2015-10-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffin
Ja, vi är islamofober. Men det är inget argument. Vi vill ha bort slöjan helt helst, varför? För att det provocerar oss. Varför? För att vi hatar religion.

Kan du komma med annat än försök till personangrepp? Antagligen inte för att du bara kan dra kort så fort ingen tycker som du. Du beter dig precis som en treåring som inte får leva på godis.

ohh stackaren blev du provocerad? Japp så känner även andra människor som du hatar på.

Personangrepp på vilket sätt? känns som jag talar med en 12'åring.
Citera
2015-10-19, 17:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Tycker barn ska ha rätt att vara barn. Likadant med Burkinin. Folk som aldrig tillbringar tid i simhallarna förstår inte hur vanlig Burkinin har blivit i Sverige. Burkinin är totalförbjuden i Frankrike men kommunala simhallar hyr och säljer barndräkter över hela Sverige.

Jag simmar en gång per vecka i en invandrartät statsdels simhall och jag har bara sett en burkini där en gång.
Det är dock ett problem att inga muslimska tonårskillar tar av sig badbyxorna i dushen. Jag antar att det är för att de inte vill visa upp sina mutilerade penisar eller nått.

Det är för övrigt något som är värt att ta upp i den här diskussionen också, eftersom det inte bara är slöjor som är ett "problem". Att ens svenska sekulära barn skall behöva tvingas titta på tvångsmutilerade religionspenisar efter varje gympalektion borde ju vara så nära ett religiöst sexuellt övergrepp man kan komma för SD?
Citera
2015-10-19, 17:32
Medlem
Totalförbud mot SD i riksdagen säger jag bara. Inget nyfascistiskt parti i Sveriges riksdag! Det vore en skymf mot svenskheten. SD hör inte hemma i Sverige och motverkar och motarbetar svenska värderingar om frihet, jämlikhet och broderskap. SD måste förpassas till historiens skräphög!
Citera
2015-10-19, 18:02
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
kvinnan som har slöja har mer stake
Nej nu har du missuppfattat det, kvinnan har slöja och mannen har mer stake.
Mitt förslag är att skolorna inför en enkel regel: inga huvudbonader i klassrummen, killar som tjejer.
Det är först under senare decennier oskicket att gå omkring med mössa/keps inomhus fått breda ut sig. Om kepsar förbjuds under skoltimmar varför ska sjalar tillåtas?
Man behöver inte dra in religionen i frågan eftersom unga skoltjejer inte utövar någon religion bara för att de bär sjal. Den tas ju som regel ändå av i hemmet har jag förstått..
Vad koranen förskriver är inget som har någon inverkan på vad vi vill besluta när det gäller ordningsregler i Sverige, givet lagstadgad religionsfrihet.
Citera
2015-10-19, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Totalförbud mot SD i riksdagen säger jag bara. Inget nyfascistiskt parti i Sveriges riksdag! Det vore en skymf mot svenskheten. SD hör inte hemma i Sverige och motverkar och motarbetar svenska värderingar om frihet, jämlikhet och broderskap. SD måste förpassas till historiens skräphög!

Du var mig en rabiat en..
Vad skulle du sagt om det kom in ett islamistiskt parti?
Citera
2015-10-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Du var mig en rabiat en..
Vad skulle du sagt om det kom in ett islamistiskt parti?
SD stödjer islamister som Is genom att låta slaktandet pågå. SD ger Is fritt spelrum. Kanske borde vi skicka alla sd:are till Is så kan amerikanerna och fransmännen bomba skiten ur båda två! PS: SD är Putin-kramare fast dem visar det endast på EU-nivå. Snacka om fult dubbelspel!
Citera
2015-10-19, 21:08
Medlem
Citat:
Så du känner alla dessa tjejer som har slöja och dem har kommit och klagat till dig? Kom ut ur dit nötskal.

