Citat:
Ursprungligen postat av
syriamydear
Kurder kommer aldrig vinna min respekt igenom deras samarbete med dom amerikanska lego soldaterna från FSA.
Ali madad soria snälla snälla
Vem vill ha din respekt med tanke på inlägget innan?
Citat:
Ursprungligen postat av
syriamydear
Jag skulle påstå att om typ 1 år så kommer kurder bete sig precis som IS & Jahbat AN
PYD/YPG är neutrala och vill inte ta ställning i det sekteristiska kriget mellan rebeller och regim, men däremot så har YPG sammarbetat med dessa parter när de haft gemensam intresse, förutsatt att det är förenligt med första satsen. Om inte detta passar dig som är shiamuslim, så har du en extrem hållning.
Notera dock att shittiska militanter redan är som och beter sig som sina sunnitiska motsvarigheter, medan enligt dig själv så kommer kurderna bli som dom om ett år. Att dom blir innebär att det dom blev var något som de inte var innan. Om det nu blir så som du säger, så är det pga att de har anpassat sig till den nivåen som Shittiska/sunnitiska extremister håller. Det är omöjligt som motståndare att inte bli påverkad av de metoderna som Daesh använder och därmed förändras, men YPG har stridit mest och längst mot den här organisationen och jag ser inga förändringar på dom.