2015-10-19, 21:02
  #41893
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du är något på spåren där. SD är ett enfråge parti. När etablerade partier med regeringerfarenhet tar deras frågor visar det sig att SD är nakna. Dom har ingen heltäckande politik. Väljarna kommer att tycka att skola, arbete, säkerhetspolitik skatter mm är viktigare än rätten att skriva negerboll, därför kommer SD att över tid gå bakåt.

Jag tror många här tänker fel om att det bara handlar om partiers förslag som avgör om man vinner sympatier. Det är mer komplext än så.

Det är inte alltid det bästa förslaget (personlig vinning) som får rösterna. Det handlar lika mycket om historik, ideologi, personkemi och varumärke. Även om M rättar till förslagen så framstår man som hycklare när man nu föreslår många av de förslag som man förkastade bara för ett år sedan. Tror ni att väljare glömt "öppna era hjärtan"? Tror ni att väljarna plötsligt tycker att AKB är en varm och öppen person? Tror ni att väljarna plötsligt förstår M:s ideologi? Tror ni att väljarna plötsligt tycker att M har ett fantastiskt varumärke?
__________________
Senast redigerad av FruLibertas 2015-10-19 kl. 21:14.
2015-10-19, 21:05
  #41894
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag tror många här tänker fel om att det bara handlar om partiers förslag som avgör om man vinner sympatier. Det är mer komplext än så.

Det är inte alltid det bästa förslaget (personlig vinning) som får rösterna. Det handlar lika mycket om historik, ideologi, personkemi och varumärke. Även om M rättar till förslagen så framstår man som hycklare när man nu föreslår många av de förslag som man förkastade bara för ett år sedan. Tror ni att väljare glömt "öppna era hjärtan"? Tror ni att väljarna plötsligt tycket att AKB är en varm och öppen person? Tror ni att väljarna plötsligt förstår M:s ideologi? Tror ni att väljarna plötsligt tycker att M har ett fantastiskt varumärke?

Det underlättar i sådana här sammanhang att vräka och taga partiledare. Ny partiledare, ny politik.
__________________
Senast redigerad av Överliggaren 2015-10-19 kl. 21:11.
2015-10-19, 21:30
  #41895
Medlem
S.Kandals avatar
Har senaste tiden varit övertygad om en hejdundrande ökning i opinionen nästa månad. Tror fortsatt på en rejäl uppgång.

men....

Börjar bli mer och mer uppgiven över svenskarnas oförmåga att tänka självständigt, känslorna styr. Det kan tyvärr räcka med att några tomma lokaler brinner ner och vips så bromsas uppgången. Dessa lättlurade själar går givetvis på medias propaganda och vips flyttas fokus från mängd, ekonomi och segregation. Har i diverse inslag senaste dygnet hört vuxna människor i det närmaste gråta. De förbannar hur någon kan göra detta mot folk som flyr för sina liv. Folk är fan inte kloka någonstans, att se helheten finns inte i deras lilla rosa paradis.
2015-10-19, 21:31
  #41896
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag tror många här tänker fel om att det bara handlar om partiers förslag som avgör om man vinner sympatier. Det är mer komplext än så.

Det är inte alltid det bästa förslaget (personlig vinning) som får rösterna. Det handlar lika mycket om historik, ideologi, personkemi och varumärke. Även om M rättar till förslagen så framstår man som hycklare när man nu föreslår många av de förslag som man förkastade bara för ett år sedan. Tror ni att väljare glömt "öppna era hjärtan"? Tror ni att väljarna plötsligt tycket att AKB är en varm och öppen person? Tror ni att väljarna plötsligt förstår M:s ideologi? Tror ni att väljarna plötsligt tycker att M har ett fantastiskt varumärke?
Du glömmer att Sverige befinner sig i den absolut värsta krisen. Jag vill inte låta pessimistisk, men Sverige kan kollapsa som en välfärdsstat. Så om vi förutsätter att M inte vill detta hända och att de menar allvar, kan de lätt bli ett 40% parti - det är bara att börja agera. Under krisar förlåter folk snabbt.
Problemet är att de är jävla fegisar som flyr för sina goda liv så att de inte kommer att göra ett skit.
De hoppas att EU ska lösa det.
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Det underlättar i sådana här sammanhang att vräka och taga partiledare. Ny partiledare, ny politik.
__________________
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2015-10-19 kl. 21:35.
2015-10-19, 21:51
  #41897
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Har senaste tiden varit övertygad om en hejdundrande ökning i opinionen nästa månad. Tror fortsatt på en rejäl uppgång.

men....

