2015-10-20, 12:12
Medlem
BlackIncs avatar
Tystad av vänstermaffian.

Så fort det skrivs något positivt om SD, så sätt en jävla stor maskin igång.

Nu är det en "kändis" som skriver något positivt om SD. Japp! Då slår man på den stora trumman!
Tidningar (Aftonbladet) skriver artiklar och andra kändisar kommenterar inlägget negativt. Plus en massa "vanligt" folk ska göra påhopp på Christer.

Det är ju så dom jobbar!

Men när någon skriver något om miljömupparna eller om VPK. Då ska det hyllas!
Åsiktsfrihet? Ja, men bara om man har "rätt" åsikt.

Tystad av vänstermaffian.....
Citera
2015-10-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Det var katastrofalt illa skrivet av en person som gjort sig känd som låtskrivare! Han måste ha andra som skriver ner texterna åt honom. Sätt honom på SFI-utbildning! Tror inte han blir godkänd.

Så tragisk du är. Jag känner begåvade IT-ingenjörer som har dyslexi. De jobbar i team så det blir aldrig några problem. Samma gäller väl för musiker.
Citera
2015-10-20, 12:17
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har Christer dyslexi? Isf är det extra lågt att förlöjliga honom på grund av stavningen. Det är det i vilket fall som helst. Det är argumenten som skall bemötas, istället blir det mest infantila personangrepp.
Det kanske han har, men av någon anledning verkar Sverige-Demokrater generellt sett lida mer av dyslexi än andra. Varför inte bara låta någon som kan stava och använda punkt (är detta något som blir problematiskt eller har det med förstånd att göra?) dubbelkolla vad du har skrivit innan du lägger ut det på FB inför hela svenska folket? Om han nu vet om att han skriver illa. Annars är han ju väldigt världsfrånvänd.

I tråden som åkt i papperskorgen hävdar någon att Gurra G har skrivit något sådant här:
Citat:
Gurra G ‏@GustaveLund Just D
Varför har alla förutsatt att Christer Sandelin skulle vara intelligent? Det tycker jag är fascinerande.

Jag är också lite fascinerad. Sandelin har väl aldrig framstått som särskilt intellektuell eller intelligent? En vanlig white-trash-snubbe som gör själlös musik för folk som inte orkar tänka så mycket, gillar säkert att läsa Läckberg och kolla på hockey etc.

Nu menar jag verkligen inte att det är något fel att vara en sådan person, men att just han av alla "kändisar" skulle vara Sverige-Demokrat är väl knappast förvånande?
Citera
2015-10-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21614104.ab

Vad har detta för nyhetsvärde (som gör att Aftonbladet väljer att skriva en artikel om det)? Christer Sandelin är en föredetting vars dåligt underbyggda karriär somnade in för flera decennier sedan. Han är lika intressant som ogräs. Knappt 20% av alla andra svenskar vill förmodligen också ha Åkesson som statsminister, så Aftonbladet kunde lika gärna ha citerat random Facebook-inlägg från Kenneth i Jordbro eller Billy i Sorsele. Ska han släppa en skiva snart och törstar efter publicitet? Sandelin är en nolla både som kändis och (uppenbarligen) i intellektuell bemärkelse. Det är bara sorgligt att han fortfarande får uppmärksamhet. Tig ihjäl honom istället och tvinga honom att ta ett riktigt jobb så vi slipper mer av hans pubertala pekoral. Ångrar redan att jag ägnade tankekraft åt detta. Jag hade nästan glömt att han fanns.
Citera
2015-10-20, 12:25
Medlem
Förra tråden hamnade i papperskorgen, så för dom som missat inläggen finns dom sparade här med ett gäng kommentarer.