Eller så slutar du förvarar "slöjan" då det är idioti och inget annat. Har faktiskt pratat med en del muslimska kvinnor dock så är dom inte troende så dom är som vilken svensk som helst. Troende muslimer är det värsta jag vet. Eller rättare sagt all religon, islam är dock värst och ska inte få finnas i Europa.
Citera
2015-10-20, 08:44
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trollar du nu eller finns det en risk för att du inte ens är 18 år gammal?

Återkom gladligen i diskussionen när du känner dig påläst då du klart och tydligen saknar förkunskap för att kunna diskutera huruvida det svenska folket och staten är sekulär samt

separationen mellan stat och
kyrka.
..ha ha 18 år..ja herre jösses
Vad tillförde ditt inlägg nu då?
Källa på det tidigare tack!!
PS: diskussionen i denna tråd är verkligen på en låg nivå,ni statuerar exempel, vrider o vänder på svaren, så det är helt otroligt...
Citera
2015-10-20, 13:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..ha ha 18 år..ja herre jösses
Vad tillförde ditt inlägg nu då?
Källa på det tidigare tack!!
PS: diskussionen i denna tråd är verkligen på en låg nivå,ni statuerar exempel, vrider o vänder på svaren, så det är helt otroligt...

Fjanta dig inte nu du har fått gott om bevis för hur pass sekulariserade de nordiska länderna är.

Att du inte skäms bevisar för mig att du antingen är under 18 års ålder eller är så pass okunnig att du troligen är en skam för ditt släkte.
Citera
2015-10-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Nej nu har du missuppfattat det, kvinnan har slöja och mannen har mer stake.
Mitt förslag är att skolorna inför en enkel regel: inga huvudbonader i klassrummen, killar som tjejer.
Det är först under senare decennier oskicket att gå omkring med mössa/keps inomhus fått breda ut sig. Om kepsar förbjuds under skoltimmar varför ska sjalar tillåtas?
Man behöver inte dra in religionen i frågan eftersom unga skoltjejer inte utövar någon religion bara för att de bär sjal. Den tas ju som regel ändå av i hemmet har jag förstått..
Vad koranen förskriver är inget som har någon inverkan på vad vi vill besluta när det gäller ordningsregler i Sverige, givet lagstadgad religionsfrihet.

Du förstod vad jag menade

Man måste också ta i åtanken om hur viktig är kepsen eller slöjan för en personen som bär den, eller?
Om vi ska gå runt och döma hur folk bör klä sig i skolan ah då kan man gå hur långt som helst.
Jag gillar inte punkare eller hårdrockar stil exempelvis för det provocerar mig. Ska jag då också begära att dem inte få ha sin stil, eller?
Du förstår säkert inte, den dagen någon begär att du inte ska ha på dig något du gillar då kommer du förstå vad jag menar.
Citera
2015-10-20, 15:11
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Du förstod vad jag menade

Man måste också ta i åtanken om hur viktig är kepsen eller slöjan för en personen som bär den, eller?
Om vi ska gå runt och döma hur folk bör klä sig i skolan ah då kan man gå hur långt som helst.
Jag gillar inte punkare eller hårdrockar stil exempelvis för det provocerar mig. Ska jag då också begära att dem inte få ha sin stil, eller?
Du förstår säkert inte, den dagen någon begär att du inte ska ha på dig något du gillar då kommer du förstå vad jag menar.
Vi måste ha i åtanke att det måste vara någon jävla ordning.
Sederna i landet man vistas i efterföljs, punkt.
Citera
2015-10-20, 16:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vi måste ha i åtanke att det måste vara någon jävla ordning.
Sederna i landet man vistas i efterföljs, punkt.

Så med den logiken så skall vi förbjuda ortodoxa präster från att bära sin utstyrsel?

Skulle inte tro att någon skulle gå med på det, möt istället argumentet kring slöja med logik och respekt, Sverige är ett sekulärt land där muslimer som kristna skall ha samma grundläggande rättigheter där ingen får en förtur.

Du må tycka illa om den ena eller den andra men du måste likt förbannat respektera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in