Börjar bli mer och mer uppgiven över svenskarnas oförmåga att tänka självständigt, känslorna styr. Det kan tyvärr räcka med att några tomma lokaler brinner ner och vips så bromsas uppgången. Dessa lättlurade själar går givetvis på medias propaganda och vips flyttas fokus från mängd, ekonomi och segregation. Har i diverse inslag senaste dygnet hört vuxna människor i det närmaste gråta. De förbannar hur någon kan göra detta mot folk som flyr för sina liv. Folk är fan inte kloka någonstans, att se helheten finns inte i deras lilla rosa paradis.
Dumsvensken finns överallt, talade med en bekant som precis blivit far.
Jag beklagade mig över massinvandringen, han muttrade att vi behöver arbetskraften.
Jag kontrade med att 40 talisternas pensionsavgångar räddade kommun och landsting från att sparka folk. Att automatisering kommer minska behovet av arbetskraft, att vi inte klarar dagens takt av 730.000 st per år.
Jaa svarade han dumsvensken, det är klart 730.000 st det fixar vi aldrig.

Folk tänker inte längre än näsan räcker, de måste drabbas själva före de fattar.

Men fler och fler drabbas och de går till SD.
2015-10-19, 22:11
  #41898
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Folk tänker inte längre än näsan räcker, de måste drabbas själva före de fattar.

Men fler och fler drabbas och de går till SD.

Jag känner igen mig själv i dig. Inte avataren då utan din ilska. Jag tycker djävligt illa om "typiska" svenskar som du beskrev. Dom är överallt och irriterar mig. Jag hatar dessutom mycket som svenskar sägs älska, som Evert Taube, dansband, Ingemar Bergman, och Palme. Jag tycker illa om Svensk film nästan utan undantag och svenska författare med några riktigt goda undantag. Mina bästa vänner är och har varit utlandsfödda med ett fåtal undantag. De var/är inte så mesiga och fördomsfria som vi "svennar" skall försöka framstå som.

Hur f-n kan jag bli Sverigedemokrat? Jag borde glädjas åt att se det gå åt skogen.
Det har dock varit mitt hem och jag har inget annat. Så jag får väl värna de bitar svensk kultur som jag verkligen uppskattar.
2015-10-20, 04:09
  #41899
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
SD har under åren enbart sökt konfrontation utan att få någon framgång. Nu har några borgerliga partier tagit initativet i SDs hjärtefråga. Då kanske SD skulle tuna ner sin konfrontation



Blev lite fel där va, självhatande svennetönt?

SD har alltså vridit om den politiska riktningen med sina konfrontationer. Är det misslyckandet?

Nu vill du SD ska sluta konfrontera. Det kan jag förstå. Men du är dock bara regimens stövelslickare som bajsar i brallan när du möter ett invandrargäng, och därför ynkligt och underlägset särad skinkorna så att de i alla fall ska skona dig. Sedan loggar du in på Flashback på kvällen för att rationalisera din egen ynklighet inför dig själv, och intala dig att det verkligen är dina egna åsikter att hålla med regimen.

Dina råd behöver man inte lyssna på. Du borde däremot lyssna på din anal. Den är sårig. Den har fått nog nu.

Det absolut sämsta SD kan göra är att sluta konfrontera. Och det gäller oavsett om man tycker att riktningen i svensk politik ska fortsätta vridas i ny riktning. Det gäller ur ett rent partistrategiskt perspektiv.

