2015-10-20, 13:53
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Fast det har ni inte. Ni är med två omgångar kvar beroende av AIKs resultat. Annars har även AIK allt i egna händer. Allt i egna händer hade ni inför den här omgången.
Teoretiskt sett har du rätt såklart, men i praktiken har vi det i egna händer vill jag hävda. Vi har bättre målskillnad än er just nu, +2 för att vara exakt. Men då vi även har gjort fler mål ligger vi i praktiken +3 bättre. Med tanke på att vi möter Halmstad har vi dessutom chansen att utöka denna rejält och i princip göra den ointaglig. På så sätt tycker jag att vi har den bästa chansen att själva påverka utgången om vi vinner våra matcher och därmed har vi det, i praktiken, i egna händer.
Senast redigerad av Otrolig 2015-10-20 kl. 13:55.
Citera
2015-10-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Dröm vidare du
Inte en chans att IFK tar 3 poäng mot AIK med det spel man visar upp i det sista.

Inför avgörande matchen IFK-AIK år 2009 var:

IFK obesegrade på hemmaplan (jämför AIK 2015)
AIK hade matchen innan spelat oavgjort hemma mot Örebro, "med hjärtat i halsgropen" (Jämför IFK igår).

Just saying. Dags för revansch.
Citera
2015-10-20, 14:00
Bannlyst
Citat:
Hur känner den riktiga Djurgårdaren nu när man spelat guldet till AIK?
Hur ser man på Walker nu,AIKaren Walker.

Ska bli kul att få läsa Dr Phil matchanalys efter det att han har kommit hem till Göteborg från Tele2,även att höra hans klagande på domaren i Hjalles agerande.
Inte mej du frågade men att det var en solklar hands när DIF:aren drar mej sej bollen är väl inget som någon kan säga något om.
Citera
2015-10-20, 14:06
Medlem
Norrköping vinner resterande matcher. Har ni ens sett Malmö i Allsvenskan i år? Lägg till att matchen spelas tre dagar innan Sjaktar borta. Räkna med rotation och tankarna på annat håll. Det är så MFF anno 2015 fungerar
Citera
2015-10-20, 14:15
Bannlyst
Citat:
Dröm vidare du
Inte en chans att IFK tar 3 poäng mot AIK med det spel man visar upp i det sista.
Med tanke på hur AIK blev utspelade av HBK i andra halvlek kan vårt spel räcka i alla fall.
Citera
2015-10-20, 14:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Inför avgörande matchen IFK-AIK år 2009 var:

IFK obesegrade på hemmaplan (jämför AIK 2015)
AIK hade matchen innan spelat oavgjort hemma mot Örebro, "med hjärtat i halsgropen" (Jämför IFK igår).

Just saying. Dags för revansch.
Fast då liksom nu ligger AIK före i tabellen

Btw, finns det höjdpunkter från HBK-AIK?! Letar som ett as men hittar ingenting förutom självmålet..
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-10-20 kl. 14:26.
Citera
2015-10-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Inte mej du frågade men att det var en solklar hands när DIF:aren drar mej sej bollen är väl inget som någon kan säga något om.

Och vad har det att göra med vad Djurgårdarna tycker om att deras lag spelat guldet till värsta rivalen???

Men snacka om plast du,håller på Frölunda Indians Och IFK Göteborg
Tror du en som håller på Hammarby fotboll skulle hålla på Djurgården i SHL?
Jävla idiot är vad du är.

Men oavsett handsen så lät domaren spelet gå vidare och Hjalle la armarna runt DIF spelaren som föll och fick straff med sig.
Och detta är sanningen och fakta,därmed gjorde sopan Walker 2-2 och med det stor chans spelade guldet till Solna.
Citera
2015-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Med tanke på hur AIK blev utspelade av HBK i andra halvlek kan vårt spel räcka i alla fall.

Med tanke på hur dåligt IFK spelat mot DIF senast så jämnar det ut sig. Och AIK har 1 poäng mer. Och då räcker det med 1 poäng mot Blåvitt om man sedan slår ÖSK. Vilket absolut inte är omöjligt.

Dessutom har ÖSK inget att spela för i sista medan KFF kanske har det. Så en enkel seger mot KFF kan man inte räkna med.

Så jag säger att allt annat än guldet till Solna är en skräll.
Citera
2015-10-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Norrköping vinner resterande matcher. Har ni ens sett Malmö i Allsvenskan i år? Lägg till att matchen spelas tre dagar innan Sjaktar borta. Räkna med rotation och tankarna på annat håll. Det är så MFF anno 2015 fungerar
Om inte MFF förlorar och Ellos vinner i nästa omgång så måste de gå för fullt i sista för att försöka komma 4a. En missad Europaplats för MFF vore katastrof med den trupp de har nu. Skulle säga att det är viktigare att komma 4a än att ta ett poäng mot Schaktar...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fast då liksom nu ligger AIK före i tabellen

Btw, finns det höjdpunkter från HBK-AIK?! Letar som ett as men hittar ingenting förutom självmålet..

Höjdpunkter finns väl alltid på fotbollskanalen?
http://www.fotbollskanalen.se/video/3212241/hojdpunkter-galna-sjalvmalet-ger-aik-guldhopp/
Citera
2015-10-20, 15:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Om inte MFF förlorar och Ellos vinner i nästa omgång så måste de gå för fullt i sista för att försöka komma 4a. En missad Europaplats för MFF vore katastrof med den trupp de har nu. Skulle säga att det är viktigare att komma 4a än att ta ett poäng mot Schaktar...

Höjdpunkter finns väl alltid på fotbollskanalen?
http://www.fotbollskanalen.se/video/3212241/hojdpunkter-galna-sjalvmalet-ger-aik-guldhopp/
Förstår inte hur fan jag kunde missa den, tack så mycket
Citera
2015-10-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Teoretiskt sett har du rätt såklart, men i praktiken har vi det i egna händer vill jag hävda. Vi har bättre målskillnad än er just nu, +2 för att vara exakt. Men då vi även har gjort fler mål ligger vi i praktiken +3 bättre. Med tanke på att vi möter Halmstad har vi dessutom chansen att utöka denna rejält och i princip göra den ointaglig. På så sätt tycker jag att vi har den bästa chansen att själva påverka utgången om vi vinner våra matcher och därmed har vi det, i praktiken, i egna händer.

med stor sannolikhet stämmer det såklart. det är ju dock värt att nämna att HBK faktiskt varit solida defensivt senaste tiden (bortsett från... ja, du vet ) och det inte alls är självklart att norrköping vinner med mer än uddamålet där. örebro är ju dock också i bra form, men har likt HBK ingenting att spela för längre, någon lätt match för AIK blir det nog dock inte.

däremot vågar jag stå för att jag för första gången håller AIK som favoriter till guldet nu. norrköping är kanske i förarsätet rent tabellmässigt och har större chans att påverka utkomsten själva, men jag tror ändå att vi oftare lyckas ta 4p/6p än vad ni eller IFK göteborg gör det. nu får man väl skit för att man inte gör en göteborgare och kallar örebro favoriter i cupfinalen, men även om jag inte ens tror AIK vinner hälften av gångerna så ser jag oss som marginella favoriter.
Citera
2015-10-20, 15:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Det var väl typ det enda som hände i den matchen förutom om du sätter en kamera på er tilltänkte ersättare till Nisse (Ali Khan) där du kan se att de flesta av hans ingrepp är väldigt pissiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in