samtidigt, så båda sidor måste maxa manskapet och jag tror regeringssidan har störst förutsättningar att göra detta.

Rykten om fler iranska marktrupper:
http://www.aljazeera.com/news/2015/10/iran-deploys-troops-syrian-army-offensive-aleppo-homs-151015053316090.html
Citera
2015-10-20, 15:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Muslimska terrorister i Syrien flyr nu i panik efter att Putin visat hur man handskas med jihadslöddret. De f.d sturska terroristerna rakar av skäggen och klär sig i burka av ren skräck. Fortsätter det så här kan Syrien vara befriat innan årsskiftet.

"UTRIKES.Medlemmar i Islamiska staten, IS, flyr nu Syrien hals över huvud för att undkomma Rysslands bombningar. För att enklare ta kunna ta sig ut ur landet klär de ut sig till kvinnor – genom att raka av sig jihadistskäggen och klä sig i burkor."

http://www.friatider.se/livr-dda-krigare-klipper-sk-gget-och-kl-r-ut-sig-till-kvinnor
Citera
2015-10-20, 15:50
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Muslimska terrorister i Syrien flyr nu i panik efter att Putin visat hur man handskas med jihadslöddret. De f.d sturska terroristerna rakar av skäggen och klär sig i burka av ren skräck. Fortsätter det så här kan Syrien vara befriat innan årsskiftet.

"UTRIKES.Medlemmar i Islamiska staten, IS, flyr nu Syrien hals över huvud för att undkomma Rysslands bombningar. För att enklare ta kunna ta sig ut ur landet klär de ut sig till kvinnor – genom att raka av sig jihadistskäggen och klä sig i burkor."

http://www.friatider.se/livr-dda-krigare-klipper-sk-gget-och-kl-r-ut-sig-till-kvinnor

ISIS har ingen heder alls, flyr som kloakråttorna de är. Vi får hoppas att de ryska bombningarna som hittills varit lyckade fortsätter, då kan man nog förvänta sig att de försvinner i sinom tid, däremot innan årsskiftet tror jag personligen inte på.
Citera
2015-10-20, 15:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag tror inte USA lägger in protest i FN mot dessa leveranser, kan vi säga..

Man försäkrar sig förstås om USAs stöd i förväg.
Citera
2015-10-20, 16:05
Medlem
Seriöst
' 'friatider som källa?

Sen den dr artikeln från Reuters är bra,för den säger att Rebellerna behöver mer vapen och att det är hårda strider, men Humanlife jag undrar om du själv läser dina artiklar som en annan användare påpekade för i denna och många fler har man kunnat läsa att det är hårda strider och mycket bombningar MEN att regeringen har det tufft.

Stod något om att 11 st SAA Pansar-fordon slagits ut sedan i Fredags i något område, det är 3 per dag, ca 1100 pansarfordon per år om det fortsätter såhär ett år framåt och det bara i ett av områderna, jag är ingen expert men det känns inte som att det här håller i längden. Sällar mig till dom som säger att detta kan spela USA i händerna och vara slutet på Putin.
Citera
2015-10-20, 16:10
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
ISIS har ingen heder alls, flyr som kloakråttorna de är. Vi får hoppas att de ryska bombningarna som hittills varit lyckade fortsätter, då kan man nog förvänta sig att de försvinner i sinom tid, däremot innan årsskiftet tror jag personligen inte på.

Va i hellskotta har USA pysslat med hela proxykriget , undrar jag?

Med tanke på att , om det stämmer, ryssarna viftar runt lite med sitt flygvapen så flyr dom som råttor på ett sjunkande skepp.
Senast redigerad av Erik Öst 2015-10-20 kl. 16:12.
Citera
2015-10-20, 16:13
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nello
Seriöst
' 'friatider som källa?

Sen den dr artikeln från Reuters är bra,för den säger att Rebellerna behöver mer vapen och att det är hårda strider, men Humanlife jag undrar om du själv läser dina artiklar som en annan användare påpekade för i denna och många fler har man kunnat läsa att det är hårda strider och mycket bombningar MEN att regeringen har det tufft.

Stod något om att 11 st SAA Pansar-fordon slagits ut sedan i Fredags i något område, det är 3 per dag, ca 1100 pansarfordon per år om det fortsätter såhär ett år framåt och det bara i ett av områderna, jag är ingen expert men det känns inte som att det här håller i längden. Sällar mig till dom som säger att detta kan spela USA i händerna och vara slutet på Putin.

Vad är det för fel på friatider?

Din uträkning är ju dessutom bara larvig. Det är ju givet att man tar mer förluster än vanligt vid en full offensiv.
Citera
2015-10-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr

De bryter mot koranen. En man får absolut inte klä sig i kvinnokläder. Om de här killarna avslöjas kan de räkna med ett mycket plågsamt dödsstraff.
http://islam.stackexchange.com/questions/23380/men-wearing-womens-undewear
Citera
2015-10-20, 16:19
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man försäkrar sig förstås om USAs stöd i förväg.

Man behöver nog inte försäkra sig om det...handlar ju också om en puttefnaskleverans knappt värd att nämnas, uppenbarligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nello

Fast det stod också något om att de var i behov av dussintals POW men fått några stycken i senaste leveransen. Sedan är det ju så att POW kanske räckte innan Ryssland och Iran blandade sig i direkt, nu handlar det om luftunderstött totalanfall och rebellerna är nog bra på att möta pansar (särskilt från SAA..) men nu måste de möta allt möjligt samtidigt som de attackeras från luften utan att kunna slå tillbaka.
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är Iran har skickat för trupper. Ett par tusen...vadå?
Citera
2015-10-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Man behöver nog inte försäkra sig om det...handlar ju också om en puttefnaskleverans knappt värd att nämnas, uppenbarligen.

Fast det stod också något om att de var i behov av dussintals POW men fått några stycken i senaste leveransen. Sedan är det ju så att POW kanske räckte innan Ryssland och Iran blandade sig i direkt, nu handlar det om luftunderstött totalanfall och rebellerna är nog bra på att möta pansar (särskilt från SAA..) men nu måste de möta allt möjligt samtidigt som de attackeras från luften utan att kunna slå tillbaka.
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är Iran har skickat för trupper. Ett par tusen...vadå?

Någon uppsatt saudier sa att det var 500 TOW som skickades i förra leveransen. Att döma av alla sprängda pansarfordon i Syrien senaste veckan (som ligger över 10 per dag) så verkar det ju inte vara någon brist. Det kan ju dock vara en brist i omringade områden t ex runt Homs osv.

Tror inte Iran behöver skicka så många egna marktrupper då de väljer att skicka shiitiska miliser från Irak ist. Dessa är t ex involverade i S Aleppo.
Citera
2015-10-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Ni inser att IS i deras motoffensiv igår tog tillbaka flera av områdena de förlorat? Hela historian om att alla flyr är bara propaganda. Om alla hade flytt hade det varit busenkelt för regimen att erövra terräng, det har det inte varit.
Citera
2015-10-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Ni inser att IS i deras motoffensiv igår tog tillbaka flera av områdena de förlorat? Hela historian om att alla flyr är bara propaganda. Om alla hade flytt hade det varit busenkelt för regimen att erövra terräng, det har det inte varit.

Jag skulle tvivla på det, verkar som att du sväljer allt saudierna och terroristerna påstår med hull och hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in