https://imgi.se/image/FTx
Citera
2015-10-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Vad har detta för nyhetsvärde (som gör att Aftonbladet väljer att skriva en artikel om det)? Christer Sandelin är en föredetting vars dåligt underbyggda karriär somnade in för flera decennier sedan. Han är lika intressant som ogräs. Knappt 20% av alla andra svenskar vill förmodligen också ha Åkesson som statsminister, så Aftonbladet kunde lika gärna ha citerat random Facebook-inlägg från Kenneth i Jordbro eller Billy i Sorsele. Ska han släppa en skiva snart och törstar efter publicitet? Sandelin är en nolla både som kändis och (uppenbarligen) i intellektuell bemärkelse. Det är bara sorgligt att han fortfarande får uppmärksamhet. Tig ihjäl honom istället och tvinga honom att ta ett riktigt jobb så vi slipper mer av hans pubertala pekoral. Ångrar redan att jag ägnade tankekraft åt detta. Jag hade nästan glömt att han fanns.

Nyhetsvärdet ligger ju i att det är en känd person. Jag håller inte med i din kritik mot Christer. Han är en del av den svenska musikskatten. Att han är en föredetting kan jag hålla med om men han var stor på 80-talet. En popikon med låtar som lever och är omtyckta än idag.
Citera
2015-10-20, 12:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil

Så just den här artikeln från AB attackerar du för undermåligt nyhetsvärde? Hahaha... Jovisst, kan väl hålla med, men den blaskan är ju känd för mer innehållsrika artiklar typ, ""Se, vad hon upptäcker när hon vänder sig om!"
Citera
2015-10-20, 12:37
Medlem
Så där ja Pk engagemanget visar sitt rätt mobbning ansikte tillsammans med pressen och hånar ut alla som röstar på SD.

Att det finns även kändisar som röstar på SD är en självklarhet men nu är det första gången någon vågar. Förutom Kommer Christer bli utfryst nu av övriga kändisar och media?
Kommer Christer någonsin få synas i myssoffan igen ?

Jag skulle gärna vilja visa mitt stöd till Christer. Hoppas han står upp rakryggat och inte tar tillbaka sina ord. Men det båda inte gott att han tog bort inlägget. Det är viktigt att man kan se vilka mobbarna är och vad dom skriver.
Citera
2015-10-20, 12:37
Medlem
lite kul att se hur olika folk värderar olika åsikter. När Sandelin går ut och berättar att han är anhängare till SD får han direkt mothugg från olika artister som är som ett kräkmedel i mina ögon, tänker på Schyffert och kleerup bland annat. Många håller med Kleerup, men det är ingen som kritiserar pundaren kleerup för att vara drogliberal. Min slutsats blir då att i många artisters värld är det värre att vara SD-anhängare än att stötta och sponsra knarkkartellerna från sydamerika. Märklig inställning.
Citera
2015-10-20, 12:41
Medlem
FolkeBiras avatar
La han till den bilden till sitt uttalande? Han är bara för skön!
Citera
2015-10-20, 12:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Starkt av Sandelin att svära i PK-kyrkan. Han får dock kallt räkna med att få en släng av "Det goda hatet" samt bli utfryst av kultureliten i framtiden.
Citera
2015-10-20, 13:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
lite kul att se hur olika folk värderar olika åsikter. När Sandelin går ut och berättar att han är anhängare till SD får han direkt mothugg från olika artister som är som ett kräkmedel i mina ögon, tänker på Schyffert och kleerup bland annat. Många håller med Kleerup, men det är ingen som kritiserar pundaren kleerup för att vara drogliberal. Min slutsats blir då att i många artisters värld är det värre att vara SD-anhängare än att stötta och sponsra knarkkartellerna från sydamerika. Märklig inställning.

Godhetskändisarna är som vanligt inte nådiga mot oliktänkande och drar sig inte ens för att mobba Sandelin för hans missbruk av psykofarmaka...
Citat:
Henrik Schyffert Har du mixtrat med dosetten nu igen? Hej då...
Senast redigerad av T.H.F.C. 2015-10-20 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in