Vad har SD för existensberättigande om de inte ständigt kräver mer restriktiv invandring än övriga? Detta oerfarna parti utan särskilt utvecklad politik i övrigt och utan någon som vill samarbeta med dem. Det absolut enda de äger är att vara symbol för de som vill ha resterktivare. När de inte är det så förlorar de hela sitt momentum.

Det enda SD kan göra när M flyttar ett steg åt deras håll, är att ta två steg längre bort.

Det kallas föresten att dra mittfåran med sig. Brukar anses vara det mest framgångsrika ett parti kan göra.
2015-10-20, 07:30
  #41900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Dumsvensken finns överallt, talade med en bekant som precis blivit far.
Jag beklagade mig över massinvandringen, han muttrade att vi behöver arbetskraften.
Jag kontrade med att 40 talisternas pensionsavgångar räddade kommun och landsting från att sparka folk. Att automatisering kommer minska behovet av arbetskraft, att vi inte klarar dagens takt av 730.000 st per år.
Jaa svarade han dumsvensken, det är klart 730.000 st det fixar vi aldrig.

Folk tänker inte längre än näsan räcker, de måste drabbas själva före de fattar.

Men fler och fler drabbas och de går till SD.
Är det verkligen fler och fler som går till SD? De senaste pollsen, både webbundersökning, telefonundersökningar med mera har väl inte indikerat det om jag inte misstagit mig?
2015-10-20, 07:37
  #41901
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Är det verkligen fler och fler som går till SD? De senaste pollsen, både webbundersökning, telefonundersökningar med mera har väl inte indikerat det om jag inte misstagit mig?
Du gör ett urval och viktar sedan om resultatet så det inte avviker för mycket från den trend man sett och urval man haft. Det ger en inbyggd osäkerhet som slår igenom.
För bluffinstitut likt Sifo, SCB mm så tenderar SD bli allt mer felaktigt mätt desto längre från ett val man kommer.
Platåer har inträffat tidigare även sjunkande stöd för att ånyo ta fart när nya skaror av väljare fått nog.

Det går fort nu, vi är inte många månader från att vi har en ny zigenarsituation fast där horder av asylturister drar runt i städer och byar.
__________________
Senast redigerad av Svithjod 2015-10-20 kl. 07:40.
2015-10-20, 07:53
  #41902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du gör ett urval och viktar sedan om resultatet så det inte avviker för mycket från den trend man sett och urval man haft. Det ger en inbyggd osäkerhet som slår igenom.
För bluffinstitut likt Sifo, SCB mm så tenderar SD bli allt mer felaktigt mätt desto längre från ett val man kommer.
Platåer har inträffat tidigare även sjunkande stöd för att ånyo ta fart när nya skaror av väljare fått nog.

Det går fort nu, vi är inte många månader från att vi har en ny zigenarsituation fast där horder av asylturister drar runt i städer och byar.
Men visst är det så att den platån/nedgången tidsmässigt sammanfallit med vad en del statsvetare och media beskrivit som en "våg av flyktingvänlighet och solidaritet"? Indikerar inte det att det faktiskt är en liten nedgång för SD i verkligheten?
2015-10-20, 07:55
  #41903
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Är det verkligen fler och fler som går till SD? De senaste pollsen, både webbundersökning, telefonundersökningar med mera har väl inte indikerat det om jag inte misstagit mig?
En dubblering sedan valet får väl sägas vara "fler & fler", även om ökningen givetvis inte är linjär.
2015-10-20, 07:59
  #41904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Men visst är det så att den platån/nedgången tidsmässigt sammanfallit med vad en del statsvetare och media beskrivit som en "våg av flyktingvänlighet och solidaritet"? Indikerar inte det att det faktiskt är en liten nedgång för SD i verkligheten?

Varken du eller någon annan vet. Vad vi däremot vet är att de flesta OU-institut har gravt underskattat SD vid de tre senaste valen. Därför är ett antagande att de fortsätter att göra det inte orimligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in